Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tienaan tukina 3130e kuussa ja mielestäni elämäm laatu on oikein hyvä

Vierailija
12.09.2016 |

Yhteensö kun kaikki tuet aummattaan yhteen

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on hyvät tulot! Olet varmasti ahkera ja älykäs. Lisäksi maksat tuloistasi suuremmat verot kuin moni sinua heikommin tienaava sairaanhoitaja. Olet yhteiskunnan tukipilari!

Vierailija
22/23 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, Mulla on kaveri joka on neljän lapsen yh ja hän saa enemmänkin kuin tuon, kun ihan kaikki tuet lasketaan yhteen. Onhan se enemmän, kuin mitä mulle jää käteen yli keskipalkkaisesta työstä. Mutta kuluttaahan lapset.

Asunnosta olen hänelle kateellinen. Hyvällä alueella Helsingissä, hän ei ikinä olisi omalla työllään pystynyt tuollaista hankkimaan omaksi tai maksamaan vuokraakaan siitä. Stadi omistaa kämpän ja Stadi ja Kela hoitavat vuokran.

En tiedä. On tässä systeemissä aika paljon pielessä.

Asunnosta voit olla kateellinen mutta entäs se raha mikä jää käyttöön vuokran jälkeen? Ei se ole kovinkaan kummoinen tukien varassa elävällä. Esim. neljän lapsen yh:lle jää n. 1700€ asumiskulujen jälkeen jos saa työmarkkinatukea ja toimeentulotukea. Ei tuo nyt ole oikeastaan paljon mitään, ei ainakaan sen enempää kun jos sinkku saa n. 500€ vuokran jälkeen käytettäväksi vain itseensä. Kyllä ne neljä lasta kuluttaa ja paljon. Ainahan täällä hehkutetaan kuinka lapsiin menee niin ja niin paljon ihan pakosta mutta kun on kyse tukisummista ja siitä että niillä pitäisi kustantaa monen lapsen elinkustannukset niin yhtäkkiä summa onkin jo paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo elämäM kruunaa tämän keskustelun :D