AV-mamma sai sakot
Mänttä-Vilpuvassa asuva 29-vuotias av-mamma on saanut sakot Pirkanmaan käräjäoikeudessa.
Mies oli nimittänyt nettisivuston keskustelupalstalla pakolaisryhmää elokuussa 2015 heidän ihmisarvoaan loukkaavalla tavalla ”ihmisjätteeksi” ja esitti ryhmästä rinnastuksen ”muihin elukoihin”. Miehen arvioitiin kirjoittaneen vastaanottokeskuksessa asuvista ihmisistä panetellen ja solvaten heitän rotuaan, ihonväriä, syntyperäänsä ja heidän kansallisen tai etnisen sekä pakolaisasemansa vuoksi.
Palstan moderointia kritisoiville tiedoksi, että oikeus päätti, että miehen keskustelupalstalle kirjoittama viesti määrätään poistettavaksi yleisön saatavilta ja hävitettäväksi, jos sitä ei ole jo poistettu.
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/29-vuotias-mies-sai-sakot-kiihottamises…
Kommentit (19)
Kyllähän näitä oman elämän Seppo Lehtoja on maa pullollaan - aaan' that AIN'T a good thang!
Toivottavasti ei kirjoita tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tuo itse kirjoita täällä, niin kaltaisensa kyllä kirjoittavat. Toivottavasti saataisiin heidätkin viimeinkin oikeuteen ja tuomittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tuo itse kirjoita täällä, niin kaltaisensa kyllä kirjoittavat. Toivottavasti saataisiin heidätkin viimeinkin oikeuteen ja tuomittua.
Mielestäni tuo oli sanasta sanaan täältä, vai kirjoittavatko rasistit myös muilla palstoilla? Onneksi poliisi on tiukentamassa valvontaa.
Mä en edes avaa rasistien tekemiä aloituksia mutta silti noihin välillä törmää ihan asiallisissa ketjuissa. Hyvä että niitä sakotetaan.
Odotan sitä päivää, kun ensimmäinen av-mamma saa sakot palstan miesvihasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen mies ja käyn täällä välillä, kertaakaan en ole törmännyt miesvihaan. Tietenkin tietynlaisia miehiä arvostellaan, mutta siihen on syynsä.
Vierailija kirjoitti:
Älä pidätä hengitystä sitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen mies ja käyn täällä välillä, kertaakaan en ole törmännyt miesvihaan. Tietenkin tietynlaisia miehiä arvostellaan, mutta siihen on syynsä.
Etpä tietenkään. Tässä lainaus eräästä nytkin palstalta löytyvästä ketjusta.
Tämä on vielä kesyimmästä päästä.
"Minä en näe mitään vaarallista siinä että naiset tulevat hallitsemaan tätä yhteiskuntaa viiden vuoden sisällä. Muutos on pelkästään parempaan päin. Mihinkään tasa-arvovaliokuntaan ei pidäkään miehiä päästää. Eikä mihinkään muuallekaan. Suoraan vankilaan vain kaikki, niin saadaan rikostilastot viimein kuntoon."
Palstalla eräs rekkautunut kirjoittaja toivoi toissa päivänä kaikkien miesten tappavan itsensä,
keväällä täällä riehui miesten massamurhaamisesta fantasioiva kirjoittaja ja niin edelleen.
Modet voisivat ohjata rasistiset viestit suoraan poliisille. Sellainen sakkoautomaatti missä jokaisesta rasistisesta kommentista kilahtaisi kymppitonni valtion kassaan.
Tuosta voisi ottaa sen verran opikseen, että viestejä poistetaan VAIN OIKEUDEN MÄÄRÄYKSESTÄ! Kaikki muu on sananvapauden rajoittamista ja aiheuttaa vain ääri-ilmiöitä ja väkivaltaa.
Hyvä että poliisi on ryhtynyt toimiin näitä rikollisia vastaan.
Adressista selviävien tosiasioiden valossa toivotan voimia miehelle; ihmisten raahaaminen käräjille paneteltavaksi ja heidän yksityiselämänsä välillinen levitteleminen valtakunnallisessa lehdessä nettikommentin takia, jonka moderaattori voi poistaa muutamassa minuutissa, on vähintäänkin kyseenalaista toimintaa. Oikeista rikoksista saa pienemmät tuomiot varsin usein.
http://www.adressit.com/tasa-arvoinen_sananvapauslaki_suomeen
En tarkoita että pitäisin mitään negatiivista tunneilmausta myöskään kehuttavana asiana mutta toivon vain että miehen ymmärrettävä tunnepurkaus ei haittaa hänen elämäänsä ja pääsee lakirumbasta yli.
Vierailija kirjoitti:
sama mamma kirjoittelee myös täällä..............esiintyy välillä miehenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sama mamma kirjoittelee myös täällä..............esiintyy välillä miehenä.
Mä olen kans nähny.
Vierailija kirjoitti:
Modet voisivat ohjata rasistiset viestit suoraan poliisille. Sellainen sakkoautomaatti missä jokaisesta rasistisesta kommentista kilahtaisi kymppitonni valtion kassaan.
Tää olisi hyvä.
Kyllä fobballe kannattaa myös yksityishenkilöä koskevat jutut ilmoittaa!
Järkyttävää tekstiä oli suoltanut, hyvä että tuomittiin. Tosin olisi vankilaan pitänyt tuomita. Kutsutaanko myös palstalle kirjoittelevia miehiä av-mammoiksi?