Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muista ihmisistä huolenpitämisen dilemma

Vierailija
18.09.2016 |

Sitä ihmettelen, kun ihmiset ajattelee, että heillä on jokin vastuu pitää huolta muista. Mutta ei sitten itsestä pidetä ja rääytään muille tästä, kun ne eivät pidä huolta tästä rääkyjästä. Esim. tehdään kaikki kotiyöt ettei toiselle tule sotkusta paha mieli, mutta suututaan, kun toinen ei hiero niskaa. Mikset mene kotitöiden tekemisen (siltä osin kun teet niitä toisen hyvää ajatellen) sijaan niskahierojalle?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kyllä näin naisena tunnustaa, etten mä miehiin suhtaudu niin, tai en ainakaan ole suhtautunut miehiin niin, että mä pidän heistä huolta. En ikinä. Olen ehkä lähinnä ajatellut heitä jakamaan hyvin toimeen tulevan elämäni. Mutta jos jompikumpi sairastuu, niin en kyllä näe, mihin perustuisi velvollisuus pilata oma elämä siinä sen jälkeen myös? Siis jos se on vain velvollisuus. Eri asia jos joku haluaa pilata sen tai pitää huolta sairastuneesta.

ap

Vierailija
2/2 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä myöskään itse odota kenenkään pitävän huolta minusta, paitsi yhteiskunnan, lain noudattamisen puitteissa. En pidä edes itsestäni huolta. Siitä kai pitäisi aloittaa. Kuinka moni muu joka huolehtii toisista pitää itsestään hyvää huolta ensin? Turha sitten avautua muille, että itsellä on heidän takiaan paha olla, jos ei pidä huolta itsestään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla