Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka eivät uskalla erota kirkosta?

Vierailija
23.09.2016 |

Haluasin talousyistä erota kirkosta, enkä käytä mitään kirkon palveluita tai käy kirkossa, mutta pelkään jotain pahaa tapahtuvan jos eroan kirkosta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea valitsemallasi tiellä. Juuri tuota varten uskonnot on keksitty. hallitsemaan pelolla massoja.

Vierailija
2/14 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nynny

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea valitsemallasi tiellä. Juuri tuota varten uskonnot on keksitty. hallitsemaan pelolla massoja.

Tämä!

RAKASTAVA JA NIIIIIIIIIIIIIIIIIIN IHANA JUMALA TAPPAA SINUT JOS EROAT KIRKOSTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Halleluja vaan.

Vierailija
4/14 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa siitä tapahtuisi? Itse erosin kirkosta 7 vuotta sitten. Uskon kyllä Jumalaan ja Jeesukseen, mutta en tahdo tukea ev. lut. kirkon sikailua. Miljoonaomaisuuden kerääminen ja seurakuntalaisten maksamilla verorahoilla ryyppääminen ei ole raamatun mukaista eikä millään tavalla asiallista tai tarkoituksenmukaista. Uskoa voi myös kirkon ulkopuolella, tai voi liittyä johonkin muuhun seurakuntaan.

Vierailija
5/14 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jumala on olemassa ja rakastaa sinua, niin ei hän kosta sinulle kirkosta eroamista. Jos taas Jumala ei rakasta sinua tai ei ylipäätään ole rakastava Jumala luonteeltaan, niin ei ole mitään mieltä nöyristellä hänen edessään. Sinun käy huonosti joka tapauksessa.

Vierailija
6/14 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun eroot, ite erosin varmaan 20 vuotta sitten.

Vierailija
7/14 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko ei ole kuulumista mihinkään laitokseen tai tiettyyn seurakuntaan! Et kai oikeasti luule, että vaikket muutenkaan usko niin sinulle tapahtuu jotain pahaa, jos eroat?

Itse kyllä kuulun kirkkoon, mutta esim. moni helluntailainen ei tiettävästi kuulu?

Olen sydämen uskossa ja tiedän, että Jeesus ja Jumala eivät ihan oikeasti katso sitä, että kuulutko kirkkoon vai et, vaan sitä, että uskotko evankeliumiin vai et.

Ei kai kukaan oikeasti luule, että kirkkoon kuuluminen on joku automaattinen passi taivaaseen, koska siihen ei tarvita muuta kuin tunnustaa sydämessään, että uskoo Jeesuksen kuolleen sinunkin syntiesi puolesta + Raamatun - Uuden Testamentin sisällön. Vanha Testamenttihan on se vanha laki, jonka Uusi Testamentti osaltaan kumosi tai muutti. Mutta sitähän ei kukaan ei- uskova edes tiedä, koska ei ole kiinnostusta.

Vierailija
8/14 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kerran se kirpasee ja sitten viikon päästä et muista koko asiaa.

Vierailija
9/14 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisin taas niin, että on pahaa jäädä kirkon jäseneksi koska kirkko ei enää noudata sen tärkeintä ja ainoata peruskiveä, Raamattua.

En olisi koskaan uskonut sanovani näin, mutta itse erosin kirkosta vakaumukseni tähden.

Vierailija
10/14 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkisin taas niin, että on pahaa jäädä kirkon jäseneksi koska kirkko ei enää noudata sen tärkeintä ja ainoata peruskiveä, Raamattua.

En olisi koskaan uskonut sanovani näin, mutta itse erosin kirkosta vakaumukseni tähden.

Heh -ikivanha moneen kertaan kulloistenkin poliittisten/yhteiskunnallisten tarpeiden mukaan muuteltu satukirja.

Mitä vitun väliä mitä siinä sanotaan?

Vierailija
11/14 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle usko on henkilökohtainen asia. Uskoa voi toteuttaa omassa elämässään monellakin tavalla. Minusta leipäkirkkoon kuuluminen ei välttämättä ole osa sitä, koska se että maksaa veroja kirkolle ei kerro Jumalalle ja Jeesukselle uskostasi yhtään mitään. Sydämesi sen kertoo vaan ja tekosi, ajatuksesi ja se, että uskotko vai et??

Vierailija
12/14 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmislapsi ole taikauskoinen! Mitään pahaa ei tapahdu.

Vierailija
13/14 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko on laitos ja siihen kuuluu nykyään monia tässä maassa, jotka eivät edes usko Raamatun sanaan.

On sanonta leipäpappi esim. Tarkoittaa sitä, että saa palkkansa olemalla pappi, vaikka ei itse usko. Tällaista voi olla sukuperimänä, että on vaadittu, että poika opiskelee vaikka papiksi.

No joo...aito usko löytyy nykyään vaikka mistä; ensin varmaan omasta sydämestä ja sitten sitä voi hakea netistä ja telkkaristakin. Jos ei koe vaan suomalaista leipäkirkkoa sellaiseksi, että se palvelisi mitenkään omaa uskoa, niin ei kai se eroaminen ole paha asia, eikä vähennä omaa uskoa yhtään?

Vierailija
14/14 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli usko tai uskonto sitten ihan mikä tahansa niin muistuttaisin nyt kaikkia, että uskonto ja henkilökohtainen usko ovat kaksi eri asioita.

Itse olen kristitty, eikä suvussani ole mitään vahvaa uskonnollista taustaa. Olen kuitenkin valinnut elämäni varrella kristinuskon ihan itse ja olen täysin varma, ettei uskoni vahvuus ole kiinni siitä, kuulunko tämän maan viralliseen kirkkoon vai en.

Kaikki lapseni ja minä itse olen kuitenkin aina kastettu papin aamenella, mutta olen alkanut kyseenalaistaa sitä, koska mielestäni se on ollut vain tapa ja toisaalta väärin, jos kaikki läsnä olleet eivät oikeasti ole olleet uskossa. Teennäistä!

Mielestäni kaikkien pitäisi siis erota kirkosta, jotka eivät oikeasti edes usko Jeesukseen pelastajana. Mitä järkeä siinä on, että teeskennellään jotain?

Ja tämän sanoo siis ihminen joka uskoo oikeasti, mutta ihmettelee tuota teeskentelyä.

Ja harmittaa ihan hirveästi, etten tunne ketään muuta, joka oikeasti uskoo....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan