Millaiset ihmiset käy niissä pienissä vaatekaupoissa?
Eikö kaikki osta vaatteensa isoista kauppaketjuista ja marketeista. Silti kaupungilla on useita näitä pieniä vaatekauppoja, joissa ei koskaan näy asiakkaita. Miten ne pysyy pystyssä?
Kommentit (17)
Niissä käy ne joilla on varaa ostaa kledjut muualtakin kuin Prismasta.
Olen miettinyt samaa...
Jos on oma liiketila, niin voi ymmärtää että pärjää todella pienellä myynnilläkin pystyssä, jos yrittäjä itse on pääosin koko henkilökunta.
Tai joku loistava vuokrasopimus, joka tehty 80-luvulla eikä korotuksia tehdä.
Joo, en kyllä tajua.
Minä olen käynyt. Olen yli 40 v nainen, hyvin koulutettu, ok työpaikka, ja rahoillaan on kiva tukea esim kotimaista pellavavaatteen tekijää ym. Suurin osa keski-ikäisistä alkaa olla siinä tilanteessa, että oikeastaan ei enää kaipaa mitään pintamuotia ja roinaa ylipäätään, vaan vähemmän ja parempaa.
Joo no minä käyn. En kyllä missään ylihintaisissa putiikeissa, mutta tykkään käydä pienemmissä kaupoissa, joissa saa palvelua ja ainakin vähän paremmin rahalla vastinetta kuin ihan niissä halpakaupoissa. Uskon myös, että esim. Euroopassa valmistetut vaatteet ovat eettisempiä kuin jotkut Bangladeshissa valmistetut. Olen 47-v perheenäiti, yrittäjä ja keskituloinen.
Huh, no minä! Ja kuolisin jos joutuisin ostamaan vaatteeni automarketista. Tosin en olekaan mistään junttilasta.
Ostan farkut pikkuliikkeestä, yleensä tiettyä merkkiä, viimeksi ostin toista merkkiä olevat farkut koska olivat -50% alennuksessa. Yläosat voin ostaa edullisemmista liikkeistä mutta hyvin istuvia housuja on vaikeampi löytää.
Minä en pidä noita täysin poissulkevina. Yritän tietoisesti käydä välillä näissä pienemmissäkin paikoissa. - Huomaan, että kun panostaa ja hankkii sitä, mikä tuntuu eniten omalta, niin se tulee aikaa myöten paljon edullisemmaksi kuin hankkia jotain vain sinne päin olevaa. - Voin mm. oikein hyvin ostaa (yleensä) sukkani prismasta, mutta kenkäni ostan mieluummin kenkäkaupasta.
Kyllä mäkin käyn niissä, en halua pukeutua samalla tavalla kuin satatuhatta muuta naista, ja laatua kiitos, mitä hm, lindex ja muut eivät ole. Köyhällä ei ole varaa hankkia huonoa laatua, vaan hyvää ja kestävää.
Koska erään ihanan suunnittelijan mallistoa myydään vain yhdessä pikku putiikissa kaupungissamme.
Niillä varmaan nettikauppa jossa kauppa käy paremmin kuin että kaupassa olisi koko ajan kassalla joku maksamassa.
No en minä käy automarketeissa vaateostoksilla, mutta käyn mielummin esim. Stockalla. En halua liian päälle käyvää palvelua, mutta niin, että apua on saatavilla jos tarvitaan.
Tietty jos olis sellainen luottokauppa, jossa mut tunnettaisiin niin varmaan kävisin enemmän. Tapiolassa oli ennen sellainen pieni kauppa, joka myi mm. Jackpotia ja Cottonfieldiä ja siellä tykkäsin käydä, kun yrittäjä ei koskaan tyrkyttänyt mitään. Tervehti iloisesti ja antoi katsella kaikessa rauhassa. Oli saatavilla, muttei ruvennut lisämyymään - joka tuntuu nyt olevan se päivän sana. Edes hemmetti KappAhlin kassalta et pääse ilman että tyrkytetään sukkia tai huulirasvoja. Saattoi sanoa, että ensi viikolla tulee lisää villakangastakkeja jos noista ei löydy mieleistä, mutta ei ruvennut pakkomyymään sukkia. Sinne meni mielellään ihan vaan katsomaan mitä siellä on ja paljon tuli ostettuakin.
Sellaiset, jotka haluavat yksilöllisiä vaatteita, pieniä sarjoja, muita kuin normikokoja, merkkejä, joita isot yritykset eivät myy. Tässä nyt joitain syitä. Hinnat eivät kaikissa pikkuliikkeissä ole lainkaan kalliita. On olemassa iso joukko ihmisiä, joille marketit ovat vain ruokakauppoja.
Sellaiset, jotka eivät halua mennä isoihin kauppoihin ostoksille. Tunnen muutamia, taustalla mm.mt-ongelmaa.
Ostan vaatteita sekä pienistä putiikeista (harvoin), Stockmannilta (useimmiten) ja joskus satunnaisesti vaikka Prismasta, kuten vaikka toppeja, perusneuleita tai yöpaitoja. Riippuu, mitä ja minkälaista haen.
Eläkeläismummot päiväsaikaan sekä sesongit +ehkä nettikauppa.