Missä merkonomi työskentelee? Millaiset työajat merkonomilla on?
Voiko merkonomin työajat olla esimerkiksi kello 9-17 tai 10-18, millasissa paikoissa?
Itse olisin kiinostunut ehkä merkonomin ammatista, mutta en tykkää kauhean aikasesta heräämisestä, ei sovi mulle.
Kommentit (12)
Merkonomi voi opinnoissaan tai harjoitteluillaan vaikuttaa siihen mihin päätyy töihin. Merkonomi voi olla myyjä, palkanlaskija, kirjanpitäjä tai vaikka assistant controller. Toki samoihin hommiin tunkee nykyään tradenomejakin.
No jos hyvä tuuri sattuu, niin pankkiin saattaa päästä töihin. Siellä nykyään pyritään juuri tuohon että työskenneltäisiin klo 18 asti, jotta normaaleissa päivätöissä käyvät pääsisivät pankkiasioille työpäivän jälkeen eikä sen aikana. Toki merkonomit ovat monesti pankissakin sellaisissa palveluissa, esim. kassapalveluissa, mihin mummot tulevat heti aamusta maksamaan laskuja. Vaatii siis hyvää tuuria ylipäätänsä päästä pankkiin ja siellä vielä tiettyihin iltapäiväpainotteisiin työtehtäviin, koska kilpailua paikoista on merkonomien, tradenomien sekä jopa kauppatieteilijöiden kesken, mutta pankit olisivat kuitenkin potentiaalisia työnantajia merkonomille.
Vierailija kirjoitti:
Merkonomi on koulutus, ei ammatti. Merkonomeja voi työskennellä melkoisen monenlaisissa eri tehtävissä.
Niin? Jos se olisi selvää, mitä kaikkea merkonomi voi tehdä työkseen, niin tuskin olisi edes tarvinnut kysyä.
Vierailija kirjoitti:
No jos hyvä tuuri sattuu, niin pankkiin saattaa päästä töihin. Siellä nykyään pyritään juuri tuohon että työskenneltäisiin klo 18 asti, jotta normaaleissa päivätöissä käyvät pääsisivät pankkiasioille työpäivän jälkeen eikä sen aikana. Toki merkonomit ovat monesti pankissakin sellaisissa palveluissa, esim. kassapalveluissa, mihin mummot tulevat heti aamusta maksamaan laskuja. Vaatii siis hyvää tuuria ylipäätänsä päästä pankkiin ja siellä vielä tiettyihin iltapäiväpainotteisiin työtehtäviin, koska kilpailua paikoista on merkonomien, tradenomien sekä jopa kauppatieteilijöiden kesken, mutta pankit olisivat kuitenkin potentiaalisia työnantajia merkonomille.
Ne paikat on ensisijaisesti varattu tradenomeille ja sitäpaitsi pankkialalta katoaa kaikki asiakaspalvelu. Ei täällä mun kaupungissa ainakaan ole enää palvelutiskejä.
Itse olen merkonomina Poliisilaitoksella.
Toisilla on vaatteissa sellainen leijona voiveitsen päässä.
Itselläni on siinä leijonan tilalla marakatti ja veitsikin on huonosti tyylitelty, ilmeisesti öö lyijykynä.
Olen täällä omassa kopissani. Hakkaan näppäimistöä ja ääntelen kovasti.
Kaupankassoilla ei ole tuollaisia toimistotyöaikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkonomi on koulutus, ei ammatti. Merkonomeja voi työskennellä melkoisen monenlaisissa eri tehtävissä.
Niin? Jos se olisi selvää, mitä kaikkea merkonomi voi tehdä työkseen, niin tuskin olisi edes tarvinnut kysyä.
Minä olen yo-merkonomi ja ajan linja-autoa. Työajat sen mukaiset (vuorotyö).
Moni merkonomi nykyään paistaa hampurilaisia.
Merkonomi ei ole ammatti vaan koulutus, joka antaa hyvin yleisluonteisia valmiuksia erilaisiin kaupan, hallinnon ja palvelualojen tehtäviin. Työaika on sitten mitä työtä sattuu saamaan, jos yleensä saa. Voi olla virastotyöaika tai kaupan kaksivuoroa/tuntityötä, ympäripyöreitä vuorokausia tilinpäätösaikaan, tai päivystystä hotellissa jolloin tehdään yötyötäkin. Ja tietysti kaikenmoiset mahdolliset eri hanttihommien työajat tähän päälle.
Minä olen laskentatoimen merkonomi, ja ollut valmistumisesta lähtien töissä alkaen kaupan kassasta, siitä tilitoimistoon, siitä postiin, erilaisiin asiakaspalvelutehtäviin ja taloustehtäviin, siitä virastoihin, viimeisin työ on niin hyvä ja palkka alkaa 3:lla, että onnellinen olen siitä.
Plussaa liukuva työaika.
Minä olen ATK-linjan YO-merkonomi ja osastopäällikkönä työskentelen. Hampurilaisetkin on tullut nähtyä.