Raskausmyrkytys tulossa?
Kävin viime viikolla naistenklinikalla... Paineet 130/80 eli ei hälyttävät mutta itselle selkeästi nousseet ja proteiini pissassa yhdellä + jonka kätilö/sairaanhoitaja tarkasti naistenklinikan päivystyksessä. Päätä myös särkenyt useamman päivän.
Lääkäri oli minulle aika äkäinen että olin tullit sinne "tuhlaamaan heidän aikaansa" ja kuulemma saisin seuraavan kerran soitella ja tulla näytille kun paineet 150/100 ja päätä särkee niin kovasti että näköhäiriöitä ja selkeä ylävatsakipu. Pitää kuulemma olla "höntti olo ja tärisyttää".
Itselle tuli aika paha mieli käynnin jälkeen varsinkin kun olin ensin soittanut naistenklinikalle ja he itse käskivät tulemaan näytille... En halunnut tuhlata kenenkään aikaa :/
Nyt minulla on paineet pysyneet samana mutta tullut lisää turvotusta käsiin ja nilkkoihin. Stiksannu en ole enää koska lääkäri naistenklinikalla sanoi että "vain lerta viikkoon stiksaamista" . Minulla on kuitenkin aika kätilöopistolle tällä viikolla joten ajattelin että ehkä he siellä katsovat taas asiaa. Viikkoja minulla vasta 25... Onko kellään kokemusta miten raskausmyrkytys alkaa ja voiko se tulla noin matalilla paineilla?
Olen vähän pihalla ja peloissani enkä tunnu saavan apua mistään :( neuvolastakaan en saanut aikaa kun on kiin täyttä
Kommentit (5)
Kannattaa hommata mittari kotiin ja mittailla levon jälkeen tutussa ympäristössä ilman jännityksiä (eikä kahvia ja salmiakkia nauttineena). Itselläni oli paha raskausmyrkytys, mikä eteni todella nopeaa rv 38. Ei ole leikinasia
Lääkäri oli idiootti, mutta ei vielä hätää noilla oireilla/ paineilla/ proteiinilla. Ota kuitenkin rauhallisesti ja tarkkaile vointiasi. Herkästi uudelleen näytille, jos oireet pahenee.
Noita lieviä raskausmyrkytykseltä vaikuttavia oireita on monilla, mutta ei ne sitten siitä muutu, eikä tule myrkytystä. Silti kannattaa olla asialla ja seurailla oloaan.
Lääkärillä ollut ehkä huono päivä?
Huonoa palvelua tuo ja sen voi kertoa sairaalalle. Kamalaa on jos asiakas tuntee itsensä kipeäksi mutta pitäisi alkaa tehdä itseanalyysiä. Lääkäriin pitää lähteä ja siellä kuulla että ei näillä oireilla vielä olla ongelmissa.
Erityisesti raskaana oleva nainen lähtee tutkittavaksi herkästi.
Suurimmalla osalla raskausmyrkyrys alkaa vasta joskus rv30 jälkeen, vaikkakin se voi toki aiemminkin alkaa.
Noi sun verenpaineet ja pissa ei ole ainakaan vielä yhtään hälyttävällä tasolla. Seurata tietenkin kannattaa ja pitääkin, mihin suuntaan etenee mutta ei ehkä ihan vielä polikniinisesti.
Lääkäri olisi voinut kyllä olla ystävällisempi.
fb:n riskiraskaus ryhmä