Opiskelijan sairausloma
Olen siinä tilanteessa että joudun varmaankin useamman kuukauden sairauslomalle. Ilmeisesti saikun aikana ei saa tehdä töitä lainkaan? Opintoja saa kuitenkin tehdä sen max 3 op kuukaudessa. Mietin että miten ihmeessä pärjään taloudellisesti tuon ajan. Olen ollut nyt opiskelija monta vuotta, joten sairauspäivärahani tulee olemaan aivan surkean pieni. Kaipaisin muiden neuvoja ja kokemuksia samankaltaisesta tilanteesta.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Hei!
Vanha keskustelu, mutta olen itse nyt hakenut sairauspäivärahaa.
Hain siis viime vuoden puolella, 2021. Masentunut siis olen. Opinnot ei etene yms. No, sain kuitenkin hylkäävän päätöksen. En tiedä sitten miten pärjään, kun en ole hakenut tammi-helmikuulle sairauspäivärahaa.
Pelkäsin, että tulisi hylkäävä päätös siksi, että jos hakisin tai saisin opintotukea.
Mutta siis mitä olette mieltä, onko tänävuonna siis tiukennettu näitä sairaspäiväraha-asioita?
Eniten ärsyttää, kun ei voi takautuvasti hakea tammikuulta siis opintotukea.
Ei ole tiukentunut. Pyydät lääkäriä tekemään paremman B lausunnon.
Oisko uusia kokemuksia? Itselläni tuntuu, että voisi olla ihan terveellistä jäädä sairaslomalle, mutta kaikki tää säätäminen vähän pelottaa... On terveysongelmaa ja siihen päälle aika pahat masennus/ahdistus, joihin olen äskettäin päässyt apua hakemaan, mutta ollut taas viikkoja väliä, että asiat etenisi, kun psyk. hoitaja lomailee...
Mitä?
Sairauspäivärahan on suurempi kuin opintotuki.
Opintotukikuukaudet ei myöskään kulu sairasloman sikana.