Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syytökset naisten "ulkonäkökeskeisyydestä"

Vierailija
26.09.2016 |

Kyllästyttää että naisten meikki-, ja ulkonäkökäyttäytymistä ei ymmärretä. Jotkut toki meikkaavat koska pitävät siitä ja ulkonäön huoltamisesta ylipäätään, mutta yhteiskunnallinen paine meikkaamiseen on valtava. Etenkin meillä suomalaisilla jotka oleme hailakoita ja joiden ohut iho kärsii usein talvisaikaan. Juuri tänään mietin, miten monta kertaa ihmiset ovat suorastaan kauhistelleet meikitöntä olemustani jos olen rohkeasti päättänyt meikittömän päivän. Jatkuvia kyselyitä siitä olenko sairas, tokaisuja siitä miten oudolta näytän ja jatkuvia outoja katseita. Eipä ole tehnyt ilman meikkiä mieli tallustella näiden jälkeen.

Siinä missä mies on normaali heti herättyään, on luonnontilassa oleva nainen narkomaanin näköinen ja sairas ilmestys. Naiselta yksinkertaisesti odotetaan huollettua ulkonäköä. Kyse ei ole miehistä, vaan työpaikoista, naisten välisistä suhteista, yleisistä tilanteista ja sitten ehkä vasta miehistä. Rasittavaa kuunnella sepostuksia siitä miten "ulkonäkökeskeisiä" naiset ovat kun meikkaavat ja kaunistautuvat - voi kuulkaa, se on täysin ympäristöstä tuleva paine. Ilman näitä rituaaleja kokee moni nainen merkittävää haittaa päivittäisessä elämässä. Karvainen, meikitön ja vaikka rintsikaton nainen on brutaali ja primitiivinen näky, vastaavanlainen mies on normi.

Olen tällä viikolla katsonut useita puheita naisilta tärkeistä yhteiskunnallisista aiheista. Puheet ovat inspiroineet minua. Kommenttikenttiä katsoessa tykätyimmät kommentit ovat koskeneet puhujien ulkonäköä. Puhujat eivät ole olleet ulkonäöltään laittautuneita, erityisen näyttäviä tai värikkäästi pukeutuneita. Ihan normaali toimistotyyli.

On turha syyttää naisia siitä mihin yhteiskunta on meitä aina ajanut. Naisessa arvostetaan ulkonäköä silloinkin kun se ei liity aiheeseen mitenkään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta naisten ulkonäkökeskeisyys on hyvä juttu. Kuka siitä valittaa? Rumat ja rupsahtaneet naiset, veikkaan.

M35

Vierailija
2/4 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö ei mulle mitää tommosta sanota jos en jaksa meikata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsesta tehtiin lastensuojeluilmoitus, koska en meikannut. Siis jonkun mielestä olin niin kovin masentuneen oloinen ja näköinen ja saatan ehkä käyttää päihteitäkin.

Aloin sitten uudestaan meikkaamaan ja jos jätän meikkaamatta, niin aina löytyy vähintään yksi jonka mielestä voin pahoin.

Töihin jos menen meikittä, niin ihmiset eivät ota samanlailla kontaktia kuin silloin jos olen meikannut. Keskustelut jäävät lyhyeiksi. Moni on vaivautuneempi seurassani ym. 

Toisaalta nämä ihmiset ovat tottuneet näkemään minut meikattuna, mutta sama pätee kadullakin. Voin mennä iloisesti juttelemaan jollekin tuntemattomalle. Suhtautuminen minuun on paljon kuivempaa, silloin kuin en ole meikannut.

Vierailija
4/4 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisethan on etunenässä niitä, jotka haukkuvat palstalla esimerkiksi Maisa Torppaa ja Minttu Virtasta,

siinä teille pohdittavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi