Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmavaivat tekevät minusta invalidin

Vierailija
23.09.2016 |

Kaasuunnun kaikesta. Siis ihan kaikesta. Olen yrittänyt karsia ruokavaliostani likimain kaiken, mikä voi pierettää, mutta turhaan. Viimeistään illalla olen turvonnut, haiseva pallo. Ei puhettakaan että voisin mennä töiden jälkeen salille tai jumppaan. Töissä tuoliini on piintynyt etova lemu. Lääkärin mukaan ilmiö on vaaraton, joskin häiritsevä. Parisuhdetta en voi ajatella, sillä pieren myös nukkuessani ja kovaa. Edes kissa ei tule enää samaan sänkyyn kanssani. Ylipäätään paukkujen ääni tuntuu voimistuvan mitä vanhemmaksi tulen :(

Onko kukaan kokeillut piparminttukapseleita?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut fodmap-ruokavaliota? Itse sain ärtyvään suoleen ja ilmavaivoihin siitä avun. Ihan ravitsemusterapeutilla (Anette Palssa Kampin terveystalossa) kävin ja sain siihen ohjeet ja elämäni on muuttunut täysin kun vatsa on rauhoittunut. Ruokavalio valitettavasti on melko rajoittava, mutta toisaalta, jos aiemmin on ollut piereskelyn ja ripuloinnin orja ja elämä on pyörinyt sen ympärillä että vessaan täytyy päästä 20 sekunnin varoitusajalla mistä vaan, niin mieluummin rajoitukset...

Vierailija
2/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta. Oikeasti, tutkituta arvosi, pyydä ne itsellesi ja selvitä vaikka täältä tai kilpirauhasinfosta että ovatko kunnossa, useimmat lääkärit eivät osaa niitä arvoja oikeasti tulkita. Telkkarista on tullut ainakin pari kertaa dokumentti kaltaisista(si/ni) ihmisistä ja siinä se yksi päähenkilö ja varsinkin toinen tyttäristään oli niiiiiin selvä vajaatoimintapotilas että teki oikein pahaa katsoa (kun siis ei ollut saanut mitään apua mistään ja taatusti olonsa paranisi kunhan kilpirauhanen olisi hoidossa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko kilpirauhasen vajaatoiminta oikeasti pierettää? Mitään muita siihen viittaavia oireita ei ole

Vierailija
4/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miksi pierussa on haju?

Kuuroja varten tietty!

Vierailija
5/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasen vajaatoiminta. Oikeasti, tutkituta arvosi, pyydä ne itsellesi ja selvitä vaikka täältä tai kilpirauhasinfosta että ovatko kunnossa, useimmat lääkärit eivät osaa niitä arvoja oikeasti tulkita. Telkkarista on tullut ainakin pari kertaa dokumentti kaltaisista(si/ni) ihmisistä ja siinä se yksi päähenkilö ja varsinkin toinen tyttäristään oli niiiiiin selvä vajaatoimintapotilas että teki oikein pahaa katsoa (kun siis ei ollut saanut mitään apua mistään ja taatusti olonsa paranisi kunhan kilpirauhanen olisi hoidossa)

Ilmavaivat ei kyllä ole mitenkään tyypillinen kilpirauhasen vajaatoiminnan oire, ja jos ei muita siihen viittaavia oireita ole, ei tätä ole mitään syytä epäillä. Toki, helppohan se on omalla rahalla maksaen yksityisellä tutkituttaa jos haluaa, julkiselta puolelta lääkäri ei välttämättä katso aiheelliseksi pelkkien ilmavaivojen perusteella labralähetettä tehdä.

Vierailija
6/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli myös ennen tuollaisia oireita. Lisäksi vatsani oli aina ihan sekaisin. Olen vähentänyt radikaalisti hiilihydraattien syömistä. Eli syön nyt vähemmän viljoja, en lainkaan eineksiä ja välttelen lisäaineita. Olen lisännyt kasviksien syömistä ja siirtynyt käyttämään luomumaitoa. Lisäksi syön joka päivä maitohappobakteerikapseleita yhden tai kaksi. Näillä keinoilla oloni on parantunut huomattavasti. :) Enää ei ole vatsa ihan ruikalla joka päivä, eikä pierut löyhkää niin kuvottavalta.

Vierailija
7/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vajiksen oire. Kilpirauhasta tarvitaan aivan jokaiseen ruumiintoimintoon ja kun ne vajaatoiminnan vuoksi ovat heikentyneet, tulee ruoansulatusongelmia, ummetusta, ilmavaivoja jne. Kilpirauhaskokeisiin kyllä pitäisi saada lähete julkiseltakin helposti, ei se ole kuin 1-3 verikoetta, joilla poissuljetaan kyseinen vajaatoiminta. Kuten sanottu, teetä oikeasti ne kokeet, alapeukuttajat eivät ymmärrä tästä mitään. Ja jos ei ole vajaatoimintaa, niin onpahan ainakin sit poissuljettu se

Vierailija
8/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äidilläni on tuota samaa, joitain ruokia välttelee, erityisesti kuituja välttelee ja kuulemma pienet ateriat, aika tiheästi, auttaa.

Nuo kapselitkin kiinnostavat, hinta ilmeisesti useampi kymppi, itse asiassa huomenna käyn luontaistuotekaupassa ja apteekissa kysymässä, en tiedä saako niitä edes Suomesta.

Yhdysvalloissa joku professori kehitti tutkijaryhmänsä kanssa eräänlaiset alushousujen päällä käytettävät, kuitenkin huomaamattomat housut, niitä on miehille ja naisille, kahta tyyppiä sen mukaan onko haju vai ääni pahempi ongelma. Kuulemma toimivat, mutta tilaukseen tarvittiin ainakin vielä pari vuotta sitten luottokortti, en ole käynyt sivustolla sittemmin, mutta löysin sen englanniksi googlettamalla.

Mielenkiintoista tuo kilpirauhasjuttu!

Vierailija
9/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitohappobakteereja suositellaan ilmavaivoihin.

Vierailija
10/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin syöt kilokaupalla jotain ituja tai muuta extrakuitupitoista hippiruokaa.

Ihmisille näet pakkosyötetään sitä mantraa että pitää syödä kuituja aivan älyttömästi, samaan tapaan kuin myös sitä että sokeri tappaa välittömästi. Itselläni loppuu ilmavaivat aina siihen kun pidän pari päivää taukoa salaateista ja muusta kuidusta.

Vierailija
11/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko, Ap, vatsasi levoton? Myllääkö siellä koko ajan mahalaukun ja suolen sisältö niin ettet saa siltä hetkenkään rauhaa? Tuntuuko keskivartalossasi koko ajan "ilkeältä" ja kuuluuko sieltä äänekäs loiskutus, pulputus, möyrinä ja sihinä? Minulla on näet sellainen tilanne. Mahani meni pilalle 12 v. sitten antibiootin (Dalacin) vuoksi. Tämä on paha juttu, ja se heikentää elämän laatua.

Ja myös minulla kehittyy ilmaa, mutta sitä en sensijaan koe lainkaan ikäväksi asiaksi. Päinvastoin: onhan äänekäs peräilman päästely hienoa. Se on tosiaankin oikein viihdyttävää. Peräsuolitenoristani en edes haluaisi päästä eroon: siitä osasta tästä oireyhtymästä sentään nautin ja iloitsen.

Joten Ap, miten siis on Sinun laitasi? Ilmaisen kollegiaalisen myötätuntoni Sinulle, jos kärsit kivuista, hulinoista tai ripuleista, mutta jos Sinulla ei ole niitä ja jos vain pelkästään "saat ilmaa", niin mikäs hätä Sinulla siinä on? Sen kuin piereskelet vaan kuten minäkin.

Iske sellainen mies (oletan, että olet nainen, koska olet päästänyt kissan vuoteeseesi ennen kuin se "pelläästyi" pierujasi ja lähti karkuun), jolla on sama ominaisuus, ja vie se vihille. Esim. minä olen aina ollut huvittunut seurustelukumppanieni peräilmaäänistä ja keskustelu peräsuolten kautta on sujunut yhtä luonnollisesti kuin suulla puhuminenkin; ihan muitta mutkitta.

Vierailija
12/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolisto-oireet: Yleensä ummetustaipumus, ilmavaivat. Toisilla on ripulia, joka yleensä yhdistetään kilpirauhasen liikatoimintaan. Ripuli kilpirauhasen vajaatoiminnassa voi johtua ruoansulatuskanavan entsyymien erityksen hidastumisesta suolistossa, mikä häiritsee ruoansulatusta. Sappiteiden toiminta on hidasta ja sappikiviä voi ilmetä. Osalla kilpirauhaspotilaista on myös keliakia ja laktoosiongelmia.

Lainaus Suomen Kilpirauhasliiton sivuilta.

Vierailija
13/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä mies Turusta,

Turun ulkopuolisessa maailmassa peräilman päästelyä ei pidetä "hienona" tai "viihdyttävänä". Pisteet kuitenkin ihanan empaattisesta asenteesta ap:tä kohtaan!

Vierailija
14/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ilmavaivat johtuu tasan tarkkaan siitä, mitä suustansa sisään laittaa. Joten ap, laitahan ne syömisesi kuntoon.

Vierailija
15/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ,mä niin ymmärrän sua. Mulla sama ongelma, suolisto jyllää, syö mitä tahansa, fodmapit on kokeiltu, ei mainittavampaa apua. Tuntuu et mätänen sisältä kuin jokin tunkio. Aamut pahimpia, vatsa toimii holtittomasti, ilmavaivat kamalia, ja silloin just kun on ihmisten ilmoilla oireet tuntuvat pahenevan, varmaan joku alitajuinen juttu. Tän ongelman takia elämä tuntuu toisinaan niin hirveältä et kuolema olis helpotus. Herra Turusta, olet hieno mies! Kiva huomata et sinunlaisiakin on olemassa!

Vierailija
16/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne ilmavaivat johtuu tasan tarkkaan siitä, mitä suustansa sisään laittaa. Joten ap, laitahan ne syömisesi kuntoon.

No voisitko nyt kertoa miten pitää syödä. Itselläni on sama ongelma kuin ap:llä. Ei ole vatsa sekaisin, ei ripulia, ei ummetusta, mutta ilmavaivoja on koko ajan. Syönpä mitä hyvänsä, tai vaikka en söisi mitään. 

En voisi kuvitellakaan parisuhdetta, tai että asuisin jonkun kanssa. Kun työpäivän ajan pidättelee tai yrittää äänieristämättömässä työpaikan vessassa toisten työpisteiden vieressä päästellä pahimpia ulos, on helpotus päästä kotiin jossa voi rauhassa pierrä.

Vierailija
17/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ,mä niin ymmärrän sua. Mulla sama ongelma, suolisto jyllää, syö mitä tahansa, fodmapit on kokeiltu, ei mainittavampaa apua. Tuntuu et mätänen sisältä kuin jokin tunkio. Aamut pahimpia, vatsa toimii holtittomasti, ilmavaivat kamalia, ja silloin just kun on ihmisten ilmoilla oireet tuntuvat pahenevan, varmaan joku alitajuinen juttu. Tän ongelman takia elämä tuntuu toisinaan niin hirveältä et kuolema olis helpotus. Herra Turusta, olet hieno mies! Kiva huomata et sinunlaisiakin on olemassa!

Korjaa ruokavaliosi, loppuu ilmavaivat.

Vierailija
18/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää se, että vain vilkaisen tuoteselosteen, jossa lukee, että tuotteella saattaa olla laksatiivisia vaikutuksia ja helvetti on irti.

Vierailija
19/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voisitko nyt kertoa miten pitää syödä. Itselläni on sama ongelma kuin ap:llä. Ei ole vatsa sekaisin, ei ripulia, ei ummetusta, mutta ilmavaivoja on koko ajan. Syönpä mitä hyvänsä, tai vaikka en söisi mitään. 

En voisi kuvitellakaan parisuhdetta, tai että asuisin jonkun kanssa. Kun työpäivän ajan pidättelee tai yrittää äänieristämättömässä työpaikan vessassa toisten työpisteiden vieressä päästellä pahimpia ulos, on helpotus päästä kotiin jossa voi rauhassa pierrä.

Itse sun on kokeiltava. Viljat kuitenkin pahimpia, kaalit, juurekset, makeutusaineet, xylitoli.....

Vierailija
20/27 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö miksi pierussa on haju?

Kuuroja varten tietty!

Entä miksi on pierunkuoret? Että sokeat ja kuurot voivat niistä laskea pierujen määrän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan