Autoihmiset auttakaa!
Katsastin juuri vm. 2005 olevan autoni ja kaikki oli ok. Nyt autossani on kuitenkin alkanut palamaan moottorin häiriömerkkivalo. Tämä valo paloi jo joskus ennen katsastusta, mutta loppui sopivasti katsastuksen ajaksi. Nyt kuitenkin huolehdin, että voiko katsastuksen jälkeen todella ilmetä vika, joka tulisi ottaa vakavissaan juuri nyt. Minulla on tarve autolle lähipäivinä ja mielelläni käyttäisin autoa vielä ja veisin sen huoltoon vasta muutaman päivän päästä.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso onko paikkakunnallasi Motonetin mikä-lie-motomaattiko-se-oli, siellä luetaan vikakoodit ja saat selville, onko vika välittömiä toimenpiteitä vaativa vai ei. Maksaa muistaakseni jonkun pari kymppiä.
Olen myymässä auton pian, niin en haluaisi ostaa tuollaista :/
kyllä se vikavalo olisi hyvä saada pimeäksi ennen auton myyntiä, koska se vaikuttaa hintaan ikävällä tavalla.
budjettiratkaisu valon sammumiseen tietysti on poistaa mittariston takaa kyseisen merkkivalon johto, taikka sitten poistaa sen valon polttimo mittaristosta.
Toki olen poistattamassa valon / korjauttamassa auton ennen myyntiä, mutta kyse oli siitä, voiko valo päällä ajaa nyt kolmisen päivää. Päivässä maksimissaan 20km.
Ap
No tuo on niin vähäinen ajomäärä, että ihan hyvin voi ajaa. Ellei auto osoita joitain muita voimakkaita oireita.
Et kyllä jätä kertomatta ostajalle viasta! Miltä sinusta tuntuisi ostaa auto jonka myyjä kirkkain silmin on vannonut että kyllä se toimii, ei mitään vikaa.. ja sitten siitä seuraavana päivänä hajoaa esim. moottori? Se merkkivalo on ihan tarkoituksella olemassa, ei sitä saa ottaa pois päältä (johto irti tms.). Voi olla vaarallinen tai sitten auto hajoaa esim. Lapin reissussa keskellä ei-mitään. Voit selvitä muutamalla satasella korjauksesta ja joku saa siitä hyvän auton, lisäät korjauksen hinnan siihen myyntihintaan jota olit ajatellut ja myyntitekstiin "tyyppivika x juuri korjattu".
Chevrolet Kalos.
Ap