Saatteko te muut kotiäidit sairastaa rauhassa?
Niin, että mies oikeasti auttaa pyytämättä, hoitaa lapset ja kodin askareet töiden jälkeen. Ja jos viikonloppu/miehellä ei töitä, antaa sinun levätä koko päivän? Onko kenelläkään tällaista miestä?
Minun mieheni tuntuu vain suuttuvan, jos olen kipeä. Ei tekisi mitään, ellen oikeasti käske naama punaisena. Tää on ihan perseestä :(
Kommentit (6)
Teen täyttä työpäivää ja pitkät työmatkat päälle, en siis ole kotiäiti. Lapsen vie päivähoitoon ja hakee mutta ei muuta! Olin sitten sairas tai terve...
Mun mies on sina työmatkalla tai jossain, kun sairastun... Sit kun palaa kotiin, niin sairastuu itse! Eli toipilaana sitten hoidan häntä. Mutta periaatteessa siis ihana mies, joka osallistuu, tekee ruokaa jne. On vaan niin paljon pois ja tekee pitkää päivää, että ei ne sairastumiset osu koskaan mihinkään "hyvään saumaan".
Kyllä minun mies auttoi parhaansa mukaan aina kun minä olin sairaana. Piti töistä etäpäiviäkin jos vaan oli mahdollista. Jos oli pakko mennä töihin, niin edellisenä iltana teki minulle ja pojalleni ruokaa jääkaappiin ettei tarvitse ruokaa laittaa. Siivosi ja hoiti lapsia minun puolesta töiden jälkeen, että sain nukuttua. Sama pätee myös toisin päin kun mieheni on sairaana. Silloin minä hoidan kaiken lapsista kodinhoitoon.
Tasapuolisesti autetaan toisiamme myös tavan arjen keskellä. Emme näe siitä mitään hyötyä kenellekään, että vain yksi tekee kaiken ja raataa oli sairas tai ei. Siitä vain kärsisi niin parisuhde kuin lapsetkin. Kunnioitus ja toisen huomioon ottaminen on perusasioita meidän perheessä.
Saan levätä kun mies on kotona. Lapsen hoitaa tietty pyytämättäkin, mutta muista askareista joudun välillä muistuttelemaan :D
Mulla oli samanlainen mies, heivasin sen kokonaan kun kävi ilmi muitakin luonteenhäiriöitä. Muistan sen touhun kun oli itse tuhannen tulissa kipeänä, keuhkokuuneessa, tulehduksissa ja mitä lie ja äijä suuttui ja valitti yhdestä kauoassa käynnistä vaikka kauppa alle kilometrin päässä ja meillä vain yksi 2,5-vuotias lapsi (kyllä kadun että hänelle tein lapsen, vaikka tuo lapseni onkin parasta mitä minulle on sattunut, huomasin miehen luonteenhäiriön merkit liian myöhään ja olin joo idiootti ei tarvitse huomauttaa). Muistakaa naiset arvostaa itseänne tarpeeksi älkääkä katselko mitä vaan touhua liian kauan. ihana lukea että täällä on monilla ihan hyvä mies joka hoitaa tuollaisia perusasioita!
Jos mies on vapaalla niin kyllä se hoitaa lapset ja kodin mun ollessa kipeä, usein tulee myös töistä aikaisemmin kotiin auttamaan tällaisessa tilanteessa. Mutta mun pitää muistaa tinkiä omista standardeistani eikä vinkua jos se ei tee kaikkea niin kuin itse tekisin vaan antaa sen hoitaa hommat omaan tyyliinsä.