Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentunutko?

Vierailija
16.09.2016 |

Luulen, että olen sairastunut masennukseen. Arki tuntuu raskaalta, ennen minua ilostuttaneet asiat eivät tunnu enää miltään. Haluaisin vaan jäädä kotiin nukkumaan ja unohtaa maailman.

Säälin puolisoani joka joutuu kestämään minua ja jos en muusta syystä, edes hänen vuokseen haluaisin hakeutua lääkärille.

Pelkään kuitenkin, ettei minua oteta tosissaan. Olen joutunut ramppaamaan lääkärissä paljonkin viimeaikoina ja en haluaisi leimautua luulosairaaksi. Toisaalta, fyysiset kipuni saattavat olla seurausta masennuksesta.

Osaako kukaan sanoa, että miten suhtaudutaan potilaaseen joka menee päivystykseen ja kertoo tulleensa sinne siksi koska tuntee olevansa masentunut?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit varata ihan tavallisen vastaanottoajan terveyskeskuksesta tai työterveyshuollosta, saat siten pidemmän ajankin, jos jo varatessa aikaa sanot epäileväsi masennusta. Päivystykseen ei siis tuon kuvauksen perusteella kannata lähteä.

Vierailija
2/2 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti asuinpaikkakunnallani ei voi varata lääkäriaikaa, vaan kaikkien vaivojen kanssa pitää aina ensin mennä akuuttivastaanotolle ja sieltä sitten tehdään lähete eteenpäin, jos tehdään. Enkä kuulu työterveydenhuollon piiriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän