Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rivitaloasujat!! Patterien ilmaus rivitalossa

Vierailija
15.09.2016 |

Muutimme kesällä rivitaloyhtiöön missä on kaukolämpö. Nyt illalla asia tuli mieleen, enkä sitä keneltäkään nyt voi kysyä, niin tulin tänne kyselemään kokemuksia siitä, kenelle patterien ilmaus kuuluu omistus rivitaloasunnossa. Netistä lueskelin että rivarissa ei kannata lähteä itse ilmaamaan ja itsekin pidän sitä fiksuna. Miten teillä rivariasukkaat asia menee? Tilaatteko huoltoyhtiön ilmaamaan vai ostatteko palvelun jostain? Mikä on yleinen käytäntö?

Ja juu, nämä asiat olisi ehkä pitänyt jo ostaessa selvittää, mutta ei kesällä tulllut mieleen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, miksei täällä saa vastauksia tällättiisiin kysymyksiin? Kyllä kaiken maailman viihde-tuksu-vainelämää-uutiset ruoditaan, mutta asialliseen kysymykseen ei saa vastausta. Harmi.

Vierailija
2/7 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoyhtiö hoitaa,ei niitä kaiketi itse saakaan ilmata.

Soitto siis huoltoyhtiöön!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä vastaan: huoltomies ilmaa aina. Jos itse ilmaat, saatat päästää ilmaa koko järjestelmään ja se menee sököksi. Sitä en tiedä, kustantaako taloyhtiö sen ilmauksen tietyin väliajoin tms. Isännöitsijä tietää nämä asiat.

Vierailija
4/7 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä tällainen kiinnostaa paitsi sinua itseäsi?

Vierailija
5/7 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi joku firma ilmaamassa, taloyhtiön piikkiin.

Vierailija
6/7 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoltoyhtiö hoitaa,ei niitä kaiketi itse saakaan ilmata.

Soitto siis huoltoyhtiöön!

Läheskään kaikissa taloyhtiössä ei ole huoltoyhtiötä. Isännöitsijä sen sijaan pitää löytyä, eli kysy siltä. Mutta ihan hyvä yleisohje on se, että mitään lampunvaihtoa kummempaa et tee ilman lupia. Kannattaa netistä etsiä se vastuunjakotaulukko.

Vierailija
7/7 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiölle kuuluu ja taloyhtiö kustantaa. Voi itsekin tietysti ilmata mutta jos huoltomies ei ole muistanut tarkkailla verkoston painetta eikä talossa ole kiinteistöautomaatiota joka hälyttäisi alhaisesta painetasosta niin pahimmillaan voi mennä vain lisää ilmaa verkostoon.

Eli huoltoon vaan ilmoittaa niin ongelma ratkeaa.