Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka viihdyt paikkakunnalla jossa asut,

Vierailija
16.09.2016 |

Missä asut ja miten? Mitkä asiat tekevät sen että viihdyt siellä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere. Kerrostalo lähiössä.

Pienisuuri kaupunki, jossa on kuitenkin kaikki lähellä, hyvä julkinen liikenne ja palvelut.

Vierailija
2/34 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki, kerrostalo "ratikkakaupungissa" (= ei kantakaupunkia, ei lähiö, ratikkareitin varrella).

Ensinnäkin olen syntynyt täällä. Siitä seuraa, että ystävät ja sukulaiset ovat lähellä. "Osaan" tämän kaupungin, ja se antaa turvallisuudentunnetta. 

Pidän tiiveydestä ja ihmispaljoudesta. Kun Hki ei kuitenkaan mikään miljoonakaupunki ole, pääsee metsän rauhaan aika helposti. Meri. 

Eläminen on vaivatonta: hyvät palvelut lähellä, hyvä julkinen liikenne. Runsas kulttuuritarjonta. Monimuotoisuus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkäällä, omakotitalossa kaupungin keskustassa. Kaikki tärkeä (kaupat, ruokaravintolat, kirjasto jne.) kävelymatkan päässä, rauhallinen asuinalue, hyvät yhteydet kaikkiin ilmansuuntiin.

Vierailija
4/34 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku. Rivitaloalueella muutaman kilometrin päässä keskustasta. Tarpeeksi iso kaupunki, mutta ei kuitenkaan liian iso.

Vierailija
5/34 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkkalassa omakotitalossa rauhallisella alueella. Lähellä luontoa (metsät, järvet) ja hyvät kulkuyhteydet kaikkialle. Terveydenhuoltoon ja lasten kouluun olen ollut erittäin tyytyväinen. Kaikki tarvittavat palvelut saatavilla lähellä.

Vierailija
6/34 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampere. Kerrostalo lähiössä.

Pienisuuri kaupunki, jossa on kuitenkin kaikki lähellä, hyvä julkinen liikenne ja palvelut.

Toinen samanmoinen :) täällä reunalla on rauhallista, silti vartissa pääsee keskustaan ja bussillakin (parhaimmillaan 8 min välein) 20 minuutissa.

Vierailija
7/34 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki, rauhallinen omakotitalo-alue. Vartti keskustaan, keskuspuisto alkaa lähes takapihalta. Alue on kylämäinen ja melko tiivis yhteisö. Lapset saa leikkiä ainakin toistaiseksi rauhassa pihoilla, ei ole sosiaalista asumista ollenkaan.

Vierailija
8/34 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PKS, en kerro missä täällä. Miksi viihdyn? Koska olen aina asunut täällä, tottunut... Asuinalueeni on rauhallinen, vaikka tämä on kerrostalo. En asu vuokralla, ehkä se selittää osittain.

Iltaisin verhot kiinni voi helposti kuvitella olevansa keskellä korpea, niin hiljaista täällä on.

Palvelut lähellä, apu lähellä, näkee ihmisiä. Tuntuu omalta paikalta. Maaseudulla on aina vähän kummallinen tunne, en kuulu sinne pysyvästi.

Vierailija
9/34 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvenpää, keskusta.

Kerrostalo. Ei liian pitkä matka Vantaalle+Helsinkiin mutta ei kaiken hälinän keskelläkään. Ja vuokra halvempi.

Vierailija
10/34 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere 50-luvun pientaloalue. Palvelut lähistöllä, lapsilla laaja kirjo opiskelumahdollisuuksia, kulttuuritarjontaa, leppoisa meininki, paljon urheiluseuroja. Viihtyisää, rauhallista elämää. Jos säpinää haluaa, suuntaan Tampereen keskustaan, jonne on lyhyt bussimatka.

Vierailija
11/34 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PKS, en kerro missä täällä. .

Jep..... koska onneksi Helsingin seudulla on niin vähän asukkaita että sut vois helposti tunnistaa, jos kertoisit asuvasi esim. Pasilassa.

Vierailija
12/34 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki. Helsingin rajalla kalliissa kaupunginosassa. Isossa ja uudessa kerrostalossa.

Olen syntynyt pk-seudulle ja aina viihtynyt ja asunut täällä. Täällä on kaikki (kiteytettynä).

En edes tiedä, millaista olisi muualla. Mutta kun luen juttuja pikkukylien nurkkakuntaisuudesta ja kun kaikki tietävät kaikkien asiat eikä töitäkään riitä kaikille, niin ei kateeks käy. Tykkään ison kaupungin tuomasta anonyymiydestä.

Vierailija
13/34 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere. Asun kerrostalossa keskustassa. Rauhallinen talo ja sijainti. Sopivan kokoinen kaupunki, palvelut lähellä. Pyöräilen töihin 20 minuutissa.

Neljäs kaupunki missä asun ja näillä näkymin ei viidettä ole tulossa ellen joskus lähde ulkomaille kokeilemaan onneani.

Vierailija
14/34 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PKS, en kerro missä täällä. Miksi viihdyn? Koska olen aina asunut täällä, tottunut... Asuinalueeni on rauhallinen, vaikka tämä on kerrostalo. En asu vuokralla, ehkä se selittää osittain.

Iltaisin verhot kiinni voi helposti kuvitella olevansa keskellä korpea, niin hiljaista täällä on.

Palvelut lähellä, apu lähellä, näkee ihmisiä. Tuntuu omalta paikalta. Maaseudulla on aina vähän kummallinen tunne, en kuulu sinne pysyvästi.

...vaikka täytyy myöntää, että minulla oli erään aiemman miehen takia asenneongelma erästä aluetta (ei pks) kohtaan ja vannoin, ettei ikinä enää. No, nykyinen sitten asuu kuin asuukin juuri siellä, enkä ole kehdannut myöntää, että itse asiassa viihdyn siellä oikein hyvin, miinus vaikea liikkuminen ilman omaa autoa😚 En tiedä, kuinka kauan mies asuu nykyisellä alueella, mutta en panisi pahitteeksi jos ei sittenkään muuttaisi ihan heti pois. Vähän myöhemmin sitten, jookos 😚

Vierailija
15/34 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun ydinkeskustassa. Kaikki palvelut aivan kivenheiton päässä. Turku on mukavan kotoisa ja kompakti kaupunki, hyvin viihtyisä, luonto ja meri lähellä. Välillä tuntuu, että tämä on liian pieni paikkakunta, mutta Helsinki on kallis, ja ystäväni ovat enimmäkseen täällä.

Vierailija
16/34 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PKS, en kerro missä täällä. .

Jep..... koska onneksi Helsingin seudulla on niin vähän asukkaita että sut vois helposti tunnistaa, jos kertoisit asuvasi esim. Pasilassa.

En vain halua kertoa, ei pitäisi olla ongelma. Pks kertoo ihan riittävästi tätä ketjua ajatellen. :)

Vierailija
17/34 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä asut ja miten? Mitkä asiat tekevät sen että viihdyt siellä?

Espoossa rivarissa. Kaikki palvelut lähellä mutta siltikin asun likipitäen luonnon keskellä. Loput haluamistani palveluista Helsingissä. Lentokentälle lyhyehkö matka. Läheiset (tukiverkko) täällä, työt täällä. Lapsetkin viihtyvät.

Vierailija
18/34 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkeli. Kerrostalo keskustassa. Rauhallinen pikkukaupunki, mutta kaikki oleellinen löytyy. Luonto lähellä joka suunnassa. Erittäin hyvät harrastusmahdollisuudet omien harrastusteni parissa. Keskusta-alue suht nätti, vanhaa rakennuskantaa vielä jäljellä. Lisäksi tämä on kotikaupunkini, joten minulle tämä on tuttu ja turvallinen.

Vierailija
19/34 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki. Oon asunut täällä aina. Pidän siitä etten tarvitse autoa (ei mulla oo ees korttia) vaan julkiset kulkee kätevästi töihin ja yliopistolle ja tärkeimmät palvelut on ihan kävelyetäisyydellä. Myös luontoa löytyy sekä tietenkin perhe ja ystäviä. Tää on tarpeeks iso paikkakunta siinä mielessä että voi olla anonyymi mutta silti sen verran pieni ettei oo pelkkiä tornitaloja ja pakokaasuja. Just sopiva.

Vierailija
20/34 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki, tarkemmin P-Haaga. Ihanan rauhallista ja luonnonläheistä aluetta. Hyvät yhteydet ja palvelut lähellä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän