Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua pidetään jotenkin tyhmänä

Vierailija
09.09.2016 |

Kun puhun luokassa ryhmässä on poikkeuksetta joku, joka huokailee aina kun kuulee minun puhuvan. En tajua mitä sillä yritetään viestittää. Tai sitten joku ottaa minut silmätikuksi ja alkaa käyttäytymään oudosti, piikittelemään ja hienovaraisesti kiusaamaan. Tämä on näemmä alkanut taas uudella kurssilla ja sellaisella harrastealueella vielä, jota rakastan :(

Olenko sitten vain typerä bimbo, jonka pitäisi olla hiljaa ja pysyä omissa oloissaan kun minua on näemmä oikeus pitää pellenä. Pitäisi varmaan olla herkän ja haavoittuvan sijasta jämäkkä, kova ja uskottava - edes kaltaistensa kanssa ei saa olla oma itsensä.

Ottaa päähän.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se liittyy tyhmänä pitämiseen. Ehkä puhut aina asian vierestä? Sanasi "herkästä ja haavoittuvasta" vihjaavat siihen suuntaan, että olet aina kaikessa koko persoonallasi mukana. Siinä on hyvät puolensa ja se varmasti on aitoa, mutta usko tai älä, usein ja etenkin luokassa ja ryhmätöissä se ei ole pääasia eikä edes sivuasia - keskittyä pitäisi johonkin ihan muuhun. Sun juttusi ei silloin vie tehtävää eteenpäin, vaan hidastaa työtä.

Vierailija
2/5 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se liittyy tyhmänä pitämiseen. Ehkä puhut aina asian vierestä? Sanasi "herkästä ja haavoittuvasta" vihjaavat siihen suuntaan, että olet aina kaikessa koko persoonallasi mukana. Siinä on hyvät puolensa ja se varmasti on aitoa, mutta usko tai älä, usein ja etenkin luokassa ja ryhmätöissä se ei ole pääasia eikä edes sivuasia - keskittyä pitäisi johonkin ihan muuhun. Sun juttusi ei silloin vie tehtävää eteenpäin, vaan hidastaa työtä.

Kyse ei ollut siitä, koska olen tullut ajan myötä aika araksi ja vetäytyväksi näiden piikittelijöiden takia. En myöskään jaksa enkä viitsi käyttää tunneilla aikaa turhanpäiväisiin hölinöihin vaan puhun silloin kun on asiaa. Pelkään myös, että silloin kun puhun annan itsestäni lapsellisen ja tyhmän kuvan. Tämä lisää epävarmuuttani, joka saa minut taas jännittämään enemmän. Niinpä olen ryhmätilanteissa aina hieman kiusaantunut.

Taustalla on myös koulu- ja työpaikkakiusatuksi tulemista, joka kuormittaa myös ja lisää sitä epävarmuutta. Pukeutumistyylini on myös melko tyttömäinen ja naisellinen, joka yhdessä muun tyylin kanssa lisää varmaan sitä vaikutelmaa, joka vetää näitä piikittelijöitä härnäämään. Siltä ainakin tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olko puheesi lyhyt, ytimekäs ja asiassa pysyvä

VAI

piiiitkä, kaikki taustat ja sivupolut laveasti kuvaava, jossa varsinaiseen asiaan ei tunnuta päästävän ollenkaan tai asis menee kuulijan korvien ohi kaiken tarpeettoman puheen takia? Kumpi on sinun tapasi?

Haluatko sanoa aivan joka asiaan oman kommenttisi tai mielipiteesi?

Oletko armottoman ärsyttävä ns. Besserwisser?

Vierailija
4/5 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lyhyt ja ytimekäs enkä halua viedä muiden aikaa hölötyksellä. Kysyn tarkentavia kysymyksiä opettajalta kun niitä tulee mieleen. En osallistu keskusteluun jos minulla ei ole sanottavaa tai koen sanottavani olevan riittävän merkityksetöntä aiheen kannalta.

En ole myöskään besserwisser. Toisaalta olen vähän hömppä, ehkä bimbomainen, hymyilen paljon jne. ja pidän fiksuimmat ajatukseni itselläni. Heitän vitsiä ja kommentteja jos niitä tulee mieleen.

Olen vähän epävarma ja englannin sana "awkward" kuvaa tuntemuksiani aika hyvin.

Vierailija
5/5 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi