Verikokeessa mitataan sokeriarvot, pitääkö olla syömättä?
Olen ollut kipeänä ja antibioottikuurilla. Olen menossa loppuviikolla jälleen verikokeisiin ja tänään lääkäri sanoi että mitataan samalla sokeriarvot.
En tajunnut siinä kysyä, että pitääkö tuota varten olla syömättä/juomatta (lääkärille tuli juuri tuossa kohtaa hoitaja huoneeseen, joten homma meni hieman sekaisin ja unohtui sitten)?
Puhelinneuvontaan ei pääse läpi, osaisiko joku täällä auttaa? Kiitos!
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla syömättä 12 tuntia.
No sehän kiva, kun niitä antibioottejakaan ei saisi ottaa tyhjään mahaan...
Tsekkaa glukoositesti. Ja unohda ne antibiootit - kyse on hyvin lyhyestä syömättömyydestä. Rautalangasta: jos labra on aamulla, voit varsin mainiosti syödä esim. klo. 18.00. Älä kuitenkaan syö enää illalla, tahi aamulla., vettä voit dokaa normisti. Muuten em. koe menee ns. vituiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tsekkaa glukoositesti. Ja unohda ne antibiootit - kyse on hyvin lyhyestä syömättömyydestä. Rautalangasta: jos labra on aamulla, voit varsin mainiosti syödä esim. klo. 18.00. Älä kuitenkaan syö enää illalla, tahi aamulla., vettä voit dokaa normisti. Muuten em. koe menee ns. vituiksi.
Siis tuosta ei ole kyse. Ottavat siis verestä, muun verikokeen ohessa, jotain sokeriarvoja kai. Ei mikään sokerirasitustesti.
AP
Jos ottavat paastosokerin, kannattaa olla syömättä 10-14h. Vettä saa nauttia lasillisen aamulla. Pitkäaikaissokerissa ei tarvitse paastota, mutta paasto kannattaa jos ei ole varma siitä, minkälaisia kokeita ottavat.
Jos otetaan verikokeesta, pitää silloinkin olla syömättä 12 tuntia. Näin minulle neuvottiin Diacorissa. Ja sokerit oli koholla :(.
Pitää olla syömättä 12 tuntia.