Miten olla hyvä pomo
Toimin yrittäjänä ja siis muutoman ihmisen pomo. 😊 Millaisia asioita hyvä pomo ottaa huomioon sinun mielestäsi? Ja milaista on mukava hemmottelu ja piristäminen henkilökunnalle?
Kommentit (9)
Joo! Ton just oon päättänyt että en säti, sain tarpeekseni siitä itse työntekijä aikoinani.
Toi on kans hankala keksiä mitään hemmotteluja, mutta leffassa ollaan käyty ja syömässä. Lisäksi olen työ ajalle varannut kampaaja ja hieronta aikoja. Ja maksanut osan työkengistä.
Asettaa selkeät tavoitteet ja huolehtii että työntekijällä on edellytykset onnistua niiden täyttämisessä.
Yrittäjä on automaattisesti työntekijää hyväksikäyttävä riistäjä, joten on kuule vähän myöhäistä olla hyvä.
Minä kyselen työntekijöiden lempiruokia ja teen niitä työpaikalle. Ja joskus leivon hyvää. Synttärit huomioin.
Älä pidä suosikkeja. Opasta tehtäviin asiallisesti. Maksa kunnollista palkkaa. Kyllä ne sun duunarit osaa itse hemmotella ja piristää itseään. Nämä työpäivien piristyksiksi suunnitellut jutut on usein niin hömppää että anna mielummin vapaata. Halvempaa sulle ja kaikki arvostaa ylimääräistä vapaata.
Yksi hyvä pomo ei ollut kauhean tarkka moneltako lähdettiin töistä. Sille riitti että näki valmistakin tulleen. Varsinkin perjantaisin sanoi yleensä kahden aikaan että riittää tältä päivältä. Hyvä maine sillä oli että työt valmistui yleensä etuajassa.
Porkkanaa, ei keppiä. Empaattinen. Joustava. Ymmärtäväinen. Asioihin tarttuva. Luotettava.
Ei juorua toisista. Kuuntelee ja antaa virheitä anteeksi. Kannustaa positiivisin keinoin -paljon parempi kuin sättiminen.
Hemmotteluksi sopisi jokin hauska ja rento; stand up, Prison Island (vantaalla ainakin), kauhu golf (helsingissä?)