Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ihmeellä vauvan saa nukkumaan sisällä päiväunia??

05.03.2006 |

Olen niin kyllästynyt tuohon ikuiseen vaatteiden pukemiseen ja pihalla kärräämiseen, kun pitäisi saada neiti 10,5kk nukkumaan.

Tänään kärräsin 45min pihalla, kyllästyin ja toin sisälle. Nyt on jo tunnin huudellut sängyssään. Väsynyt kyllä on!

Illalla nukahtaa imetykseen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tuollaista vanhempaa vauvaa vaikeampi jo ehdollistaa uusille tavoille. Itse opetin huijaamalla poikani (tasan 5 kk huomenna) nukkumaan sisälle tuossa 3,5 kk ikäisenä. Nukutin aluksi toppavaatteissa vaunuun sisällä. Sitten ilman toppavaateita, sitten vaununkopassa ja lopuksi rakensin sänkyyn vaununkoppamaiset olosuhteet. Miestäni kovasti nauratti, kun yksi päivä tuli töitsä kotiin ja esittelin sänkyyn rakennettua vaunusimulaattoria. Poika kuitenkin nukkui hyvin. Nyt olen jo osittain purkanut simulaattoria ja olosuhteet lähempänä sänkymäistä nukkumatilaa. hiljaa hyvää tulee...

Vierailija
2/4 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toimii meilläkin levottomina hetkinä. Jos uni ei tule sängyssä, laitan vauvan vaunukoppaan, kopan sitterin päälle, ja siinä keinuttelen vauvan uneen. Luin tämän sitterin päällä keinuttamisen tältä palstalta, kokeilin ja kovin olen ollut kiitollinen monta kertaa tuolle vinkin kirjoittajalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukutin ensin myös vaunuissa sisällä. Sitten nostin kopan pinnikseen ja vähensin tietty vaatetusta (ohut makuupussi ja fleece haalari). Nyt nukkuu pinniksessä niin, että patjan päällä on makuupussi avoimena ja lapsi fleece-haalarissa (missä nukkui vaunuissa) nukkuu siinä päällä. Meillä ei poika (6kk) pääse tossa haalarissa samalla lailla kieppumaan ja vehtaamaan, siksi nukahtaa sen kanssa helpommin. (Kääk - kohta jää koko haalari pieneksi!) Jos laittaisin norm vaatteissa nukahtamaan sänkyyn, heiluisi ja hilluisi siellä vaan.

Koomista on - ei nimittäin suostu nukkumaan öitä omassa sängyssään... Päivisin unet kyllä maistuu noissa " kulisseissa" . Iltaisin jos yritän " päiväuni kulisseja" niin ei onnistu. Oudon fiksuja tyyppejä noi vauvelit on. :-)

Vierailija
4/4 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saattaa mennä puolisen tuntia nukahtamiseen.

Olisikohan teillä tuloillaan rytminmuutos. Eli lapsesi olisi muuttamassa kolmen päiväunen -taktiikasta kaksien unien -taktiikkaan? Tai kaksista yksiin? Esikoinen " oireili" aika samalla lailla aikanaan, kun oli vähentämässä unien määrää.