Köyhänä ihmisenä olen päättänyt
etten enää ota vastaan neuvoja köyhyyteen liittyen ihmisiltä, jotka eivät ole itse kokeneet köyhyyttä. Sillä heidän suustaan usein kuulee mitä idioottimaisempia ja loukkaavimpia älynväläyksiä vähävaraisiin ihmisiin ja heidän elämiinsä liittyen..
Kommentit (17)
Odotas niin kohta saat täällä läjän neuvoja. T. Toinen köyhä
Mistä sä tiedät, ketkä ovat kokeneet köyhyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Otat siis vinkkejä vastaan niiltä, jotka ovat köyhiä? Miten he voisivat tietää kuinka köyhyydestä päästään?
Mietipä vielä.
Tai joskus olleet köyhiä. Ihminen, joka on elänyt aina varakasta elämää, ei kokemukseni mukaan juuri osaa samaistua köyhän ihmisen elämään ja heidän suhteensa on köyhyyteen on ylimielinen ja/tai epärealistinen. He eivät tiedä mistä puhuvat, kun ei omaa kokemusta ole, eikä ole päässyt välttämättä seuraamaan läheltä kenenkään köyhän elämää.
Mö taas olen älykkäänä ihmisenä päättänyt, että otan vastaan kaikki neuvot kaikilta ihmisiltä, mitä vastasn tulee. Sitten harkiten niitä ja mietin, mitä noudatan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat siis vinkkejä vastaan niiltä, jotka ovat köyhiä? Miten he voisivat tietää kuinka köyhyydestä päästään?
Mietipä vielä.
Tai joskus olleet köyhiä. Ihminen, joka on elänyt aina varakasta elämää, ei kokemukseni mukaan juuri osaa samaistua köyhän ihmisen elämään ja heidän suhteensa on köyhyyteen on ylimielinen ja/tai epärealistinen. He eivät tiedä mistä puhuvat, kun ei omaa kokemusta ole, eikä ole päässyt välttämättä seuraamaan läheltä kenenkään köyhän elämää.
Tai sitten he osaavat välttää köyhyyttä niin hyvin, että heitä kannattaisi kuunnella.
Köyhyys ei ole synnynnäinen ominaisuus, siihen luisuminen on aina alkanut jostain pienestä väärästä valinnasta, tai huonosta tuurista.
Köyhyydestä pääsee eroon tekemällä parempia valintoja ja joskus erittäin harvoin hyvällä onnella. Yleensä paras alku on oman tilanteen realistinen tarkastelu. Sitä mun tuntemat elintapaköyhät eivät suostu tekemään, siksi köyhyys jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä vielä.
Tai sitten he osaavat välttää köyhyyttä niin hyvin, että heitä kannattaisi kuunnella.
Köyhyys ei ole synnynnäinen ominaisuus, siihen luisuminen on aina alkanut jostain pienestä väärästä valinnasta, tai huonosta tuurista.
Köyhyydestä pääsee eroon tekemällä parempia valintoja ja joskus erittäin harvoin hyvällä onnella. Yleensä paras alku on oman tilanteen realistinen tarkastelu. Sitä mun tuntemat elintapaköyhät eivät suostu tekemään, siksi köyhyys jatkuu.
Aaa, mähän voinkin sitten valita itseni pois yksinhuoltajuudesta ja työttömyydestä. Kiitti hei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä vielä.
sieltä tulee esim. näitä "poimi itse marjat, kasvata vihannekset, verkot järveen, jne." Joo ihan hyviä neuvoja mutta kaupungissa vaikeasti toteutettavissa
Inhoan tätä "omista valinnoista" toitotusta. Olen yli 50-vuotias yksinelävä nainen, sain potkut 20 vuotisen urani jälkeen yt-neuvotteluiden johdosta. Kouluttauduin potkujen jälkeen alalle, jossa kuulemma työvoimapula. Olen pari sijaisuutta saanut, tällä hetkellä olen työtön. Eipä kiinnosta työnantajia 53-vuotiaan työhalu. Yksin maksan asuntolainaa sekä yhtiövastiketta pienellä liiton korvauksella. Töihin lähtisin heti huomenna, jos joku palkkaisi ikäiseni naisen. 16-vuotiaasta olen tehnyt töitä, pitääkö tässä tuntea itsensä loiseksi, koska en enää kelpaa työmarkkinoille ikäni vuoksi?
Nimenomaan köyhyys on synnynnäinen tila, sillä köyhyys periytyy vahvasti, kukaan ei voi itse valita, millaiseen perheeseen syntyy. Köyhään perheeseen syntyminen vähentää lapsen ja nuoren elämänpiiriä ja mahdollisia elämänvalintoja ja sillä on suuri vaikutus henkiseen, sosiaaliseen, kulttuuriseen ja taloudelliseen pääomaan. Toki niitä saa lisättyä, mutta se teettää paljon enenmmän töitä kuin parempiosaiseen perheeseen syntyminen, missä kaikki nuo resurssit tulevat oletusarvona, ei kamppailun tuloksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä vielä.
Köyhyydestä pääsee eroon tekemällä parempia valintoja ja joskus erittäin harvoin hyvällä onnella. Yleensä paras alku on oman tilanteen realistinen tarkastelu. Sitä mun tuntemat elintapaköyhät eivät suostu tekemään, siksi köyhyys jatkuu.Aaa, mähän voinkin sitten valita itseni pois yksinhuoltajuudesta ja työttömyydestä. Kiitti hei!
Just noin. Tiedoksi, mä olen kolmen yksinhuoltaja, ollut työttömänä mutten enää enkä ole köyhä. Työttömyys on tilapäinen tila ja yksinhuoltajuus ei ole köyhyyden syy.
Olitko hyvätuloinen ennen työttömyyttä ja lapsentekoa?
Estääkö lapsi työnteon? Kuinka konesta paikasta viikossa käyt kysymässä mitä tahansa töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä vielä.
sieltä tulee esim. näitä "poimi itse marjat, kasvata vihannekset, verkot järveen, jne." Joo ihan hyviä neuvoja mutta kaupungissa vaikeasti toteutettavissa
Kaupungissa on töitä.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan tätä "omista valinnoista" toitotusta. Olen yli 50-vuotias yksinelävä nainen, sain potkut 20 vuotisen urani jälkeen yt-neuvotteluiden johdosta. Kouluttauduin potkujen jälkeen alalle, jossa kuulemma työvoimapula. Olen pari sijaisuutta saanut, tällä hetkellä olen työtön. Eipä kiinnosta työnantajia 53-vuotiaan työhalu. Yksin maksan asuntolainaa sekä yhtiövastiketta pienellä liiton korvauksella. Töihin lähtisin heti huomenna, jos joku palkkaisi ikäiseni naisen. 16-vuotiaasta olen tehnyt töitä, pitääkö tässä tuntea itsensä loiseksi, koska en enää kelpaa työmarkkinoille ikäni vuoksi?
Moni yksityinen firma on innoissaan aikuisesta työnhakijasta. Mene tekemään jotain ihan muuta, unohda kapeakatseinen koulutukseen tuijottaminen.
Mä vaihdoin alaa yli viiskymppisenä, kaveri samoin. Ei rajoiteta itseämme, mun uusinura lähti eilakaislan keikasta.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan köyhyys on synnynnäinen tila, sillä köyhyys periytyy vahvasti, kukaan ei voi itse valita, millaiseen perheeseen syntyy. Köyhään perheeseen syntyminen vähentää lapsen ja nuoren elämänpiiriä ja mahdollisia elämänvalintoja ja sillä on suuri vaikutus henkiseen, sosiaaliseen, kulttuuriseen ja taloudelliseen pääomaan. Toki niitä saa lisättyä, mutta se teettää paljon enenmmän töitä kuin parempiosaiseen perheeseen syntyminen, missä kaikki nuo resurssit tulevat oletusarvona, ei kamppailun tuloksena.
...se teettää enemmän töitä...
Sitten vaan tuumasta toimeen. Kuvitelma, että varakkaan perheen lapsilla olisi aina helppoa, on väärä. Samanlainen eloonjäämistaistelu se on, ja lisänä vielä perheen tai suvun helvetinmoiset vaatimukset.
Mun pomo on köyhästä kodista. Mimmi on toimitusjohtaja. Sisarensa on valinnut uhrin osan ja keskittää tarmonsa valittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
etten enää ota vastaan neuvoja köyhyyteen liittyen ihmisiltä, jotka eivät ole itse kokeneet köyhyyttä. Sillä heidän suustaan usein kuulee mitä idioottimaisempia ja loukkaavimpia älynväläyksiä vähävaraisiin ihmisiin ja heidän elämiinsä liittyen..
Siis mitä vittua?
Otat mieluummin vastaan neuvoja elämäm koululaisilta jotka ovat sotkeneet kaiken mahdollisen kuin sellaisilta joilla elämänhallinta on kunnossa... lol!
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä tämä pitää paikkansa. Kyse ei ole edes vain taloudellisesta köyhyydestä vaan näköalattomuudesta ja kyvyttömyydestä tunnistaa omia tai lastensa vahvuuksia ja lahjakkuksia sekä kyvyttömyydestä tukea lapsiaan näissä asioissa.
Hyvä päätös! Ihan paras oli joku kansanedustaja, joka neuvoi, että työttömien kannattaa valkata joku edullinen kahvila ja käydä siellä päivittäin lounaalla :D
Luuli reppana, että työttömät käyvät lounaalla.
Mietipä vielä.