Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko valmis jättämään kaiken taaksesi jos saisit uuden mahdollisuuden elämäsi rakkauden kanssa?

Vierailija
27.09.2016 |

Kuvitellaan tilanne. Olet ollut jo vuosia suhteessa turvallisen ja kunnollisen ihmisen kanssa. Välität hänestä ja rakastat häntä.

Olet kuitenkin aina salaa sisimmässäsi tiedostanut, ettei hän kuitenkaan ole sinulle "se oikea".

Vaan se oikea on ihminen, jonka kanssa vuosia sitten päädyit eroon, koska asiat eivät silloin toimineet. Osittain sen takia, että olitte nuoria ja tyhmiä. Et ole ikinä tuntenut ketään muuta kohtaan yhtä vahvoja tunteita, niin vihaa kuin rakkauttakin. Et ole ikinä pystynyt kunnolla unohtamaan tätä henkilöä.

Nyt vuosien jälkeen sattuman kautta kohtaat tämän ihmisen. Juttelette kaikki vanhat asiat halki ja hän paljastaa ajattelevansa sinusta samoin, kuin sinä hänestä.

Mitä tekisit? Jatkaisitko tuttua ja turvallista elämääsi vai jättäisitkö kaiken ja tarttuisit uuteen tilaisuuteen elämäsi rakkauden kanssa?

Omalle kohdalleni on nyt käynyt näin. En tiedä, mitä tehdä, tunteet ovat ristiriidassa. Rakastan kyllä nykyistä avovaimoani mutta en ole esim. koskaan tuntenut häntä kohtaan yhtä vahvoja tunteita kuin tätä exääni kohtaan. Elämä meillä on ollut ihan hyvää mutta jokin puuttuu, on aina puuttunut. Suhde tuntunut minusta jo pitkään vain kaverilliselta. Tiedän kuitenkin, että puolisoni haluaisi kanssani vielä lapsia ja naimisiin jne.

Olen vuosia salaa haaveillut tästä exästäni ja kuvitellut tilanteita hänen kohtaamisestaan. Nainen on ollut kaukainen unelma, en uskonut enää tapaavani häntä.
Nyt kuitenkin haaveista on tullut totta ja olen ihan sekaisin. Ihan sama, mitä teen niin satutan jompaa kumpaa. Jos en tee mitään, satutan itseäni.

Lapsia meillä ei ole emmekä siis ole naimisissa nykyisen kanssa. Olemme molemmat noin 30-vuotiaita.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näh. Mä olen Sen Oikean kanssa just nyt.Ei kannata märehtiä menneitä.

Vierailija
2/18 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki meet todellisen rakkautesi kanssa yhteen, mikä sinua estäisi? Nyt taputtelet ämpäriä sen verran hyvin että tulee hyvä ja kestävä kakku!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti, mutta kohdallani tämä henkilö on jo menehtynyt, joten tämä on vain hypoteettisella tasolla. Mieti kuitenkin oletko rakastunut tähän eksääsi oikeasti vai ainostaan muistoihin ja mielikuvaan. Oman kokemukseni mukaan sanoisin, että jälkimmäistä rakkautta ei voita mikään, mutta sitä ei myöskään ole olemassa tässä oikeassa maailmassa. Siksi vastaisin omallakin kohdallani, että mahdollisesti, sillä rakkauteni saattaisi olla pelkkää harhaa.

Vierailija
4/18 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olen sen oikealta tuntuvan kanssa juuri nyt. Aiempi suhde oli "kunnollisen ja ookoon" poikaystävän kanssa, ja vaikka jonkinlaista rakkautta häntäkin kohtaan koin, niin tiesin että suhde joskus vielä päättyy. Koska se jokin (syvin ymmärrys ja kohtaaminen) puuttui ja sitä ei voi itseltään kieltää loppuelämää.

Nyt olen onnellinen tulisieluisen kumppanini kanssa, vaikka välillä tunteet räiskyvätkin laidasta laitaan.

Vierailija
5/18 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donald Trump vai Donald Duck? Kumpaa Sinä äänestäisit presidentiksi?

Vierailija
6/18 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% varmasti olisin valmis. Jos teillä ei ole lapsia, mikä estää? Ihminen elää vain kerran, miksi ihmeessä pitäisi takertua elämään se ainoa elämä ihmisen kanssa, jonka tietää olevan vain joku vähän sinnepäin, ei se oikea. Oman ainutkertaisen elämänsä kanssa saa ja pitää olla itsekäs. Tyhmä on jos elää elämänsä vain miettien mikä nyt ketäkin satuttaa. Naisesi ovat aikuisia ihmisiä, etkä sä ole mikään jumala, kyllä ne varmasti jotenkuten hengissä selviytyy vaikka sä jättäisitkin.

Vierailija
7/18 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa Hesarin artikkelien perusteella väsätyltä provolta...onneton ja hullaantunut mies meinaa jättää kolmekymppisen naisen juuri kun pitäisi alkaa lastentekoon.

Vierailija
8/18 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että eksäsi on se ihminen, keneksi häntä luulet? Olisko tarpeen tutustua uudelleen ennen kuin ryntäätte suin päin suhteeseen?

Ei kyllä ole reilua avokkiasi kohtaan, jos haaveilet toisesta naisesta ja tiedät hänen olevan kakkosvaihtoehto - se tuttu ja turvallinen.

Vierailija
9/18 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teksti on niiiiiin naisen kirjoittama.... :-)

Mutta, anyway...Pidä muistot muistoina, en usko, että olisit exän kanssa onnellisempi.

Vierailija
10/18 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikailusi menneisyyden perään voi olla kuitenkin vain kulissi ja ajan kullanneita muistoja, joita yhdessä muistellaan ja haikaillaan. Ihmiset muuttuu, niin hyvässä kuin huonossa ja ihminen on yleensä erilainen tekstiviesteissä kuin todellisuudessa. Korulauseita on helppo uskoa ja niihin hullaantua ihastumisen pauloissa ja uskoa sen toisen olevan yhtään sen parempi. Mutta todellisuus ja yhdessäolo voi olla aivan toisenlaista. Voi olla, että yhdessä olette hirviöitä toisillenne. Voi myös olla toisin. Kannattaa tarkkaan punnita elämäntilanteensa ja se että onko nykyinen suhde kuitenkin toimiva, mutta muuttunut arkiseksi ja tylsäksi. Siinä ei välttämättä ole rakkauden puutteesta kyse. Kokeilla varmaan kannattaa jos vahvana sen tunteen kokee että toisen kanssa voisi olla paremmin. Sieltä uudesta huonosta suhteesta on vaan ikävä haikailla sen romukoppaan heitetyn suhteen perään. Kukaan ei halua olla se varavaihtoehto, eikä kukaan varmaan oikeasti halua laastarisuhteita.

Vierailija
11/18 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisesti, mutta kohdallani tämä henkilö on jo menehtynyt, joten tämä on vain hypoteettisella tasolla. Mieti kuitenkin oletko rakastunut tähän eksääsi oikeasti vai ainostaan muistoihin ja mielikuvaan. Oman kokemukseni mukaan sanoisin, että jälkimmäistä rakkautta ei voita mikään, mutta sitä ei myöskään ole olemassa tässä oikeassa maailmassa. Siksi vastaisin omallakin kohdallani, että mahdollisesti, sillä rakkauteni saattaisi olla pelkkää harhaa.

Tätä voi miettiä, mutta tärkeintä minusta on oma tunne. Sillä nyt ei ole väliä onko ne haaveet toisesta tosia vai fantasiaa, koska tulevaisuutta ei voi tietää. Tärkeintä on se, miten vahvaksi ja tärkeäksi koet sen tunteen, ettet halua olla nykyisesi kanssa.

Itse vaihdoin tutun ja turvallisen, en exään mutta uuteen ihmiseen. Ihmiseen ketä en ollut edes suudellut ennen exän jättämistä. Tärkeintä mulle ei silloin ollut se, että uuden ihmisen kanssa juttu onnistuu, vaan sen tajuaminen etten ollut onnellinen silloisessa parisuhteessa.

Vierailija
12/18 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Go for it! Juuri nyt on oikea hetki vaihtaa kumppania, ennen lapsia. En miettisi hetkeäkään tuossa iässä. Enkä miettinyt.

Vierailija
13/18 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuunnella itseäsi. Jos tiedät nykyisestäsi, ettei hän ole sinulle se oikea, se riittää.

Itse en usko yhteen "siihen oikeaan", mutta uskon että sen tyyppinen tunne on olemassa, usean ihmisen kanssa sen kokeneena. Jos se tunne puuttuu, turha yrittää.

Ajattele niin päin, että siten myös nykyisellä kumppanillasi olisi mahdollisuus löytää se ihminen, joka ei tahdo päästää hänestä irti. Sellaisen kumppanin löytäminen on aika hienoa :)

Vierailija
14/18 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä. Kamalaa ajatella mutta jos oikeasti ihminen johon olin sydänjuuriani myöten ihastunut ja rakastunut ottaisi yhteyttä, niin saattaisin lähteä hänen matkaansa. Minulla on avomies, ei lapsia.

Vierailija
15/18 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista nykyisesi puolesta, että hän on ollut sinulle vain kakkosvaihtoehto. Tätä pelkään omalla kohdallani, mitä jos olisin puolisolleni joku muu kuin ykkönen :( Eroa, ihan itsesi ja erityisesti nykyisen puolisosi vuoksi.

Vierailija
16/18 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei ole lapsia, joten tottakai lähdet ja katsot mitä teillä voi tulla eksäsi kanssa.

Suosittelisin ilman häntäkin eroamaan, koska tunnet "jokin puuttuu" ja suhteenne kaverilliseksi.

Eikä teillä ole niitä lapsia. So, go for it.

Vierailija
17/18 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi nykyistä puolisoa tuossa tilanteessa. En voisi ikinä enää kunnioittaa itseäni, jos niin raukkamaisesti menettelisin. Rakkaus on tahdon asia, ei palavan tunteen! Sitä paitsi en usko, että kuitenkaan olisin oppinut mitään niin ratkaisevasti uutta, että tunteen paloa herättävän eksän kanssa onnistuisi sen paremmin kuin viimeksikään. 

Ja muutenkin, tuntuu että jos joku on oikein saanut intohimoiset tunteet minussa heräämään, niin ei se ole siitä ihmisestä itsestään johtunut, vaan olen vain jotenkin heijastanut häneen jotain omia kuvitelmiani, tai kuvitelmani henkilöstä joka toiveeni täyttäisi. Sitä todellista ihmistä kuvitelmieni takana en ole edes nähnyt tai oppinut tuntemaan. Rakkaudella on tapana sokaista minut, en luottaisi siihen.

Vierailija
18/18 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap muista tulla sit kertomaan loppuun miten juttu meni! Tsemppiä! :)