Herkät työssäkäyvät ihmiset, kysymys teille
Miten kestätte työkaverien tai asikkaiden taholta tulevan huonon käytöksen? Otan itse hirveän herkästi asioista itseeni, pienistäkin. Menen lukkoon. Kotona tulee itku ja häpeä siitä, että tällainen kolmekymppinenkin itkeskelee pikku juttuja.
Miten jätätte jutut taakse? Onko jotain selviytymisvinkkejä?
Kommentit (7)
Asenteella. Minäkin olen juuri semmonen että pienikin epämääräinen vilkaisu mnuun päin saa minut reagoimaan. Mutta olen oppinut että turha sitä on taistella tuulimyllyjä vastaan. Ihmiset ovat usein vain kömpelöitä, eivätkä tajua miten toimia sosiaalisessa tilanteessa. Ja osa ihmisistä nyt vain on ilkeitä. Ethän sinä ilkeille eläimillekään jaksa kantaa kaunaa? Tuolla tavalla suhtaudun typeryksiin, hölmöinä eläiminä...
En tiedä jätänkö kokonaan taakseni - muistan kaikkien töykeiden asiakkaiden kasvot kuukausienkin takaa.
Yritän päästää pahimpia höyryjä juttelemalla työkavereiden kanssa hankalista asiakkaista. Pelkään toisaalta sitäkin, että voin kyynistyä liikaa suojatakseni itseäni ja herkkyyttäni. Tehokkaimmaksi asenteeksi olen todennut sen faktan, että asiakkaalla joka on ilkeä ei ole asiat kunnossa. Hän ei voi hyvin ja siksi kokee tarvetta purkaa pahaa oloaan muihin, joten en voi kuin käyttäytyä asiallisesti ja sisäisesti toivoa hänelle parempaa jatkoa elämänsä/ongelmiensa kanssa.
Minun kohdallani parhaiten auttaa aika. Kun tarpeeksi aikaa kuluu, ikävät asiat kyllä unohtuvat. Se myös auttaa jos on joku työkaveri, jolle voi avautua ja antaa tulla oikein sydämen pohjasta.
Vierailija kirjoitti:
Minun kohdallani parhaiten auttaa aika. Kun tarpeeksi aikaa kuluu, ikävät asiat kyllä unohtuvat. Se myös auttaa jos on joku työkaveri, jolle voi avautua ja antaa tulla oikein sydämen pohjasta.
Mulla on töissä vaan yks työkaveri ja hän juuri tiuski. Teen raskasta työtä ja pelkään ettei musta vaan oo siihen kun pitäisi olla tehokas, hallita kokonaisuuksia ja oon ennemmin herkkä ja hajanainen.
Tällä luonteella pitäisi lähinnä maalata tauluja ja kirjoittaa kirjoja, mutta minkäs tekee kun pitäisi jollain elääkin :-(
Up