Käsitätkö aikuisia, jotka menevät viikonloppuisin jo ennen klo 21 nukkumaan?
Itse en. Tai noh mummoille ihan suotavaa. Viikonloppu on just parasta aikaa rentoutumiseen ja iltavalvomiseen.
Kommentit (42)
Mä en käsitä, varsinkaan niitä jotka on parisuhteessa ja on lapsia, kun se ainut "yhteinen aika" on illalla ja ystävän perheessä juuri näin:(
Äiti "nukuttaa"lapset puoli yhdeksän ja nukahtaa itsekkin (kyse on jo siis eskarilaisista)
Mies sitten nököttää yksin hereillä ja lähettelee viestejä kavereilleen viikonloppuisin. Mihinkään hän ei saa lähteä tai vaimo vetää herneet nenään.
Mies on yrittänyt että lapset laitettaisiin aikasemmin nukkumaan mutta vaimon mielestä rytmi on hyvä eikä sitä kannata viikonlopun takia muuttaa..
Seksiä ei ole koska lapset ovat aina hereillä kun äitinsäkkin.
Ja kyse ei ole siitä etteikö mies hoitaisi lapsia. Monta kertaa viikossa vie harrastuksiin ja kehottaa vaimoaan nukkumaan päikkärit että voisivat illalla katsoa leffaa mutta tää ei kuulemma pysty..
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä, varsinkaan niitä jotka on parisuhteessa ja on lapsia, kun se ainut "yhteinen aika" on illalla ja ystävän perheessä juuri näin:(
Äiti "nukuttaa"lapset puoli yhdeksän ja nukahtaa itsekkin (kyse on jo siis eskarilaisista)
Mies sitten nököttää yksin hereillä ja lähettelee viestejä kavereilleen viikonloppuisin. Mihinkään hän ei saa lähteä tai vaimo vetää herneet nenään.Mies on yrittänyt että lapset laitettaisiin aikasemmin nukkumaan mutta vaimon mielestä rytmi on hyvä eikä sitä kannata viikonlopun takia muuttaa..
Seksiä ei ole koska lapset ovat aina hereillä kun äitinsäkkin.Ja kyse ei ole siitä etteikö mies hoitaisi lapsia. Monta kertaa viikossa vie harrastuksiin ja kehottaa vaimoaan nukkumaan päikkärit että voisivat illalla katsoa leffaa mutta tää ei kuulemma pysty..
Vaimo ei selvästikään halua olla miehensä kanssa kahdestaan. Mutta miten asia sulle kuuluu? Voithan sä pyytää miestä sun mukaan
jos säälittää.
Totta kai. Meillä ei onnistu, kun lapset nukahtavat vähän oli yhdeksän, mutta puoli kymmeneltä onnistuu. Arkiviikko herätän aikaisin, eikä pysähtyä ehdi.
Onneksi *aikuisena* ei tarvi miettiä muiden tekemisiä.
Unentarve on yksilöllistä.
Kyllähän toimistotyöstä palautuu ihan eri tavalla kuin esimerkiksi siivoustyöstä.
Mä valvoisin mielelläni vkl pidempää mut lapset herättää aikaisin 😐
Vietän arviolta 80% viikonlopuista täysin yksin, joten en näe syytä sotkea unirytmiä vain koska on viikonloppu. Sitten jos on vieraita tai olen itse jossain, tulee valvottua. Minulle hyvät yöunet ovat rentoutumista parhaimmillaan.
Mun aivot vaatii hirveän määrän unta. Syytän adhd:ta joka saa mut tekemään kaiken energiaa hukkaavalla tavalla. Mä en avaa ovia vaan temmon. Jos pitää kävellä keittiöstä yläkertaan mä hölkkään ne portaat. Sit jos teen ruokaa ni mä en pilko sitä filettä vaan teurastan.
Kehoni on ihan hullu, jaksaisi mitä vaan. Pääkoppa vaan väsyy päivän mittaan liikaa kaikesta häsläämisestä ja informaatio- ja ärsyketulvasta. Menen nukkumaan 9-10 aikaan. 10:ltä jo meinaa olla liian myöhään :D.
Menen joka ilta ajoissa nukkumaan.
Olen raskaana, eikä silmät vaan pysy ysin jälkeen auki.
Kummaa jos tämäkin jonkun persettä kaivaa.
Eiköhän tollaset "parasta aikaa iltavalvomiseen" ole kakaroille. Sananvalintojesi perusteella olet kyllä kakara itsekin
Joo, kuka hullu pohtii sitä millin muut menee nukkumaan tai valvoo?
Tavallaan ymmärrän ja tavallaan en. Viikonlopussa parasta on rentouttava illanvietto, ja kyllähän se lyhyeksi jää, jos jo ysiltä nukahtaa ja sitä ennen pitää nukkumaan valmistautuakin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla niin kova kipulääkitys, että viimeistään puoli kymmenen putoan sänkyyn.
Mut herätäänkin sitten viikonloppuisin viimeistään seiskalta.
Ennen olin yökukkuja minäkin.
Siis joka päiväkö ja ympäri vuoden syöt särkylääkkeitä? Sun on pakko olla tosi sairas. Kamala elämä, symppaan.
Vaikuttaa teiniltä. Mikä siinä valvomisessa on muka hienoa? Tottapuhuen en ole koskaan ymmärtänyt sitä että kukutaan yömyöhään ja maataan sitten seuraava päivä sängyssä.
En myöskään ymmärrä sitä että viinaa aletaan juoda illalla väsyneenä, parempi tirpasta kännit hyvissä ajoin päivällä ja mennä illalla ajoissa nukkumaan jolloin aamullakaan ei ole enää krapulaa tai väsymystä.
Minusta on mahtavaa nousta aamulla ennen muuta perhettä ja syödä aamupalaa ja ryystää kahvia aivan rauhassa.
Kun meillä oli pieniä lapsia niin ne olivat nukkumassa jo ennen klo 20, joten siinä jäi hyvin aikaa seksiin ja muuhun kahdenkeskiseen. Yhteinen aika väheni sitten kun lapset olivat tuolaisia teiniä jotka valvoivat illalla myöhään.
Vanhat mummot tarvivat vähemmän unta kuin sinä, mutta he ovat jo tajunneet mikä elämässä on tärkeää.
Mä taas en tajua aikuisia ihmisiä jotka ei viitsi nukkua silloin kun voivat vaikka kuinka väsyttäisi.
Pikkulpaset eivät malta nukahtaa kun arvelevat että jotain kivaa taphtuu sillä aikaa kun nukkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä, varsinkaan niitä jotka on parisuhteessa ja on lapsia, kun se ainut "yhteinen aika" on illalla ja ystävän perheessä juuri näin:( .
Miksi se ainoa yhteisen ajan pitäisi olla illalla? Esim. mä heräsin tänään vähän ennen kuutta, mies vähän kuuden jälkeen. Syötiin rauhassa aamupalaa, luettiin lehtiä ja juteltiin. Lapset nukkuiva ja heräsivät vasta seitsemän jälkeen, teini nukkui kasiin.
Oon myös kuullu sellasista ihmisistä ketkä käy vkl töissä.