Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä avioehtoa?

Vierailija
21.09.2016 |

Miksi on tai miksi ei ole?

Meillä häät vuoden kuluttua ja haluan avioehdon koskien perittynä saatua ja yhteisessä omistuksessa sukulaisten kanssa olevaa omaisuuttani (metsää, kiinteistöä jne. ei arvokkaita kuitenkaan). Puolisoni kanssa yhteinen omaisuutemme (jota ei ole) on tietenkin yhteistä ja puolison tulevaisuudessa perimä omaisuus hänen.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainakaan vielä. Pari vuotta sitten piti tehdä kun häät oli. Pääsi unohtumaan. En nyt sitten tiedä onko niin tarpeenkaan. Kummallakaan ei mitään omaisuutta ollut ja rahat ovat yhteiset. Myös asunto ja siihen liittyvät lainat ovat yhteisiä 50/50 osuuksilla. Kummatkin tulevat jossain vaiheessa perimään vanhempiensa asunnon, mutta en nyt tiedä kannaattaako noitakaan lähteä suojamaan. Luultavasti ne kuitenkin muutetaan rahaksi sitten aikanaan.

Luultavasti ei tylla avioehtoa tekemään...

Vierailija
22/25 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehto on syntiä ja pilkantekoa omaa puolisoa kohtaan. Joko ollaan yhdessä tai sitten ei mennä naimisiin. Saatan olla hieman vanhoillinen, mutta jos puolisoaan rakastaa, niin silloin ei avioehtoa pyydä. Itse olen ainakin pitänyt huolen ettei meillä ole avioehtoa. Heti kun saamme lapset yläkouluun, laitan avioerohakemuksen, ellei puoliso ole sitä jo siihen mennessä älynnyt itse. Saan puolet rikkaan mieheni omaisuudesta parin vuoden päästä, muutan varmaan espanjaan lasten kanssa. Sikäläiset miehetkin ovat parempia rakastajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, koskettaa molempien perintöjä.

Vierailija
24/25 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Mentiin opiskelijoina naimisiin ja rahavarat oli melko samat ja muuta omaisuutta ei ollut. Vanhemmillekin melko samanlaiset elintaso, että ei nähty syytä. Tietysti olisihan jutut voineet mennä niin, että toisen vanhemmat kuolee ensin ja erotaan ennen toisten kuolemaa, mutta jotenkin sitä luotti toisen järkevyyteen ja oikeudentuntoon. Ollaan 20 v jälkeen yhä naimisissa ja tasapuolisesti on perintöäkin tullut. Mutta varsinkin jos toisella on jotain yhteistä omaisuutta esim suvun kanssa niin ehdottomasti tehkää se avioehto tai muuten vaan iso varallisuusero niin myös.

Vierailija
25/25 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Omien vanhempieni testamenteissa rajattiin nykyiset ja tulevat puolisot pois, jolloin kaikki merkittävä omaisuuteni oli joka tapauksessa poissuljettu puolisoltani. Mitään merkittävää en itse sinkkuna ehtinyt hankkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän