Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmavaivat tekevät minusta invalidin

Vierailija
23.09.2016 |

Kaasuunnun kaikesta. Siis ihan kaikesta. Olen yrittänyt karsia ruokavaliostani likimain kaiken, mikä voi pierettää, mutta turhaan. Viimeistään illalla olen turvonnut, haiseva pallo. Ei puhettakaan että voisin mennä töiden jälkeen salille tai jumppaan. Töissä tuoliini on piintynyt etova lemu. Lääkärin mukaan ilmiö on vaaraton, joskin häiritsevä. Parisuhdetta en voi ajatella, sillä pieren myös nukkuessani ja kovaa. Edes kissa ei tule enää samaan sänkyyn kanssani. Ylipäätään paukkujen ääni tuntuu voimistuvan mitä vanhemmaksi tulen :(

Onko kukaan kokeillut piparminttukapseleita?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

16: kirjoitat entisestä elämästäni. Joka normalisoitui sitten kun kilpirauhanen oli kunnolla hoidossa. Ei mulla muuta.

Vierailija
22/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa FODMAP. Ne ohjeet on ihan selkeät. Se on lääkärien kehittämä dieetti, jolla kokeillaan mitä oma maha sietää ja mitä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sulta poissuljettu laktoosi-intoleranssi ja keliakia?

Vierailija
24/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vaimoni kanssa yökylässä hänen tuttavaperheensä luona,itse en heitä ollut ennen tavannut.

Itse en muista mitään(selvinpäin) mutta vaimon mukaan olin yöllä pierryt erittäin kovaäänisesti ja varmasti kaikki olivat kuulleet.

Vierailija
25/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 44 vuotta Turusta kirjoitti:

Onko, Ap, vatsasi levoton? Myllääkö siellä koko ajan mahalaukun ja suolen sisältö niin ettet saa siltä hetkenkään rauhaa? Tuntuuko keskivartalossasi koko ajan "ilkeältä" ja kuuluuko sieltä äänekäs loiskutus, pulputus, möyrinä ja sihinä? Minulla on näet sellainen tilanne. Mahani meni pilalle 12 v. sitten antibiootin (Dalacin) vuoksi. Tämä on paha juttu, ja se heikentää elämän laatua.

Ja myös minulla kehittyy ilmaa, mutta sitä en sensijaan koe lainkaan ikäväksi asiaksi. Päinvastoin: onhan äänekäs peräilman päästely hienoa. Se on tosiaankin oikein viihdyttävää. Peräsuolitenoristani en edes haluaisi päästä eroon: siitä osasta tästä oireyhtymästä sentään nautin ja iloitsen.

Joten Ap, miten siis on Sinun laitasi? Ilmaisen kollegiaalisen myötätuntoni Sinulle, jos kärsit kivuista, hulinoista tai ripuleista, mutta jos Sinulla ei ole niitä ja jos vain pelkästään "saat ilmaa", niin mikäs hätä Sinulla siinä on? Sen kuin piereskelet vaan kuten minäkin.

Iske sellainen mies (oletan, että olet nainen, koska olet päästänyt kissan vuoteeseesi ennen kuin se "pelläästyi" pierujasi ja lähti karkuun), jolla on sama ominaisuus, ja vie se vihille. Esim. minä olen aina ollut huvittunut seurustelukumppanieni peräilmaäänistä ja keskustelu peräsuolten kautta on sujunut yhtä luonnollisesti kuin suulla puhuminenkin; ihan muitta mutkitta.

Missä vaiheessa sitä kannattaa tiedustella (turkulaiselta) deittikumppanilta? Vai kannattaisiko se laittaa jo deitti-ilmoitukseen ehdottomaksi vaatimukseksi: "Jos pieret runsaasti, vien sinut vihille."

Vierailija
26/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16: kirjoitat entisestä elämästäni. Joka normalisoitui sitten kun kilpirauhanen oli kunnolla hoidossa. Ei mulla muuta.

Mielenkiintoinen teoria. Mulla kilpirauhasarvot on mitattu terveystarkastuksen yhteydessa reilu vuosi sitten.  S-Tyreotropiini oli 3.2 ja S-Tyroksiini 9.9. Lääkärin mukaan arvot ovat normaalit.

Vierailija
27/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, en osaa noilla termeillä noita kilpirauhaskokeiden nimiä. Mut jos tulkitsen oikein (tai siis jos sulta on otettu ne tavallisimmat kokeet ja arvot olevinaan OK), niin ensinmainitsemasi=TSH ja jälkimmäinen=T4V. Jos näin on, niin on sinulla vajaatoiminta. TSH:n viitearvo on aiemmin ollut 0,4 - 4,5, jossa alapään arvot ovat liikatoimintaa ja ylittävät vajaatoimintaa, tosin viime vuosina Suomessa vihdoin on menty lähemmäksi kansainvälisiä viitearvoja, joten yläraja on 2,5 (on tutkittu että terveillä se on 1-2).Eli sen mukaan 3,2 on vajaatoimintaa. Samoin jos T4V (jossa asteikko on päinvastoin) on 9,9, on se aivan viiterajan alapäässä, kun sen pitäisi mieluummin olla siellä viiterajan yläpäässä, jotain n. 18. Kuten sanottu, lääkärit eivät ymmärrä näistä juuri mitään, katsovat vain viitearvoja ja sitten sanovat että arvot kunnossa, piste. Kilpirauhasinfosta löydät asiantuntevaa apua ja asioista ymmärtävien lääkäreiden nimiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä