Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pukeutumisvinkkejä toivottomalle kropalle?

Vierailija
15.09.2016 |

Millä sitä oikein saisi itsensä ihmisen näköiseksi? Vihaan tiukkoja vaatteita ja löysissä näytän 10 kiloa painavemmalta mitä olen suurien rintojen takia. Tahtoisin vain peittää kroppani asiallisesti näyttämättä kuitenkaan jätesäkkiolennolta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkäköhän lainen toivoton kroppa on? Minkä muotoinen olet? 

Vierailija
2/3 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

162/60 mitat...ja nyt kyllä pistit pahan. Luultavasti omaan omena vartalon, mutta ei minulla silti pallomahaa ole. Leveähköt hartiat, suuret rinnat, melko tasapaksu keskikroppa, vaikka kyllä se vyötärökin sieltä löytyy. Pepulla ei pahemmin juhlita, vaikka ei se ihan lättänä ole treenailun ansiosta. Tiukat housut ovat silti kauhistus. Reidet...no millä niitä kuvaisi? Ihan normit lyhyen naisen jalat..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma ja pahemmaksi vaan tullut viime vuosina, koska nykyään naisten vaatteet suunnitellaan niin kuin naisilla ei rintoja olisikaan.

Mun neuvot on katsella yläosien leikkausta. Toiset mallit sopivat paremmin. Nyrkkisääntönä on se että lyhyt ja leveä vaate on huono, tunikapituinen ja alaspäin levenevä on parempi. Vaatteen tulisi korostaa vyötäröä, muttei liikaa. Yleensä se levenevä pidempi helma tasapainottaa yläosaa. Tiukka ja lyhyt helma korostaa rintoja, ja lyhyt leveä tekee koko keskiosan rintoineen valtavaksi.

Sitten että rinnat saa ihan oikeasti mahtumaan pitäisi löytää yläosa, jossa on edes jotain sisäänottoja tai kietaisumallileikkaus rinnan kohdalla, joillekin käy empire, raglansaumat tai prinsessasaumatkin voi sopia. Joskus sellainen jossa on esim. V-aukko mutta levenee hartioille sopii, esim. lepakkohihat.

Kaula-aukon ei saa olla liian korkea (ei pieni poolokaulus tms.) muttei liian syvään uurrettu vaan V-aukko, sydämenmuotoinen, neliö tai pyöreä. Ei liikaa hörhelöitä tms. kauluksessa ja etumuksessa. Napitettu paita on yleensä huono vaihtoehto, ellei pysty ompelemaan kiinni rintojen välistä osaa (neuletakeissa olen tehnyt näin joskus).

Materiaali ei saa olla liian paksua eikä liian ohutta liurua (ryppyyn menevää), vaan ohutta mutta tiivistä, sellaista johon tulee nätit hillityt laskosket. Kuvioissa inhoan itse kaikkea isoa tätimäistä kuviota, valitsen sellaiset, joissa jotain pienempää kuviota, tai jossa on rintojen kohdalla jotain koristetta.

Sitten yläosaan lisätään neuletakki, jakku, huiveja tai koruja tms.

Suomesta on vaikea löytää mitään sopivaa, joskus ostan trikoopaidan, joka on muuten okei mutta rinnasta vähän pieni, sitten pesen vaatteen ja venytän kosteana rinnan kohdalta. Usein joutuu korjaamaan vaatteita jostain kohtaa.

Ulkomailla on joitakin verkkokauppoja, joista voi ostaa rinnakkaille suunniteltuja vaatteita, tyyli ja laatu ei välttämättä ole niin kivaa. Esim. Pepperberry (UK) tai BiuBiu (Puola). Saksalaisissa vaatemerkeissä on usein hieman enemmän tilaa rinnan kohdalla, esim. Betty Barcley ja  s. Oliver.