Miksi maajussit inhoavat S-ryhmää?
No sen vuoksi juu toki, että S-ryhmä oli ensimmäisenä "halpuuttamassa" elintarvikkeita, mutta samanhan teki perässä K-kaupatkin. Noin muutenkaan en oikein näe syytä, koska esimerkiksi samaan aikaan kun S-ryhmä brändäsi erikseen Kotimaista-linjan, jonka on tarkoitus tuoda kuluttajalle helpolla tavalla esiin alkuperä- ja valmistusmaita, toi K-ryhmä ihan uutena kauppoihinsa K-menutuotteet, jotka tarjoavat muun muassa saksalaisesta lihasta tehtyjä nakkeja.
Aluepolitiikkaan intohimoisesti suhtautuvia maajusseja luulisi kiinnostavan myös se, että osuuskauppajärjestelmä on vahvasti maakuntasidonnainen ja voitot palautuvat omaan maakuntaan ihan tavallisille kuluttajille. K-kaupoissa lihottaa ensin K-kauppiasta ja sitten Keskon osakkeenomistajia.
Kommentit (8)
No jos olisin itse yrittäjä, niin miksi minua kiinnostaisi se että kenelle voitot menevät. Tai mitä kaikkea muuta toimintaa ostaja harjoittaa. Ensisijaisesti minua yrittäjänö kiinnostaisi tottakai se, että kuka maksaa minun tuotteistani paremman hinnan. Jos ja kun se on K-ryhmä niin tottakai suosisin sitä itse.
Vierailija kirjoitti:
"K-kauppa on yrittäjävetoinen". Joo, ruokapuoli kyllä. Käyttöravara " pörssiyhtiö Kesko. Ei heru täältäkään ymmärrystä K-kaupan suosimiselle.
Kyllä. Ja ihan samat ulkomaiset vihannekset ja lihat saa K-kaupastakin, jos sellaisia on vailla. K-kaupoissa on niitä tuottajalle kiitos -tuotteita, jotka tosin tarkoittavat vain sitä, että kuluttaja maksaa niistä enemmän halusi sitten kiittää tuottajaa tai ei.
Siksi että mainostetaan oikein että nyt halpuutetaan. Totuus kun on että tuottajahinnat alittaa tuotantokustannukset (tätä varten ne eu-tuet on, että kauppa voi halvemmin myydä elintarvikkeet) ja aina kun kauppa neuvottelee keskusliikkeiden kansa tuotteiden sisäänostohinnasta, leikkaus tapahtuu alkutuottajalle tilitetystä tuotteen hinnasta. Isot ketjut tuovat ulkomailta bulkkihintaista tavaraa jos tuottajat eivät taivu. Sama se on K-ketjussakin. Muutama vuosi takaperin pitivät pirkkavehnäjauhohyllyä ennemmin tyhjänä kuin olisivat maksaneet pikkuisen enemmän tuottajalle vehnästä. Kaupoissa oli lappuja joissa puhuttiin tuotannollisista syistä. Just joo.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että mainostetaan oikein että nyt halpuutetaan. Totuus kun on että tuottajahinnat alittaa tuotantokustannukset (tätä varten ne eu-tuet on, että kauppa voi halvemmin myydä elintarvikkeet) ja aina kun kauppa neuvottelee keskusliikkeiden kansa tuotteiden sisäänostohinnasta, leikkaus tapahtuu alkutuottajalle tilitetystä tuotteen hinnasta. Isot ketjut tuovat ulkomailta bulkkihintaista tavaraa jos tuottajat eivät taivu. Sama se on K-ketjussakin. Muutama vuosi takaperin pitivät pirkkavehnäjauhohyllyä ennemmin tyhjänä kuin olisivat maksaneet pikkuisen enemmän tuottajalle vehnästä. Kaupoissa oli lappuja joissa puhuttiin tuotannollisista syistä. Just joo.
Juuri näin. Ne paljon parjatut tuet menee loppukädessä kauppiaan pussiin. Reilua kauppaa?
Maajussit käyttävät vain ja ainoastaan s-ryhmän palveluja
Miksi nyt yleensä yrittäjä inhoaa S-sosialismia? Paitsi jos tilaajana on julkishallinto ja loppumaton piikki.
Laita nyt jotain perusteluja moiselle yleistykselle. "Maajussit" tuo mieleen ennemminkin ilmaisun "kaikki maajussit" kuin "jotkut maajussit". Kumpaa sitten tarkoititkaan.
"K-kauppa on yrittäjävetoinen". Joo, ruokapuoli kyllä. Käyttöravara " pörssiyhtiö Kesko. Ei heru täältäkään ymmärrystä K-kaupan suosimiselle.