Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saisi laadukkaita vaatteita? Kyllästynyt h&m:n yms. rätteihin

Vierailija
16.09.2016 |

Haluaisin vaatteita jotka kestäisivät edes vaikka vuoden käytössä. Äitini aina kehuu miten on nämäkin farkut ostanut 20 vuotta sitten... Mistä ihmeestä saa vaatteita, jotka kestävät käytössä noin kauan? Kaikkien perus ketjuliikkeiden, kuten H&M, Lindex, Seppälä, Kappahl, Only, Vero Moda jne. vaatteet tuntuvat kestävän käytössä ehkä puoli vuotta, kunnes ovat nyppyyntyneitä/rikkinäisiä/venyneitä ja vanuneita. Noudatan aina pesuohjeita.
Olisin valmis maksamaan vaikka vähän enemmänkin (vaikka olenkin melko köyhä), jos saisi oikeasti laadukkaan vaatekappaleen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin samaan asiaan ja kun kuulin kehuja postimyyntifirma Peter Hahnista, olen sieltä nyt muutaman vaatteen tilannut. Siitä on niin vähän aikaa, etten voi tietysti sanoa mitään vuosien kestävyydestä, mutta ihan näppituntumalla sanoisin, että ovat selvästi laadukkaampia kuin perusrytkyt. Selvästi kalliimpiakin kyllä, mutta jos nyt kestävät, eivät pitkässä juoksussa ole kalliimpia kuin nuo max. puoli vuotta kestävät halvat (?) vaatteet.

Vierailija
2/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla on rahaa ostaa laadukkaampi vaate, menen aina Stoccalle, etsin myyjän ja kerron mitä haluan ja mikä on hintahaarukka. Muutamia laadukkaita klassikoita on nyt vaatekaapissa ja olen tyytyväinen. Olen muutenkin laiska etsimään itse, mukavaa, kun myyjä, joka tuntee valikoimat, etsii vaihtoehdot ja valitsen sitten niistä mieleiseni. Ajattomuus ja laatu vain maksavat, mutta mieluummin harvoin ja hyvää, kun kuukauden välein jotain HM- laatua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka laatu yleensä maksaa, niin myös edullisesti voi selvitä. Jopa näissä tusinaliikkeissä on laadukkaita kappaleita, kun tietää mitä etsii. Ota selvää eri materiaaleista ja tarkista kaupassa aina vaatteen materiaali ja ompeleet. Jos vaate on vedetty pelkällä saumurilla kasaan ja on halpaa keinokuitua, ei se kovin montaa käyttökertaa ja pesua kestä.

Jos ostat nahkatakin, osta aitoa nahkaa. Jos ostat villapaidan, osta aitoa villaa. Jne.

Vierailija
4/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Uniqlo.com

Vierailija
5/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain hyvää merkkiä, jonka vaatteita löytyisi ihan jostain fyysisestä kaupasta (ei nettikaupasta)? En oikein uskalla tilailla netistä, kun monet vaatteet eivät sovi mulle vartalonmuotoni takia.

Vierailija
6/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihan perusmerkeissäkin on ok laatua. Vaikka esprit yhden mainitakseni. Zalandosta yms löytyy usein vähän halvemmalla kuin vaikka stockalla.

Vierailija
7/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että yleisellä tasolla kaikkien merkkien vaatteiden laatu on heikentynyt. Mutta, mitä tyyliä etsit? Itsellä jo vähän ikää, niin Marimekko, Voglia, Gerry Weber, Betty Barclay ja Rils on yleensä kestäneet. Farkuista Very Nice. Ja kirppiksiltä kannattaa etsiä niitä vanhan ajan kunnollisia vaatteita.

Vierailija
8/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Espritin vaatteet on ihan hyviä laadultaan. Parempia kun ruotsalaisketjujen rytkyt ja myös kalliimpia. Mulla on useita farkkuja, housuja, t-paitoja, mekkoja, neuleita, sukkia... Kaikki on olleet hyviä. Espritin halvempi mallisto (edc) ei ole ihan yhtä hyvälaatuista. Riippuu tuotteesta toki.

Vierailija
9/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusvaatetta toimistokäyttöön ja vapaa-aikaan löytyy ainakin Gerry Weber -merkiltä. Farkutkin kestävät käytössä vuosia. Vanhimmat GW farkkuni ovat 8 vuotta vanhat ja nyt ne alkavat olla kymmenien pesujen jälkeen entiset. Farkut maksavat alle 100€, joten ovat mielestäni hintansa arvoisia. Kalliimpia ja laadukkaampiakin löytyy, mutta tämä merkki sopii tavallisille ihmisille. On myös helposti löydettävissä lähes kaikista isommista kauppakeskuksista.

Vierailija
10/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esprit on välillä hyvä ja välillä tulee todellisia pettymyksiä; samat materiaalit, mutta toinen nyppyyntyy jo parissa pesussa pilalle.

Vierailija
11/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerry Weber tekee laatua, mutta aika monet vaatteet ovat aika tätimäisiä.

Vierailija
12/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esprit on välillä hyvä ja välillä tulee todellisia pettymyksiä; samat materiaalit, mutta toinen nyppyyntyy jo parissa pesussa pilalle.

Anna esimerkkejä niin osataan välttää. Kannattaa katsoa tuotelappua: jos pesu on 30 asteessa ja mukana on keinokuitua, nyppyyntyy. Jos vaate on puuvillaa ja ohessa enintään lycraa tms., vaate kestää. Myös viskoosi on kestävää. Mitään akryyliä tms. ei kannata ostaa miltään tuotemerkiltä.

Vierailija
13/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Sokos, Stockmann , Aleksi 13, Kekäle yms.myyvät tosi monen merkkisiä vaatteita.

Laadukkaampia mm. Marco Polo, Tiger of Sweden, Betty Barclay, Part Two, in Wear.

Tosi paljon muitakin kivoja ja laadukkaita merkkejä,löytyy.

Vierailija
14/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Nanson vaatteet ovat hyvälaatuisia, kestävät ainakin minulla käyttöä ja pesua vuosia. Ja on PALJON muutakin kuin kirjavia paituleita. Alesta myös edullisesti.

Samoin Marimekon vaatteisiin olen ollut tyytyväinen.

Nyt odotan innolla Nokian Neulomon vaatteita.

Vierailija
15/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä kysymys. Aika moni kärsii samasta nykyisin, mutta melkein kaikkien merkkien laatu on heikentynyt.

Mutta varmaan ensiksi on tarpeellista kiinnittää huomio materiaalin laatuun, sitten katsella miten vaate on leikattu ja miten ommeltu.

Itse olen huomannut, että kun etsii jotain perusvaatetta niin mummomaisista merkeistä voi löytää jotain käyttökelpoista. Suomessa NP, Voglia, Nanso, Aino. Etenkin saksalaiset merkit ovat olleet laadukkaita. Stark (housut), s- Oliver, Betty Barcley, Marc O'Polo, Jil Sander, miksei Gerry Weberkin.

Myös tietyt urheilulliset vaatteet ovat laadukkaita, esim. Partioaitan merkit sekä Kapteenska-kaupan merkit, usein brittimerkkejä kuten Barbour.

Sitten on muita merkkejä kuten Gant ja Sand. Jotkut tanskalaiset merkit esim. Bitte Kai Rand. r'ils ja inWear, Your Face, Part Two, Sandwich.

Mutta usein tulee vastaan se, että sopivan mallisia vaatteita ei ole vartalolle. Mulle ei lyhyenä ja kapeaharteisena käy nuo tanskailset merkit, jne..

Vierailija
16/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku taisi jo mainita, että materiaalit vaikuttavat paljon. Noilta halvoilta löytyy myös sellaisia, jotka kestävät vuosien käyttöä. Olen ostanut esimerkiksi Lindexiltä mustan trikoomekon, joka on ollut ahkerassa käytössä monta vuotta, erinomainen malli vielä. Stockkalta ostin joskus alesta Acnen vähän vastaavan mustan trikoomekon ja muutaman pesun jälkeen oli kulahtaneen näköinen. Trikoo vähän ohuempaa ja "kiiltävää" verrattuna tähän kestävään Lindexin mekkoon, joka on tänäänkin päällä. Voi olla tuo ohuempi materiaali syy siihen, että Acnen mekko ei kestänyt pesua kovin hyvin. Sama juttu kävi joskus yhdelle Sandin neuleelle, vaikka yritin pestä varovasti. Oli pehmeää materiaalia, joka nyppyyntyi jatkuvasti ja päästi väriä, joten muutaman pesun jälkeen oli aika lailla käyttökelvoton. Hyvin kestäviä farkkuja olen löytänyt myös halvemmilta merkeiltä. Toki halvoilta merkeiltä olen ostanut huonosti kestäviä vaatteita ja kalliimmilta hyvin kestäviä. Jotkut Filippa K:n ja Tiger of Swedenin vaatteet ovat olleet tosi hyviä. Yleisesti ottaen puuvilla - ja viskoosivaatteet kestävät usein hyvin käyttöä, samoin napakka trikoo. Marimekolta olen löytänyt hyviä neuleita. Kannattaa siis hypistellä niitä kankaita :) ja tarkastaa saumoista, miltä ompeleet näyttävät. 

Vierailija
17/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desigual

Vierailija
18/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Your face on suomalainen ja itse lopetin ostamisen kun ostin liian monta kertaa kalliilla huonoa. Desigual ei ole laadullisesti kovin kummoinen vaikka kiva onkin. Eikä muuten ihme jos jollain on 20-v farkut, koska SILLOIN vaatteet tehtiin vielä hyvin.

Vierailija
19/19 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniqlolle iso peukku, merino- ja cashmeretuotteet on tosi edullisia ja laadukkaita, myös kauluspaidoista olen tykännyt kovasti. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi