Vierailija

Onko todettu?Ymmärrätkö mikä se on ja onko sinulle kerrottu?

Kommentit (19)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Saattaa elellä alapäässä ja vaihtaa paikkaa.Lapsi saattaa syntyessään saada bakteerin ja kuolla.Löytyi muutama vuosi sitten.

Vierailija

Olisit nyt vaan sanonut että streptokokki niin ihmiset ymmärtäisi mistä puhut.
Mutta piti päästä kertomaan että on oppinut ihan uuden sanan 😱

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ai sekö se on?Kiitti.Mulle sanottiin vaan et on saga -bakteeri perseessä ja se on siellä ja ei oo ja ei oo vaarallinen mut on vaarallinen...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No onko sun pyllynreikää tökitty pumpulipuikolla et tiedät et sulla on streptokokki?

Vierailija

Mulla oli 2013, kun viimeksi synnytin. Sitä ennen synnytin 2010 ja aiemmin, ja silloinhan sitä ei vielä edes testattu, todennäköisesti oli jo silloin?
Mun olisi pitänyt saada antibiootit synnytyksen käynnistyessä, mutta lapsi päättikin tulla niin vauhdilla, että mitään ei ehditty tehdä.
Hengissä ovat (kaikki). Varmaan aika tavallinen tarina? En silti yhtään väheksy kyseisen bakteerin haitallisuutta.

Vierailija

Mikä ihmeen Saga? Se on streptokokki B, tai voidaan puhua myös GBS:stä. Ilmeisesti joku on lyhentänyt nimen Streptococcus agalactiae sagaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi antibioottia ei voi ottaa jo muka raskausaikana?En usko että asia on näin kuin täällä väitetään.

Siirtyy vaan muualle?Ei nirhattavissa antibiotilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No neuvolassa puhutaan sagasta ja löytyy myös netistä sillä nimellä.

Google tarjoaa vain streptokokki beetä kun hakuun kirjoittaa saga.
Thl sanoo että testataan jos on oireita.
Onko se nyt kuitenkin otettu rutiinitesteihin neuvolassa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi antibioottia ei voi ottaa jo muka raskausaikana?En usko että asia on näin kuin täällä väitetään.

Ota selvää, miksi ei. Googlella varmaan löytyy, en nyt jaksa sulle hakea, ja kun omasta synnytyksestä on se kolme vuotta, niin en enää sana tarkasti muista. Mutta jotenkin niin, että testiä ei voinut ottaa ennen raskausviikkoa 36(?), ei olisi ollut enää luotettava synnytyshetkellä. Antibiootit piti aloittaa kuuden tunnin sisällä ennen synnytystä?????? Tarkista, en muista.

Eihän sun toki tarvitse uskoa, mutta itse en usko että ne neuvolassa tästä valehtelee tai valheellisten/ virheellisten ohjeiden mukaan toimii. Kuka siitä hyötyisi?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat