Vierailija

Meillä lapsi siis hoidossa 5h päivässä, neljänä päivänä viikossa. Missä välissä se varhaiskasvatus oikein tapahtuu kun päiväkodissa laittavat päikkäreille kolmeksi tunniksi!!!! Eivät siis herätä lasta ja tämän johdosta meidän piltti käy nyt sitten vaan nukkumassa päiväkodissa. (Voitte vaan arvata mitä tämä tarkoittaa yöunien osalta.) No joka tapauksessa lapsi ei saa siis sitä kuuluisaa varhaiskasvatusta missään vaiheessa päivää. Menen itse töihin taas parin kuukauden päästä, joten sitten palataan normaaliin aikatauluun. Mutta on tämä lakiuudistus hirveää sekoilua paperisotkuineen päivineen.

Kommentit (19)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Varhaiskasvatusta oletetaan vissiin olevan vain se 20 min mikä päivässä on ohjattua toimintaa.

Mutta voithan pyytää, että lapsi nukkuu vain tunnin ( millainen päiväaikatalu siellä on, nukkuvatko 11-14.00). Ruokailu kai tosi aikaisin?

Vierailija

Juu nukkuvat 11-14 ja meidän lapsi vetää tietenkin koko sen ajan. Eivät suostu herättämään lapsia kesken unien?!? Mun mielestä toi kolme tuntia on aivan liian pitkä aika päikkäreille.

Ja päiväkoti rajasi siis, että hoito on oltava 5h päivässä, neljänä päivänä viikossa. Jos vien klo 8 niin sitten haku klo 13 on kesken päikkäreiden? Kai sitä saa oman lapsen käydä sieltä herättämässä sielläkin uhalla että herättää vahingossa jonkun toisen lapsen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Juu nukkuvat 11-14 ja meidän lapsi vetää tietenkin koko sen ajan. Eivät suostu herättämään lapsia kesken unien?!? Mun mielestä toi kolme tuntia on aivan liian pitkä aika päikkäreille.

Ja päiväkoti rajasi siis, että hoito on oltava 5h päivässä, neljänä päivänä viikossa. Jos vien klo 8 niin sitten haku klo 13 on kesken päikkäreiden? Kai sitä saa oman lapsen käydä sieltä herättämässä sielläkin uhalla että herättää vahingossa jonkun toisen lapsen?

Eiköhän noi virikehoidot kielletä kohta kokonaan, kun alkaa näyttää siltä, että häiriköivät vaan sitä mihin päiväkoti oikeasti on tarkoitettu. Mä olen ollut aina ehdottomasti sen kannalla, että ei mitään rajoituksia koska kyse on lapsen oikeudesta. Mutta mitä täältä nyt lukee virikehoidossa olevien vanhempien kommentteja niin alkaa mielipide muuttua. Säkin menet kohta takaisin töihin niin miltä tuntuu sitten nämä omat kommenttisi? Joidenkin on vietävä se lapsi sinne 6.30 aamulla, TÖIDEN takia, ei siks kun mä haluan tai mulla on oikeus... Ne lapset ansaitsevat rauhalliset päikkärit, ainakin siltä osin, että siellä ei ravaa jotku virikelasten vanhemmat! Äly hoi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyvin. Ollaan molemmat vanhemmat kokopäiväisesti työssä ja lapsen hoitoaika täysi. Ei ongelmia.

Tämä. P.s meidän pkssa uniaika on klo 12 eteenpäin..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

välillä sitä toivoo, että ihan kaikki ei lisääntyisi.

tee sitten noin, jos olosi paremmaksi tulee. Väliäkö sitä muista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eiköhän noi virikehoidot kielletä kohta kokonaan, kun alkaa näyttää siltä, että häiriköivät vaan sitä mihin päiväkoti oikeasti on tarkoitettu. Mä olen ollut aina ehdottomasti sen kannalla, että ei mitään rajoituksia koska kyse on lapsen oikeudesta. Mutta mitä täältä nyt lukee virikehoidossa olevien vanhempien kommentteja niin alkaa mielipide muuttua. Säkin menet kohta takaisin töihin niin miltä tuntuu sitten nämä omat kommenttisi? Joidenkin on vietävä se lapsi sinne 6.30 aamulla, TÖIDEN takia, ei siks kun mä haluan tai mulla on oikeus... Ne lapset ansaitsevat rauhalliset päikkärit, ainakin siltä osin, että siellä ei ravaa jotku virikelasten vanhemmat! Äly hoi.

No kuules, tässä itse opiskelen ja koitan hoitaa vauvaa ja opiskella sen ajan kun vanhempi lapsi on siellä kuuluisassa varhaiskasvatuksessa. Lapsi on sen ikäinen, että haluaa viettää aikaa myös omanikäistensä kanssa. Olen siis itse tässä tämän muutaman viikon kokeilun perusteella tullut siihen tulokseen, että tämä uusi laki on perseestä. Ihan kaikkein kannalta. Niin niiden työssäkäyvien lapsien, päiväkodin työntekijöiden sekä hoidossa käyvän lapsenkin kannalta. Siksi kyselin täältä jos joku olisi löytänyt tähän toimivan ratkaisun. Näin se ei meinaan toimi.

Vierailija

Kuulostaa oudolta päiväkodilta ei yllätä että on yksityinen. Kunnallisissa päiväkodeissa uniaika on klo 12 eteenpäin.

Itse en pitäisi lasta tuollaisessa tarhassa jossa lounas syödään sitten liian aikaisin ja uniaika on ylipitkä. Ei se asia tule korjaantumaan vaikka lapsi olisi täysiä päiviä.

Vierailija

missä päiväkodissa ennätetään päikkäreille jo klo. 11? Meillä tulee ruoka silloin ja päikkäreille sen jälkeen. Suurimmalla osalla menee lähemmäs klo. 12 se päikkäreille siirtyminen ja herätys väsyneimmillekin viimeistään vaille kaksi. Välipala syödään silloin ja ketään ei viedä nukkuvana pöytään.

Vierailija

Tottakai saat hakea lapsen klo 13.00.
Nukkumista valvova aikuinen kyllä herättää hänet valmiiksi.

Meillä myös toteutuu asiakkaan itsemääräämisoikeus, ja voivat valita lapsensa nukkumisajan. Päivittäin herättelen lapsia n.tunnin unien jälkeen ja eivät muut siinä herää.

Vierailija

mistä nämä teidän ihmeelliset ajat tulee? Miksi viedä sinne päiväunien aikaan. Vie yhdeksään kun toiminta alkaa ja hakee pois ennen päiväunia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
missä päiväkodissa ennätetään päikkäreille jo klo. 11? Meillä tulee ruoka silloin ja päikkäreille sen jälkeen. Suurimmalla osalla menee lähemmäs klo. 12 se päikkäreille siirtyminen ja herätys väsyneimmillekin viimeistään vaille kaksi. Välipala syödään silloin ja ketään ei viedä nukkuvana pöytään.

Sama täällä, pääkaupunkiseudulla ainakin. Lapset syö klo 11 ja sen jälkeen rauhoitutaan ja mennään nukkumaan n. klo 12 sitte ne heräilee omaa tahtiaan ja viimeistään klo 14 mennään herättämään välipalalle. Eli päikkärit on 1-2h pituiset.

Vierailija

Hyvä, että muilla ei ole ollut mitään ongelmaa asian kanssa. Tosin suurin osa vastaajista olikin itse töissä tällä hetkellä tai sitten uutta lakia ei ole otettu käyttöön omassa kaupungissa. Itse yksinhuoltajana päätin aloittaa opiskelun äitiyslomalla kun mies lähti ja jätti minut sekä lapset oman onnemme nojaan. Pyrin siis turvaamaan tulevaisuuden lapsilleni. Päivähoito on auttanut vanhempaa lastani saamaan muutakin seuraa kuin äidin sekä vauvan ja mahdollistanut opiskeluni. Toki molemmat lapset menevät kahden kuukauden päästä kokopäivähoitoon kun äitiyslomani loppuu ja palaan töihin. Mutta perheemme ei varmasti ole ainoa joka pohtii näitä muutoksia tällä hetkellä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat