Onko vegaanisia tatuointeja
Kommentit (16)
Ei valitettavasti, kaikki tatuointimusteet sisältävät sianlihaa :/
Turussa Kintaro Tattoo käyttää vegaanisia värejä.
Aika tyhmä kysymys sinällään,tatuoiminen aiheuttaa nisäkkäälle tarpeetonta kipua ja tuskaa.
Tatuoinnit aiheuttaa vihan tunteita juuri tuosta syystä.
http://areena.yle.fi/1-2649366
Katso dokumentti tatuoinnin varjopuolet ja mieti uudestaan.
Ei. Ne tehdään pekonin paistorasvasta.
LÄSKI kirjoitti:
Turussa Kintaro Tattoo käyttää vegaanisia värejä.
Mutta miten ne todistavat että ne ovat vegaanisia, eivätkä sisällä mitään eläimistä peräisin olevaa?
Osa elintarvikeväreistäkin tehdään eläimistä.
On olemassa vegaanisia tatuointimusteita. Epävegaanisissa musteissa voi olla esim. luuhiiltä (?), glyseriiniä, gelatiinia l. liivatetta ja sellakkaa.
On. Osa tatuointisstudioista tekee pelkästään vegaanisesti. Ymmärtääkseni värejä saa hyvin vegaanisena, mutta vegaaniset siirtopaperit ovat harvinaisempia.
mohammad kirjoitti:
Käsittääkseni tatuointinesteessä ei ole mitään epävegaanista???
Eihän kukaan oikeasti valmistusfirman ulkopuolella tiedä mitä niissä on, sillä niitähän ei testata mitenkään ja vaikka testattaisiinkin, niin vegaanisuutta ei ainakaan testattaisi. Muslimin ei ainakaan pidä hankkia tatuointia, sillä siinä musteessa voi hyvin olla liivatetta tekemässä siitä paksumpaa.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa vegaanisia tatuointimusteita. Epävegaanisissa musteissa voi olla esim. luuhiiltä (?), glyseriiniä, gelatiinia l. liivatetta ja sellakkaa.
Mutta miten se on todistettu että ne käyttävät vain aineita joita väittävät käyttävänsä?
Minäkin voisin väittää valmistavani vaikkapa homeopaattisia tatuointimusteita ja kuitenkin ne olisivat ihan sitä samaa tuntematonta seosta kuin muillakin.
Miten te voitte koskaa ostaa yhtään mitään kun "eihän siinä välttämättä ole sitä mitä purkissa lukee"? Foliohatut ohoy.
Mun mielestä ainakin punasessa värissä on jotain kirvoista saatua väriainetta, tai jostain muista ötököistä. Kunnon laadukkaat tatuoitsijat tilaa värinsä tukuista, jossa kaikki värit on testattuja ja turvallisia. Jotkut paikat tilaa värinsä kiinasta tai ebaystä. Tässä taas nähdään se että jos haluaa hyvää ja laadukasta, siitä täytyy maksaa vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ainakin punasessa värissä on jotain kirvoista saatua väriainetta, tai jostain muista ötököistä. Kunnon laadukkaat tatuoitsijat tilaa värinsä tukuista, jossa kaikki värit on testattuja ja turvallisia. Jotkut paikat tilaa värinsä kiinasta tai ebaystä. Tässä taas nähdään se että jos haluaa hyvää ja laadukasta, siitä täytyy maksaa vähän enemmän.
Kuka ne on testannut ja mistä ne testitulokset voi tarkastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä myt muista ihan tarkkaan miten se meni, mutta jos tilaa värit esim suomalaisesta tukusta, kaikki siellä myytävät värit on testattu. Oisko ollu jopa niin että eu-alueelle myyntiin tuotavat värit on pakko olla laboratorio testattuja.. En ihan tarkkaan muista miten nää oli, kun joskus en jaksa kuunnella kunnolla miestä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä myt muista ihan tarkkaan miten se meni, mutta jos tilaa värit esim suomalaisesta tukusta, kaikki siellä myytävät värit on testattu. Oisko ollu jopa niin että eu-alueelle myyntiin tuotavat värit on pakko olla laboratorio testattuja.. En ihan tarkkaan muista miten nää oli, kun joskus en jaksa kuunnella kunnolla miestä :D
Ei kai, sillä muistelen että vain Tanskassa ne testaavat jotakin.
Ihan hallitsematon tilanne noissa musteissa.
Käsittääkseni tatuointinesteessä ei ole mitään epävegaanista???