Kahvilakko??
Olen perso kahville. Aamulla pitää saada ainakin kaksi kuppia. Luin tossa imetystukilistan sivuja, siellä sanottiin että vältä kahvia. Ja olen lukenut myös muualtakin. Täysimetystä, niin miten se kahvi vaikuttaa vauvaan joka on nyt 4kk?? Olen ajatellut lopettaa tuon kahvin juonnin siksi aikaa kun imetän, onko tässä ideaa??
Kommentit (3)
mä olen noudattanut tässä asiassa jonkin sortin kultaista keskitietä eli yksi kuppi kahvia iltapäivällä vauvan nukkuessa päiväuniaan (noin 2h ennen seuraavaa imetystä). tällä yhdellä kupilla en huomaa ainakaan meidän vauvalle mitään vaikutusta olevan. muutoin olen esim aamulla vaihtanut kahvin vihreään teehen.
Kofeiinia kielletään juomasta ylen määrin siksi, että vauva ei kykene hajottamaan sitä samalla tavalla kuin aikuinen. Mikäs se linkki taas olikaan, minkä joku oli laittanut tonne alkomahoolipinoon. Suositus on neuvolan ohjeissa sama kuin raskausaikana, että max kolme kuppia/päivä. Itse aikoinani päätin, etten juo ollenkaan mutta on sitä tullut ajoittain juotua. Myrkkyä se joka tapauksessa on. Mutta tuskin kohtuullisesta käytöstä ylettömästi haittaa. Meillä ei ainakaan mitään näkyvää eikä eroa niiden päivien kohdalla kun juon tai en juo. Oletan kuitenkin, että saattaa olla, ettei nuo haitat ns. näy päälle päin. Tässäkin siis pätee tää juttu, että kukin tyylillään. Esim. särkylääkkeitä en haluaisi ottaa edes panadolia kun menevät pakkaukseen kirjoittamaan, että OLETETTAVASTI ei ole haittaa lapselle imetyksen aikan käytettäessä. Vaan pakkohan se joskus on. Mutta juu.
Että meillä ei kyllä ole minkään sortin vaikutuksia näkynyt, vaikka olenkin juonut niin kahvia kun kolajuomiakin, en kylläkään litratolkulla...Hyvin on maitoa neitiin uponnut. Tokihan meillä kärsitään ummetuksesta ja toisinaan myös nukutaan huonosti, mutten näitä kyllä osaa kahvin syyksi laittaa, vaan käytän kyllä maalaisjärkeä ja tietojen suodatusta tässäkin asiassa.
Mutta toki jos tuntuu, että teillä jotkin ongelmat johtuu sinun kahvin juonnista, niin kokeile ihmeessä kahvitonta elämää =)))