Ottaako teidänkin miehenne kaiken ei-kehuvan vi****una?
Onko teidän muiden miehet mustavalkoisia siten, että kaikki mikä ei ole kehua sitä kohtaan, on pään aukomista tai nalkuttamista? Mua on itseäni alkanut rassata toden teolla se, että sukupuolettomat perusjutut jotka eivät siis liity naisen kontrollifriikkiyteen vaan perus hygieniaan tai parisuhteen ylläpitoon, ovat miehelle jotenkin pois suljettuja. Jos toistuvasti esimerkiksi sanon siitä, että tyhjiä maitopurkkeja ei jätetä lavuaariin koska tulee banaanikärpäsiä niin kun sanon tarpeeksi monta kertaa ilman, että ne purkit siitä lähtee, tuhahtaa mies lopulta että "ei paljon tee mieli tehdä mitään kun sanot tolla äänensävyllä". Ne 20 ensimmäistä kauniisti sanottua kertaa on hukkuneet jonnekin ja mies kuulee vasta sen 21.kerralla sanotun turhautuneen ärähdyksen.
Toinen on tämä iänikuinen vessanpöntön kannen kiinni laittaminen. Kannen pitää olla kiinni siksi, ettei sinne lennä kamaa tai taapero pudottele sinne esineitä, se ei ole mikään femninistinen manisfesti vaan käytännön juttu. Mies on siitäkin tehnyt tasa-arvokysymyksen, vaikka jo järkikin neuvoisi pitämään kantta kiinni, siksihän se kansi pöntöissä on. Minäkin joudun sen nostamaan ja laskemaan, eikä tosiaan ole iso urakka.
Sitten romantiikasta. Olen pyytänyt kauniisti, että voisiko mies viedä mut leffaan ja illalliselle, kun kuitenkin kaveriltaan osaa kysyä että lähteekö tämä fillaroimaan. Olen ihan konkreettisesti kertonut, että musta tuntuisi tosi kivalta, jos mies pyytäisi mua treffeille kuten silloin suhteen alkuaikoina. 7 vuoteen ei ole pyytänyt kertaakaan, ja aina tasaisin väliajoin mä sitten tiuskin, että sä et ikinä vie mua treffeille. JOKA kerta mies huutaa takaisin, että ehkä veisin, jos et AINA vittuilisi mulle siitä, että en vie. WTF?? :D 4 vuotta pyytelin nätisti ja vihjasin ja sitten aloin itse varaamaan hotellihuonetta ja yhteistä vknloppua, mies lähti mukaan vaan nukkuakseen hotellissa hyvät yöunet.
Jostain syystä on alkanut tuntumaan, että voisin löytää paremmankin miehen, jota kiinnostaa mun kanssa jotain tehdä. Ai niin, mä olen meistä se fitti ja itsestään huolta pitävä, mies sen sijaan on kaikkea muuta. SILTI mä haluaisin ensisijaisesti, että miestä kiinnostaisi panostaa kotiin ja parisuhteeseen yhtä paljon kun mua kiinnostaa.
Kommentit (8)
Joo. Vaikka kyse olisi jopa nk. vaarallisista tilanteista, eli tekee asian oikeasti niin väärin että siitä aiheutuu vaaraa, ei ole tapaa jolla voisin esittää asian ilman että vetää herneen nenään. Ollut näemmä aika kiltti lapsi, ei ole kai sit koskaan toruttu kotona kun ei osaa ottaa minkäänlaista kritiikkiä/palautetta/ohjeistusta vastaan
Hyi, mulla on juuri tuollainen mies kuin ap. on ja se on erittäin veemäistä.
Kaikki asiat pitäisi tehdä ja tapahtua kuten hän sanoo. Pöntön kansi tosiaan pitää olla aina alhaalla vaikka minua se ei hetkauta tippaakaan vaikka olisi ylhäällä. Ja se maitopurkki laitetaan juuri sinne minne mies haluaa.
Ja samalaista narinaa hänkin harrastaa kuin ap. "Miksi et mun kans koskaan käy missään" ja blaa blaa, kun joskus olen sanonut, että haluaisin mennä kaverini kanssa enkä hänen.
Sympatiat menee täysin ap:n miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Vaikka kyse olisi jopa nk. vaarallisista tilanteista, eli tekee asian oikeasti niin väärin että siitä aiheutuu vaaraa, ei ole tapaa jolla voisin esittää asian ilman että vetää herneen nenään. Ollut näemmä aika kiltti lapsi, ei ole kai sit koskaan toruttu kotona kun ei osaa ottaa minkäänlaista kritiikkiä/palautetta/ohjeistusta vastaan
Just tämä. Meillä hän hyppi trampalla lapsen kanssa ja lapsen jalka murtui, oli pois treenistä lapsi sitten pari kk. Mies mökötti, koska syytin tapauksesta häntä vaikka lapsi itse kuulema halusi hyppiä?? Samoin jos tulen myöhään kotiin ja lapsi on tietokoneella kello kymmeneltä illalla, niin miehen mielestä on nalkuttamista kun sanoo, että miksi ihmeessä ei laittanut lasta iltapuuhiin ja miksi ihmeessä lapsi valvoo?? Ihan käsittämätöntä meininkiä. No, mutta olen hakenut omaa asuntoa jo ja haaveilen personal traineristani, tuskin häntä saan, mutta jääkööt tämä lapsimies odottamaan äiti vol.kakkosta. Mulla ei ole mitään valtakunnan intressejä elää teinimiehen kanssa.
Miestä ei ole koskaan moitittu äitinsä toimesta ja on aina kultapoika, äiti tarjoilee ja passaa. Naiset, ennen kuin otatte miehen niin eläkää pari päivää ennen suhteen aloittamispäätöstä miehen kanssa sen lapsuuden kodissa.Se miten isä kohtelee miehen äitiä kertoo siitä, millainen teidän kuuluisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki asiat pitäisi tehdä ja tapahtua kuten hän sanoo. Pöntön kansi tosiaan pitää olla aina alhaalla vaikka minua se ei hetkauta tippaakaan vaikka olisi ylhäällä. Ja se maitopurkki laitetaan juuri sinne minne mies haluaa.
Ja samalaista narinaa hänkin harrastaa kuin ap. "Miksi et mun kans koskaan käy missään" ja blaa blaa, kun joskus olen sanonut, että haluaisin mennä kaverini kanssa enkä hänen.
Mä en tee asioita siksi että olen päättänyt niin, vaan siksi että lopputulos on terveyden ja hyvinvoinnin kannalta paras. Sinä siis säilöt maitopurkkeja lavuaarissa, koska keräilet banaanikärpäsiä ja nautit sekasotkusta? Jätät kannen ylös siksi, koska SINUA ei haittaa jos sinne lentää kamaa? Ihan hyvä että et ole suhteessa, tollaset epähygieeniset olennot on varmasti just niitä, jotka haiskahtaan mädälle maidolle kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tee asioita siksi että olen päättänyt niin, vaan siksi että lopputulos on terveyden ja hyvinvoinnin kannalta paras. Sinä siis säilöt maitopurkkeja lavuaarissa, koska keräilet banaanikärpäsiä ja nautit sekasotkusta? Jätät kannen ylös siksi, koska SINUA ei haittaa jos sinne lentää kamaa? Ihan hyvä että et ole suhteessa, tollaset epähygieeniset olennot on varmasti just niitä, jotka haiskahtaan mädälle maidolle kaupassa.
Olenhan mä suhteessa. Niin kuin jo sanoinkin. Ja se, että sen pöntön kannen auki jättäminen ei haittaa, ei tarkoita sitä, että olisi sotkuinen. Se ei vaan haittaa jos se joskus jää auki. Ei haittaa niin paljoa, että alkaisin siitä jollekin naputtaa. Jos sinne jotain joskus lentäisi (ei ihme ole koskaan vielä lentänyt neljän lapsen kanssa), niin sekään ei olisi maailman loppu. Se on vain tavaraa jonka voi aina korvata uudella, jos ihan pakko on.
Ap:llä ja miehellä on vissiin aika erilaiset siisteysstandardit, josta pitäisi sopia. Itseä alkaa inhottaa auki oleva pytynkansi lähinnä silloin, jos perheessä on mahatautia, koska huuhtominen kansi auki pölläyttää norot ilmaan. Vaikka sitä tarttumista onkin miltei mahdoton estää, niin silti. Jos pudottelu on ongelma ja kannen auki pitäminen tasa-arvokysymys, niin ap:n mies sitten tasa-arvoisesti on hyvä ja ronkkii taaperon sinne tiputtamat esineet ja korvaa rikkoutuneet omista säästöistään. Ja joo, meillä saa huuhdeltuja tölkkejä kuivattaa alassuin vaikka lavuaarissa, mutta ei jättää huuhtelematta.
Mitä tulee romantiikkaan ja läheisyyteen, niin siitä kyllä tavataan ajatella, että se hoidetaan parisuhteessa. Jos ap:n mies ei halua näitä asioita, hänelle sitten varmaan sopii, että ap lähtee miesystäviensä kanssa kahvittelemaan syvällisten keskustelujen merkeissä ja nukkuu heidän kanssaan lusikassa.
Tiuskiminen on mielestäsi ok?