Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taimaahan talveksi - kokemuksia?

Vierailija
13.09.2016 |

Eli: ideana olisi lähteä taimaahan marraskuun alussa ja tulla helmikuun lopuussa takaisin.
Olen katsonut asuntoja (airbnb kautta) valmiiksi ja selvittänyt miten nämä viisumiasiat menevät.

Onko jotain mitän pitäisi erityisesti ottaa huomioon ennen kuin lähtee? Matkatavaroita en paljon ota mukaan. Kahdet lenkkarit, läppärin, kahdet verkkarit ja lääkkeet tietysti. T-paitoja ja muuta pikkujuttuja ja vaatteita ostaisin paikan päällä. Ei niitä kannata raahata sinne.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko miettinyt rokotukset?

aikamoinen lista...

http://www.rokote.fi/matkailijan-rokoteopas/maat/thaimaa/

Vierailija
2/20 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meen Josmaahan, Kunmaa on ihan liian kallis.. Taimaa on kyllä ihan hyvä vaihtoehto..hmm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa, taimaa, tai... kyllä jokainen ymmärsi mistä on kyse. Nipottaja!

Vierailija
4/20 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin olet menossa? minkälainen majoitus? mikä hinta? mistä fyrkat?

Vierailija
5/20 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mihin olet menossa? minkälainen majoitus? mikä hinta? mistä fyrkat?

Hua Hiniin:

http://oravar.blogspot.fi/2015/04/where-to-stay-in-hua-hin.html

ajattelin tätä kämppää. kyselin kk-hintaa. saan sen hinnalla 475/kk.

https://www.airbnb.de/rooms/10197569?sug=50

saan toukokuuhun asti ansiosidonnaista ja yritän ottaa siitä nyt kaiken irti

Vierailija
6/20 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään Yamahaan!

Vierailija
7/20 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä idea, pitää elää täysillä kun voi!

Vierailija
8/20 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä. Sähkölaskua tulee tosta ilmastoinnista enemmän, koska on pidettävä päivälläkin. Mutta varaudu sitten tulemaan Suomeen, kun työkkäri osoittaa töitä.

Vierailija
9/20 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaisbudjetti sille ajanjaksolle?

Vierailija
10/20 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin andamanmeren (intianmeri =bengalinlahti) puolelle. Huomattavasti parempi meri. kiinanmerenpuolella paljon jellyfishejä ja samea vesi. Voi kyllä olla hieman kalliimpaa.

Ihan siisti kämppä kuvissa.

Vierailija
11/20 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä. Sähkölaskua tulee tosta ilmastoinnista enemmän, koska on pidettävä päivälläkin. Mutta varaudu sitten tulemaan Suomeen, kun työkkäri osoittaa töitä.

Sähkö ja vesi kuuluvat tottakai hintaan. työkkäri osoittaa töitä? Kuulun siihen ryhmään mikä saa ihan itse hoitaa työnhaun. Seuraava tapaminen vasta kevällä 2017.

Vierailija
12/20 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kököttäisi yhdessä paikassa noin pitkällä reissulla. Bangkokista ja Chiang maista saa ihan kivoja kämppiä. Kannattaa kierrellä vähän. 475 euroa on paljon rahaa taikuissa.

Ja voi olla, että rupeaa tekemään mieli käydä Laosissa tai Balilla. 

Sitä paitsi olisin kyllä toukokuulle asti.

Vierailija
13/20 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokonaisbudjetti sille ajanjaksolle?

lennot 500

vuokra 2000

muut (visa, ruoka, vaatteet,rokotteet) 1500

pitäisi riittää ihan hyvin.

eli 4 tonnia

Vierailija
14/20 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kököttäisi yhdessä paikassa noin pitkällä reissulla. Bangkokista ja Chiang maista saa ihan kivoja kämppiä. Kannattaa kierrellä vähän. 475 euroa on paljon rahaa taikuissa.

En halua paljon reissata. Haluan vain hengailla yhdessä tukikohdassa. Tärkein on että pääsen pois suomen vitun talvesta.

Ajattelin hoitaa helmikuussa vähän asioita ja mennä takaisin jos tämä eka jakso on mennyt hyvin.

Vierailija
15/20 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä idea, pitää elää täysillä kun voi!

Miten ihmeessä turistirysässä ja vielä yhdessä paikassa koko talven lojuminen tätä pyrkimystä edistää?

Vierailija
16/20 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua paljon reissata. Haluan vain hengailla yhdessä tukikohdassa. Tärkein on että pääsen pois suomen vitun talvesta.

Ajattelin hoitaa helmikuussa vähän asioita ja mennä takaisin jos tämä eka jakso on mennyt hyvin.

Mikä idea jurnuttaa yhdessä paikassa kun voit vaihtaa tukikohtaasi vaihtelua saadaksesi esim. vain pari kertaa? Vieressä halvempia ja kiinnostavampia kohteita: Laos, Kambozha, Vietnam, Myanmar jne. Hua Hinissä tuskin jaksat koko aikaa. Ei kovin kiinnostava paikka vaikka ihan ok piipahtaa.

Vierailija
17/20 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä idea jurnuttaa yhdessä paikassa kun voit vaihtaa tukikohtaasi vaihtelua saadaksesi esim. vain pari kertaa? Vieressä halvempia ja kiinnostavampia kohteita: Laos, Kambozha, Vietnam, Myanmar jne. Hua Hinissä tuskin jaksat koko aikaa. Ei kovin kiinnostava paikka vaikka ihan ok piipahtaa.

En halua siitä ressata etukäteen. Lähtökotaisesti olen iloinen olla jossain missä on lämmintä ja missä on ranta lähellä ja missä voin jokä päivä käydä syömässä. easy life.  Jos alkaa olla tylsää, niin lähden johonkin. Eihän se nyt mikään ongelma ole. Mutta ennen kuin

Vierailija
18/20 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua siitä ressata etukäteen. Lähtökotaisesti olen iloinen olla jossain missä on lämmintä ja missä on ranta lähellä ja missä voin jokä päivä käydä syömässä. easy life.  Jos alkaa olla tylsää, niin lähden johonkin. Eihän se nyt mikään ongelma ole. Mutta ennen kuin

Ok. Ota tämä huomioon esim. siinä, ettet tee kuukausien vuokrasopimusta kerrallaan. Yllättävän moni haluaa vaihtaa maisemaa vaikka ensin ajattelisikin oleilla yhdessä paikassa tajutessaan, että SEA:ssa maan vaihto maksaa kymppejä ja easy life jatkuu joka paikassa. Hyvää reissua! :)

Vierailija
19/20 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiitos vinkistä sopimukseen liittyen. Mulla tulli tuo ajatus jo mieleen kun selailin muita palstoja ja blogeja. Sopimus olisi sellainen että maksan aina kuukauden kerrallaan etukäteen. Jos päätän lähteä ennen kuin tuo 4kk jakso loppuu, niin maksan 200e sakon. Mielestäni ihan reilua ja ei tuo 200e niin iso raha ole.

Ok. Ota tämä huomioon esim. siinä, ettet tee kuukausien vuokrasopimusta kerrallaan. Yllättävän moni haluaa vaihtaa maisemaa vaikka ensin ajattelisikin oleilla yhdessä paikassa tajutessaan, että SEA:ssa maan vaihto maksaa kymppejä ja easy life jatkuu joka paikassa. Hyvää reissua! :)

Vierailija
20/20 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Thaimaassa talven.Olin yhdessä pisteessä josta vuokrasin asunnon (oli työkuvioita).Thaimaassa liikkuminen on helppoa,halpaa ja tasokasta.Yksiön vuokra hyvällä paikkaa turistille 300-400/kk,mutta halvempiakin on (en selvittänyt,kun en maksanut itse).

Sama se kummalle puolelle menet,koska lennot on halpoja,mutta Intian valtameren puoli on ihanampi (vähän kalliimpi).Voi hitsi,suosittelen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi