Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako 40-vuotiaan lähteä kouluttautumaan ravintola-alalle?

Vierailija
24.09.2016 |

Millaista työ on siellä?

Olen nyt ihan eri alalla ja väsynyt työhöni. Olen huomannut nauttivani ruoanlaitosta ja leipomisestakin (ruoanlaitosta enemmän) ja kestitsen isojakin porukoita välillä ja nautin kun ihmiset tykkää ja syö hyvällä ruokahalulla.

Kertokaapas ravitsemusalan ammattilaiset työstänne, siihen kouluttautumisesta ja kaikesta mahdollisesta. Palkkaus kiinnostaa myös :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alan ammattilainen, mutta kyllä minun mielestä kannattaa hakea kouluun mihin veri vetää :) Tsemppiä!

Vierailija
2/7 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön puolella palkkaus ei ole kummoinen, taukoja ei kerkeä pitämään, duuni on iltapainotteista ( ruokaravintolat), kokkien egot suuria ja luonteet vittumaisia, keittiössä jatkuvasti kuuma ja pahimmillaan pelkkää toistoa koko työpäivä.  Koko päivä seisten.

Näin siis tarjoilijana työskennelleen silmin ruokaravintolassa.

Jos pidät ruoanlaitosta, ei se ole sitä välttämättä työnteon muodossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiön puolella palkkaus ei ole kummoinen, taukoja ei kerkeä pitämään, duuni on iltapainotteista ( ruokaravintolat), kokkien egot suuria ja luonteet vittumaisia, keittiössä jatkuvasti kuuma ja pahimmillaan pelkkää toistoa koko työpäivä.  Koko päivä seisten.

Näin siis tarjoilijana työskennelleen silmin ruokaravintolassa.

Jos pidät ruoanlaitosta, ei se ole sitä välttämättä työnteon muodossa.

Tätä minä mietinkin. Nykyisen työni puolesta käyn välillä piipahtamassa erilaisissa suurkeittiöissä, aikamoista tehdastyötä sekin. Haluaisin olla jonkun pikkukoulun oma keittäjä :) ei taida sellaisia nykyään enää ollakaan.

Ap

Vierailija
4/7 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolaan ei ainakaan kannata mennä töihin. Joku pikkukoulun keittiötäti on varmaan ihan lepppoisa homma.

Kouluttauduin heti lukion jälkeen (ravintola)kokiksi ja tein niitä hommia 6 vuotta. Eipä siellä paljon "vanhempia" ihmisiä näkynyt, ei vaan jaksa sitä mielipuolista työtaakkaa. Kiirettä kiireen perään, ei ruokataukoja, vessatauotkin on vähän niin tai näin.

Vierailija
5/7 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele enää tuossa iässä. Älä loukkaannu, en tarkoita että olet vanha. Mutta ravintolatyö on todella raskasta. Pitää olla huippukunnossa että sitä jaksaa.

Itse nelikymppisenä lähdin pois ja vaihdoin alaa.

Palkka on surkea.

Harvoin pääset toteuttamaan omia visioitasi. Jokin pitopalvelutyylinen yritys voisi olla sopiva sinulle. Se taas on sitten melkein koko ajan pelkkää viikonloppua ja juhlapyhiä töissä.Ja palkka edelleen surkea.

Vierailija
6/7 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, Pertsa Peruskokin palkka on perseestä. Pitää olla huippukokki tai oma ravintola että pääsee tienisteille.

Vierailija
7/7 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vaihdoin alaa alle nelikymppisenä. Olin 15 vuotta päivätyössä lounasravintolassa, eli ei lisiä. Korkeimmillaan palkka oli bruttona 1970€, käteen alle 1400.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi