Pitääkö tässä tilanteessa mielestänne osallistua bensakuluihin?
Tilanne on sellainen, että kaveriltani murtui jalka. Hän ei pysty ulkoiluttamaan koiraansa niin minä menin hätiin. Käytän koiran aamuksi ja iltaisin, päivällä hänen naapurinsa käyttää pientä maksua vastaan. Joudun menemään paikalle autolla, sillä kaveri asuu 20km päässä. Tänä aamuna vihjaisin, että voisiko heittää bensoista jotain kun tankki melkein tyhjä, kun on näihin matkoihin mennyt. Hän vähän suutahti ja sanoi, ettei kai nyt työssä käyvä ihminen ala viemään opiskelijalta viimeisiä euroja. Jätin sitte asian sikseen, mutta ajattelin keksiä jonkun tekosyyn ja ilmoittaa, etten pääse enää koiraa ukoiluttamaan?
Kommentit (23)
Koira ei voi mennä kenenkään muun luokse hoitoon ? Kyllä täytyy korvata auttajalle rahallinen menetys, ajasta ei pidä maksaa jos olette ystäviö ja hän auttaisi sinua myös jos olisit yhtä hankalassa tilanteessa.
Jos tilanne on tosi, mä kävisin sen koiran takia tai ottasin koiran yöksi jolloin yksi ajelu jäisi pois. Koira on tässä se avainasia, ei sun bensas
Vierailija kirjoitti:
Jos tilanne on tosi, mä kävisin sen koiran takia tai ottasin koiran yöksi jolloin yksi ajelu jäisi pois. Koira on tässä se avainasia, ei sun bensas
Itse asiassa ap:lle koira ei ole se avainasia koska ei ole ap:n koira eikä hänellä ole mitään velvollisuutta sitä hoitaa.
Jos ajat 80km päivässä jotta koira pääsee ulos niin todellakin kuuluisi jotain korvausta antaa.
No mun mielestä olis kohtuullista maksaa ja muutenkin maksaa tuosta vaivanpalkkaa (joko rahana, vastapalveluksena, vie sut syömään tms. miten nyt teillä on tapana).
Mäkin sanoisin että pidä koiras! Ehkä jos olet varakas niin antaisin olla mutta itse pienipalkkaisena tarvitsisin kyllä bensarahaa..
Ottaisin koiran luokseni ja ulkoiluttaisin kotoani käsin. Säästyy aikaa ja rahaa. Eihän tossa oo mitään järkee, että sä ajat 80 km päivässä ja lisäksi vielä työmatkat.
Pyysikö kaveri siis, että tulisit ulkoiluttamaan koiraasi? Kyllä mielestäni pitäisi jotain vaivanpalkkaa maksaa, varsinkin kun joudut tuota matkaa ajelemaan. Edes tosiaan niitä bensoja.
Auttaminen on yleensä pyytentöntä ja jos ei tähän pysty niin silloin sanotaan suoraan, että ei ole eväitä auttaa.
Kysymys on siis siitä haluatko lahjoittaa työn lisäksi 40 eur päivässä. Valintahan on sinun.
Teinibimbo ei käsitä mitä autolla ajaminen maksaa
Kaverisi on arvatenkin kortiton ja tapaa myös saarnata kuinka autot on turhia?
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi on arvatenkin kortiton ja tapaa myös saarnata kuinka autot on turhia?
Minulla on kaveri joka maksaa matkansa luennoimalla aiheesta matkan aikana.
Kerran pistin liftariluennoitsijat pihalle ;-)
Koiraa kävisi sääliksi, joten ottaisin koiran muutamaksi viikoksi luokseni. Kaveri ostaisi tietenkin ruoat ja voisi maksaa pientä korvaustakin, kun ei tarvii naapurilleen enää maksaa päivälenkistä.
Jos joku vastaisi mulle noin kun autan sitä niin saisi laittaa koiransa hanuriin. Toteaisin, että nyt on töissä niin kiire etten kerkeä.
Mielestäni ylipäätään outoa, että olet lupautunut ajamaan siis päivittäin 80km ja viemään koiraa ulos mutta ette sopineet mitään korvauksesta.
Ensinnäkään tossa ei ole mitään järkeä, kannattavampaa että sinä ottaisit koiran luoksesi tai siten se vietäisiin jonnekin muualle.
Kylmä jätkä kirjoitti:
Jos joku vastaisi mulle noin kun autan sitä niin saisi laittaa koiransa hanuriin. Toteaisin, että nyt on töissä niin kiire etten kerkeä.
Tämä.
Törkeää käytöstä kaveriltasi, ap. Vaikka asuisit naapurissa, niin olisi kohteliasta jotain korvausta tarjota. Vaikka edes pullakahvit (jos tykkää kahvista ja pullasta :D)
Itsekin joskus pyysin kaveriani ulkoiluttamaan koiraani muutaman viikon ajan, kun en itse pystynyt. 3 x päivässä käytti lenkillä. Aamulla puoli tuntia, päivällä tunti ja illalla puoli tuntia. Asui muutaman kilsan päässä, joten hyvin lähellä.
Kaverini ei pyytänyt rahaa, tai muutakaan mutta itse kuitenkin maksoin pientä vaivanpalkkaa, siitä tuli hyvä mieli itellekin ja mielestäni se on kohteliasta. Vaikka lenkkeily ei kaverilleni mitään pakkopullaa ollutkaan, tykkää koirista ja on liikunnallinen. Mutta siltikin :)
Jos nyt ajat 560 km viikossa (kahdesti päivässä 20 km edestakaisin 7 pv viikossa) koirankusetuksen takia, niin kai se olisi kohtuullista jotenkin korvatakin
Mikä tekosyy se on jos sul on tankki tyhjä ja täytyy töihinkin päästä?