Mitä lahjaksi lapselle, jolla on kaikkea?
Kun julkaistaan uusi peli/kirja/leffa/lego tai mikä tahansa muu vastaava, hänelle ostetaan se heti. Ei ole mitään häntä kiinnostavaa juttua, jota hänellä ei jo olisi. Mitään juttua ei jätetä odottamaan esim. synttäreitä tai joulua. Elämyslahjakaan ei oikein tule kyseeseen.
Mitä ihmettä antaisitte lahjaksi?
Kommentit (20)
Miksi elämyslahja ei käy? Entä lahjakortti?
Anna kortti, jossa kerrot että olet perustanut lapselle säästötilin, jolla voidaan kustantaa hänen psykoterapiansa aikuisena.
Jättikokoinen pehmo ja kilo karkkia.
Karkkipussin, sarjakuvan ja leffalipun. Tai sit välillä rahaakin. Näin ollaan itse toimitu niidenkin kohdalla joilla ei ihan kaikkea ole, on hirveän vaikeaa ostaa tavaraa lapsille, joiden huoneet ovat kattoon asti täynnä erilaista lelua ja härpäkettä.
Leffa lipun tai hesen lahjakortti ja jotain vaatetta farkut?
Anna vaan jotain. Vaikka joku lautapeli. Onko väliä kiinnostaako sitä?
Veisin hänet jonnekin lastenkotiin lahjoittamaan jonkun lelun lapselle jolla ei ole mitään. Hänelle en ostaisi mitään mutta hän saisi valita lelun joka hänen nimissään lahjoitetaan pois.
Elämyslahja käytännön syistä hankala (välimatkat pitkiä). Alakouluikäinen kyseessä. Lahjakortti on ainoa, mitä itsekin olen keksinyt, mutta en tiedä, lahduttaako sekään oikeasti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kun julkaistaan uusi peli/kirja/leffa/lego tai mikä tahansa muu vastaava, hänelle ostetaan se heti. Ei ole mitään häntä kiinnostavaa juttua, jota hänellä ei jo olisi. Mitään juttua ei jätetä odottamaan esim. synttäreitä tai joulua. Elämyslahjakaan ei oikein tule kyseeseen.
Mitä ihmettä antaisitte lahjaksi?
Raamattu. Sekä luottamus Jeesukseen!
Oma sijoitusrahasto, tulee vielä tarvitsemaan sitä, koska ei luultavasti osaa käyttää rahaa kovinkaan järkevästi.
Valitettavan yleistä on kuvailmasi tilanne. Tuntuu, ettei lapsille kelpaa mikään - lahja sysätään pois. Varmaan siksikin, että lapsella on jo kaikkea, "kaikki" on nähty. Etenkin viimeiset hittilelut, lahjat, tavarat, tms. on jo olemassa.
Lahjoita rahaa. Tai lahjoita summa lapsen tilille, kysy vanhemmilta tilinumero. Viet lapselle esim. pienen herkkukorin, ja kortin, missä ilmoitat lahjoittaneesi lapsen tilille rahaa.
Yksinkertaista. "Lahjan" antaminen eli velvollisuus on hoidettu.
En ole vuosikausiin enää iloinnut lahjojen antamisesta kummilapsille tai omillekaan. Siksi, että antamani lahjat ovat liian vaatimattomia, halpoja. No, varmaan siksi, että minulla on erittäin vähän käytettävänä rahaa elämässäni.
Teineille ei kelpaa mikään muu paitsi kalliit merkkitavarat. Ei puhettakaan, että esim. yläkouluikäinen poika voisi pukeutua muihin kuin urheilumerkkivaatteisiin.
Olen väsynyt tähän maailmaan.
lahjakortti esim hoploppiin, elokuviin tai glitteriin.. Riippuu iästä
Hanki sille kummilapsi Afrikasta.
Tuttu tunne. Ja silti vaan lapsi sanelee vanhemmilleen yhä koko ajan kaikki juuri kauppoihin tulleet uudet Lego-sarjat ja niiden ne osat/hahmot, jotka häneltä puuttuu, ja ne sitten ostetaan viimesitään ensi kuussa lapselle.
Ja kotona hukutaan siihen lego-härveleiden määrään, niitä on jokikinen huone täynnä.
Mutta silti mennään lapsen ehdoilla aina vaan.
Koska ihmiset oikeasti heräävät siihen, että tämä on jo lähes sairasta?
Hyvä että sinä Ap olet herännyt.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavan yleistä on kuvailmasi tilanne. Tuntuu, ettei lapsille kelpaa mikään - lahja sysätään pois. Varmaan siksikin, että lapsella on jo kaikkea, "kaikki" on nähty. Etenkin viimeiset hittilelut, lahjat, tavarat, tms. on jo olemassa.
Lahjoita rahaa. Tai lahjoita summa lapsen tilille, kysy vanhemmilta tilinumero. Viet lapselle esim. pienen herkkukorin, ja kortin, missä ilmoitat lahjoittaneesi lapsen tilille rahaa.
Yksinkertaista. "Lahjan" antaminen eli velvollisuus on hoidettu.
En ole vuosikausiin enää iloinnut lahjojen antamisesta kummilapsille tai omillekaan. Siksi, että antamani lahjat ovat liian vaatimattomia, halpoja. No, varmaan siksi, että minulla on erittäin vähän käytettävänä rahaa elämässäni.
Teineille ei kelpaa mikään muu paitsi kalliit merkkitavarat. Ei puhettakaan, että esim. yläkouluikäinen poika voisi pukeutua muihin kuin urheilumerkkivaatteisiin.
Olen väsynyt tähän maailmaan.
Ei se nyt oikeasti joka perheessä ole noinkaan. Meillä iloitaan pienistäkin lahjoista, vaikka pulaa mistään ei ole. Sinulla on ilmeisen varakkaita sukulaisia..?
Anna jotain erikoista karkkia tms. joka ei maksa paljon, mutta jota ei saa ihan joka supermarketista, esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Elämyslahja käytännön syistä hankala (välimatkat pitkiä). Alakouluikäinen kyseessä. Lahjakortti on ainoa, mitä itsekin olen keksinyt, mutta en tiedä, lahduttaako sekään oikeasti.
ap
Elokuvaliput voi ostaa välimatkasta huolimatta.
Veikkauksen arvan.