Näin teet "VALIOJOGURTTIA " halvalla
Osta Lindahls jogurttia, laimenna se maidolla sopivan paksuiseksi. Lorauta hieman joukkoon limsakoneen tiivistettä. Hetkessä on samanlainen jogurtti kuin valiolla jogurtit on. Sillä erolla, että nyt litran jogurttiannoksesta puuttuu ne kaksi marjaa, jotka valio on pilkkonut jogurttiinsa.
Niillä Valion muutamalla marjalla ei ole merkitystä.
Nyt vaan itse tekemän jogurttia halvalla !
Kommentit (29)
Miksi ostaa sitä Valion EILA jogurttiakaan, kun se on laimennettua jogurttia. Ei niitä saostusaineita oikeasti jogurttiin tarvita, mikäli ei tehdä jogurttai vilunkipelillä.
Kokeilkaa itse laittaa Lindahls jogurttiin (vaikka se 4%) heldelmiä paloina sinne joukoon, tai marjoa. Ei siihen mitään saostusaineita tarvita.
Miksi te ostatte maidolla laimennettua jogurttia EILA tuotteissa?
Itse teen kreikkalaisesta jogurtista perheelle jogurtin niin, että tyhjän edellisen jogurttisankon pohjalle laitan hedelmäsosetta (omatekoista tai kaupan), hunajaa, ja vaniljaa, joskus vaahterasiirappia. Sitten kreikkalaista jogurttia (Lindahls) ja tarvittaessa maitoa, jos on liian paksua. Yleensä en laita maitoa, koska tykkään että saa olla paksua.
Ja jos joskus haluaa jotain makeampaa, lorautan joukkoon limsatiivistettä (lisäaineeton vaihtoehto).
Ai liian hapanta. No osta ihan tavallista maustamatonta jogurttia ja laita siihen sitten limsatiivistettä hieman.
Hunajaa voi käyttää lisänä. Jouksevaa hunajaa.
Miksi Suomen ruokateollisuus on vajonnut niin alas? Miksi?
Osittain siksi, että ihmiset eivät tajua että heitä huijataan...
Paljonko tässä säästää valmiiseen valiojogurttiin verrattuna?
Limsatiivisteet on aivan järjettömän kalliita lisäainepommeja. Saman asian ajavat tavalliset mehut, myös limsanteossa. Colaa niistä ei nyt saa mutta marjan- ja hedelmän makuja.
Vierailija kirjoitti:
Yksi putelli limsatiivistettä riittää varmaan kahteenkymmeneen litraan jogurttia. Eli litraa kohden tiivistettä kuluu n. 35 centtiä.
Ja jos ostaa jotakin edullista LIDL:n kreikkalaista jogurttia ja lidlin maitoa niin aika halvaksi tulee jogurtti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi putelli limsatiivistettä riittää varmaan kahteenkymmeneen litraan jogurttia. Eli litraa kohden tiivistettä kuluu n. 35 centtiä.
Ja jos ostaa jotakin edullista LIDL:n kreikkalaista jogurttia ja lidlin maitoa niin aika halvaksi tulee jogurtti.
Kuinka edullisia ne lidlin jogurtit ja maidot sitten ovat? Meillä ei ole lidliä, niin mietin vain noita ihan s-marketin hintoihin verrattuna. (turkkilainen 2,99 kg, maito kotimaista 0,79l)
Itse olen turkkilaista kyllä maustanut joskus sekamehutiivisteellä ja mansikkajuomajauheella, tosin minulle maistuu pelkällä sokerilla maustettuna ihan hyvin.
Valion arkijogurttia saa 0,99 kg, mietin vain että kuinka paljon tässä säästöä tulee, kun otsikossa halpuudesta mainitaan.
On kyse ihan mistä tahansa maustamattomasta jogurtista.
Mutta ei kannata ostaa mitään valmiiksi laimennettua jogurttia (maidolla laimennettu) vaan juuri Lindahls jogurtit on paksuja ja hyviä, joita voi itse laimentaa maidolla ja maustaa itse.
Luetelkaa tähän miten olette itse tuunanneet maustamattomia jogurtteja...