Millaisesta työkaverista haluaisit eroon?
Kommentit (13)
En minä semmoista tohdi miettiä. Työni on sellaista, että jokainen työvuoro voi olla useastakin syystä viimeinen, joten en toivo kenenkään sieltä joutuvan pois sen takia, etten minä hänestä tykkää. Katson vaikka hetken peiliin, siellä on välillä kans yks kuspää.
Joka valittaa kaikesta kaikille joka ikinen päivä, vaikka työt tehdään hyvin. Ja passiivis-aggressiivisista.
Tuosta yhdestä, joka vetää herneen nenään, kun hänen pitää tehdä töitä, jotka kuuluvat hänelle.
Niistä jotka valittaa ja kehittää ongelmia ihan turhista asioista, tai jauhavat jatkuvasti muista paskaa selän takana.
Opehuoneesta:
1. Negatiivinen valittaja, joka aina vaahtoaa isoon ääneen kaikesta, mikä on pielessä. Muut ovat huonoja ja laiskoja eikä mikään toimi jne. Rakastaa saarnoja ja kurinpalautuksia esim. Wilman kautta. "Kuka oli taas jättänyt...."
2. Vässykkä, jolla oppilaat pyyhkivät pöytää. Kiva olla se luokanvalvoja, jolle valitetaan esim. matikanopetuksesta. Minkäs teet. Ikävä katsoa, kun oppilaat joutuvat jatko-opintoihin vaillinaisin tiedoin, kun joku vain on väärällä alalla. Usein on myös paljon poissa ja joudut hoitamaan hänen tuntejaan otona.
3. Maailmanomistaja, joka voi sumeilematta ilmoittaa oppilaille, että sinun tuntisi loppuu sitten aiemmin, koska hänen aikataulunsa, tai tulee valistamaan sinua siitä, miten sinun pitäisi välituntivalvontaasi suorittaa tai näpäyttää sinua siitä, että poissaolomerkintä on laittamatta. Pitää itseään pomonasi jostain mystisestä syystä.
4. Vanhempi lehtori, joka on mielestään oikeutettu ottamaan niin monta ylituntia kuin haluaa, koska oli täällä ekana. Myöhemmin taloon tullut, varsinkin tuntiope, voi ihan hyvin jäädä ilman tunteja tai kotiluokkaa, koska jotkut nyt vain ovat tasa-arvoisempia kuin toiset.
Kolmonen ja nelonen esiintyvät usein yhdistelmänä.
On kyllä todettava, että vastoin yleisiä käsityksiä, opehuoneet eivät ole en kamalampi työyhteisöjä kuin muutkaan. Opettajan työssä on onneksi sekin puoli, että ikävän kollegan välttely on usein aika helppoa:)
Laiskasta työkaverista joka ei oikeasti tykkää työstään. Tulisin mieluusti vakituiseksi työntekijäksi hänen tilalleen, tällä alalla työpaikkoja ei kasva puussa.
Yks työ"kaveri", jonka kans jouduin olemaan jonkin aikaa samassa työpisteessä jumitti aina netissä surffaiten, vaikka ois töitäkin ollut. Sit jos sille jotain sanoi tai kysyi, se usein aina tiuski ja äyski. Ihan jos vaikka nätisti kysyi, että miten päin haluat tänään tehdä: kumpi hoitaa tänään hommat a ja kumpi hommat b. Tai kun olin edellisen iltavuoron aikana laittanut sille ehtiessäni kattaukset valmiiksi aamuvuoroa varten, se valitti kiukkuisesti siitäkin, että miks. :-D Edellisen työparin kans nyt oli vain ollut tuo tapana ihan siksi, että aamuisin on usein kiire ja iltaisin aikaa ja se on mukavaa aamuvuorolaista kohtaan. Mut sekin oli huono asia... Pikkuhiljaa ei enää hirveästi tehnyt mieli jutella yhtään ylimääräistä sen kans, ikinä tiennyt millä tuulella se on.
Kun kerroin sille, että menen tekeen jutun x taukoni jälkeen, se valitti tultuani takaisin, että missä olin kupannut. Myöhemmin tosin tajusin, että se tais aina uppoutua siihen surffaamiseen niin, ettei kuullut/huomannut, että sille puhutaan... Pomolle se oli valittanut, kun sille ei kerrota asioita, minne menen ym. Itse kyllä unohteli kertoa kaikkia isojakin juttuja.
Hirveän raskas työkaveri ja oon kuullut, että muutama henkilö on irtisanoutunutkin hänen takiaan. Itse onneksi pääsin toiseen kohteeseen. Pomot vain hyssyttelee, että se nyt on semmoinen...
Vierailija kirjoitti:
Kaikista. Olisi ihanaa työskennellä yksin.
Itse pääsin eroon kaikista ja myös työpaikasta.
Kiusaaja. Ei tarvii kuvailla enempää.