Olin lapsena eläinrääkkääjä :-(
Luulin lapsena, että kastemadot tykkäävät kovasti vedestä, koska ne tulevat maan pinnalle sateella. Sitten erään kerran juuri ennen lomamatkalle lähtöä hain sisältä ison lasipurkin, täytin sen vedellä ja laitoin sinne kompostista löytämiäni kastematoja. Sitten lähdimme sinne lomamatkalle. Kun tulimme viikon kuluttua takaisin, niin löysin ne madot kuolleena sieltä purkista. Samoin eräänä kesänä otin kiinni valtavan määrän leppäkerttuja ja päästin ne sisälle kotiimme juuri kun olimme lähdössä jälleen kerran lomamatkalle. Kun tulimme takaisin, niin niitä leppäkerttuja oli pitkin kotia lattioilla kuolleina. Kerran löysin maasta lentokyvyttömän linnunpoikasen ja hakkasin sitä niin pitkään kepillä, että se kuoli. Kiusasin myös paljon muitakin eläimiä, kuten vedin koiraamme hännästä, revin kärpäsiltä siipiä, pidin toukkia ja perhosia vankina lasipurkissa, potkin naapurin kissaa aina kun se oli mahdollista jne. Olin näitä tehdessäni varmasti korkeintaan 5-vuotias eikä minulle oltu kerrottu, että eläimiä ei saa kiusata. Nykyään olen äärimmäisen eläinrakas ja tuntuu pahalta ajatella, että minkälainen psykopaattinen eläinten kiusaaja olin lapsena.
Kommentit (6)
Onko sinulle vaikeaa tuntea katumusta asioista? Onko mielestäsi ristiriitatilanteissa syy aina toisessa henkilössä? Onko anteekstipyyntäminrn vaikeaa? Halveksitko herkkiä ihmisiä tai pidätkö heitä outoina typeryksinä? Saatko nautintoa väkivallasta? Koetko ihmiset välineinä jonkun hyödyn saavuttamiseen?
Voisit nyt aikuisiällä alkaa pahoinpidellä ihmisiä.
Tuo on yleistä pienillä lapsilla, ei siinä iässä vielä tajuta jollei vanhemmat heti reagoi osoittamalla mikä on oikein ja väärin, 5-vuotias ei ole mikään psykopaatti vaan yksinkertaisesti utelias ja tietämätön. Oli meilläkin tapana pyydystää muun muassa sammakoita pieniin purkkeihin, unohdettiin sitten kesähelteellä purkit nurmelle päiväksi ja illalla sammakot olivatkin sulaneet vihreäksi möhnäksi...
Vierailija kirjoitti:
Tuo on yleistä pienillä lapsilla, ei siinä iässä vielä tajuta jollei vanhemmat heti reagoi osoittamalla mikä on oikein ja väärin, 5-vuotias ei ole mikään psykopaatti vaan yksinkertaisesti utelias ja tietämätön. Oli meilläkin tapana pyydystää muun muassa sammakoita pieniin purkkeihin, unohdettiin sitten kesähelteellä purkit nurmelle päiväksi ja illalla sammakot olivatkin sulaneet vihreäksi möhnäksi...
Hyi hitto...
Varma merkki, ainakin vahva epäily, että olet psykopaatti.
Hyi sua.