Miksi huudatte huutiksessa tai torilla, jos teillä ei ole varaa sitten ostaakaan?
Kyllä pistää ihmettelemään, että joku kympin tuote on pakko huutaa, mutta sitten huudon jälkeen aloitetaan kysely, että voisko maksaa joskus 2 viikon päästä yms. Ei voi kuin ihmetellä. Opetelkaa sitä rahankäyttöä tai jättäkää ostamatta kokonaan.
Kommentit (4)
Tai fb kirpparit :D
Joskus silloin kun ne tuli "in" myin ihan kiinteällä hinnalla yhtä mekkoa, jonka yksi tyttö halusi ostaa. Mekko oli lähes kuukauden paketissa oottamassa lähetystä, kun minä kilttinä ootin maksua, kun tämä tyttö puhui koko ajan haluavansa mekon yhteen tilaisuuteen ja kohta pitäisi olla rahat kasassa. En tiedä oliko sitten alaikäinen eikä saanutkaan rahaa vanhemmiltaan? Lopulta ilmoitin tytölle, että laitan uudestaan myyntiin, mutta jos jostain saakin rahaa ja mekko sattuu olemaan vapaa, niin ilmoittaa. Ei kuulunut enää mitään.
Jossain kohtaa sitten tajusin, ettei tuo tyttö ollut mikään poikkeus, vaan siellä varmaan puolet ryhmäläisistä huuteli turhaan.
No minulla itselläni kävi juuri tällä viikolla ikävästi. Kirpparimyyjä oli kiltti ja lähetti sen tuotteen minulle ensin ja sanoi, että maksa kun tulee perille. Ajattelin että ok. No, paketti saapui maanantaina, mutta autoni oli hajonnut viikonloppuna ja se piti viedä heti korjaukseen. Sinne menivät kaikki sen hetkiset rahani, lukuunottamatta muutamaa euroa. Onneksi palkkapäivä on jo perjantaina, sanoin että maksan silloin. Mutta kyllähän minua nolottaa. Piti olla monta sataa euroa rahaa,josta piti riittää siihen reilun kympin kirppariostokseen, vaan autonromu söi nekin rahat.
Vierailija kirjoitti:
No minulla itselläni kävi juuri tällä viikolla ikävästi. Kirpparimyyjä oli kiltti ja lähetti sen tuotteen minulle ensin ja sanoi, että maksa kun tulee perille. Ajattelin että ok. No, paketti saapui maanantaina, mutta autoni oli hajonnut viikonloppuna ja se piti viedä heti korjaukseen. Sinne menivät kaikki sen hetkiset rahani, lukuunottamatta muutamaa euroa. Onneksi palkkapäivä on jo perjantaina, sanoin että maksan silloin. Mutta kyllähän minua nolottaa. Piti olla monta sataa euroa rahaa,josta piti riittää siihen reilun kympin kirppariostokseen, vaan autonromu söi nekin rahat.
SELI SELI
En toimi noin, mutta ehkä jos kyseessä olisi joku harvinainen/kalliimpi tavara johon ei ole sillä hetkellä varaa, niin ottaisin myyjään yhteyttä etukäteen ja kysyisin olisiko sitä mahdollista maksaa erissä tai sovittuna päivänä. En kyllä menisi huutamaan, jos sillä hetkellä ei ole varmasti varaa maksaa heti.