Muita, joilla vauva on pelastanut parisuhteen?
Meillä on ollut vaikeaa ja paljon riitoja, mutta sitten päätettiin yrittää vauvaa ja ilmapiiri on täysin muuttunut! Mies ei enää tiuski ja mökötä vaan on iloinen ja huomaavainen, puhuu paljon vauvasta. Luonnollisesti seksiäkin on paljon, kun yritetään nyt sitä vauvaa. Ja karkaamiset baariin ja muutkin poissaolit loppuivat kuin seinään.
Yleensä sanotaan, että vauva ei korjaa parisuhdetta, mutta jos meillä jo yrittäminen aiheuttaa tällaisen muutoksen niin en kyllä allekirjoita sitä väitettä! Onko täällä muita, joilla on käynyt samoin?
Kommentit (17)
On useita tuttuja, joilla on hetkellisesti korjannut. Ero tullut sitten muutaman vuoden kuluttua, kun lapsia on pari, kolme.
Lapsi on aina suuri koitinkivi hyvällekkin parisuhteelle.
Vierailija kirjoitti:
Hieno hätäratkaisu. Huonoon suhteeseen jossa ei kommunikoida kannattaa siis tehdä vauva niin kaikki muuttuu kuin taikaiskusta.
Miksei voisi muuttua? Ihminen voi tajuta virheet omassa käyttäytymisessä ja päättää aikuistua. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno hätäratkaisu. Huonoon suhteeseen jossa ei kommunikoida kannattaa siis tehdä vauva niin kaikki muuttuu kuin taikaiskusta.
Miksei voisi muuttua? Ihminen voi tajuta virheet omassa käyttäytymisessä ja päättää aikuistua. -Ap
Kuolemaan tuomittu ajatus. Lapsi parka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolemaan tuomittu ajatus. Lapsi parka.
Harmi ettei sun parisuhde kestänyt vauvaa. Se ei tarkoita, että kaikki olisivat niin kuin sä.
Haluaisin kuulla miten ap:n parisuhteen käy, jos ja kun se vauva-arki alkaa.
Tehkää sille vauvalle palvelus ja korjatkaa ekaksi välinne, vaikka ammattilaisen avulla, ja sitten vasta tehkää se lapsi.
Sääliksi käy pikkuista. Vauva raukka :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, jos teillä käy noin. Eri asia, miten käy sitten, jos koliikkivauva huutaa yöt ja päivät läpeensä, saattaa todellisuus olla niin rankkaa että taas karataan baariin
Vierailija kirjoitti:
Ollaan puhuttu siitäkin. Esim. Mies aikoo hankkia töitä, jotta minä voin jäädä kotiäidiksi ja sillä tavalla mies saa vähän ns. omaa aikaa. -Ap
Yleensä vauva-arki "yllättää" jokaisen.. Yhdessä pysyminen pikkulapsiperheessä on yleensä tahtotila, sillä ei ole romanttisen rakkauden kanssa mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan puhuttu siitäkin. Esim. Mies aikoo hankkia töitä, jotta minä voin jäädä kotiäidiksi ja sillä tavalla mies saa vähän ns. omaa aikaa. -Ap
Oletteko Porvoosta? Paljonko teillä on ikää? Alle 20-v?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kertookin kaiken olennaisen teidän suhteesta ja asioiden tärkeysjärjestyksestä. :/
No, sinänsä sama tilanne meillä, mutta tahattomasti: suhde oli ratkeamaisillaan kun yllätysvauva ilmoitti tulostaan.
Meillä on miehen kanssa kovasti yritystä pitää tämä homma kasassa, mutta meillä on myös lastensuojelun asiakkuus kun repivät riidat ovat menneet molemminpuoliseksi läpsimiseksi ja huutamiseksi. Mies soitti ekan lasun, minä olen järjestellyt pariterapiaa ja perheneuvolaa meille.
En voi suositella, mutta me yritämme nyt pärjätä näin ja kasvaa ihmisinä. Vauvan vuoksi ei ole pakko, mutta emme ajatelleet toistaa vanhempiemme virheitä. Näitä omiakin kun tuntuu piisaavan.
Vauva tätä parisuhdetta ei joka tapauksessa tule pelastamaan: sen teemme minä ja mieheni yhdessä jos osaamme.
Ajatus vauvasta on suloinen ja monilla on valitettavan vaaleanpunainen mielikuva vauva-arjesta. Se miten vauva ihan oikeasti sitoo sinne kotiin tulee suht monille yllätyksenä. Teoriassa on helppo kuvitella kaikkea, mutta kun se vauva on ihan oikeasti siinä valvottamassa yötä päivää, vaatii huomiota ja huolenpitoa 24/7, siitä on vaaleanpunaisuus kaukana! Puhumattakaan siitä, että se lapsi kasvaa koko ajan, ei se pysy vauvana ikuisesti. Lapsen kasvaessa haasteet kasvavat, tulee uhmaikää, kiukkua, huutoa, rajojen testaamista ja sairastamista. Rajoja ja hermoja koetellaan, samoin välillä henkistä ja fyysistä jaksamista.
Puhun kokemuksella, meidän perheeseen kuuluu kolme lasta, 8v, 6v ja 2v. :)
Kun sinä olet kotiäitinä, miehen tiuskiminen tulee jatkumaan, öisin ei saa nukuttua ja töissäkäynti väsyttää :( Kokemusta löytyy. En suosittele jäämään pelkäksi kotiäidiksi, eron tullessa on paha lähteä mihinkään rahattomana.
Sinuna etsisin miehen, joka ei tiuski ja hauku sinua. Entäpä jos mies nyt hetken esittää kilttiä, jotta vauvan takia teidän olisi nähtävä seuraavat 18 vuotta? Luuletko tosiaan että mies käyttäytyy hyvin vielä silloinkin, kun kaikki tulot ovat hänellä? Onko teidän rahan käyttönne samanlaista ja tiedättekö paljon lapseen menee rahaa? Miehellä on oltava yli 4000e kuukausipalkka, jottei joka penniä pidä venyttää ja jotta jäisi jotain säästöön sairauksien yms. varalta.
Hoitakaa parisuhde kuntoon ennenkuin hankitte lasta. Minä en hankkisi lasta miehen kanssa joka kykenee halveksumaan minua. Jos oikeasti rakastaa, ei koskaan halveksu.