myyjä myi villatakkini kirpputorilla kun oli sovittamassa kahta mekkoa kopissa.
Sattui jo kaksiviikkoa sitten. Jätin vahingos takkini siihen korin päälle, ja kun tulin ei löytyny vaikka etittii kissojen koirien kanssa. Myyjä sit sanoi että vissiin myi sen, kun joku oli villatakin kanssa tullu ja kyselly paljo maksaa. Takki oli kallis uutena maksanu yli 70e yhdestä Naisten liikkeestä ja vain pari vuotta vanha. Mä vähän äimistyin ja sanoin miettiväni mitä tehä. Nyt jo vissii liian myöhästä valittaa?
Kommentit (41)
Sattui kauan, kauan aikaa sitten Hietsun kuuluisalla kirppiksellä:
Mulla oli kaverin kanssa pöytä - niitähän piti mennä aina aamuviideltä jonottamaan, joten oltiin siinä jo tovi touhuttu ja myynti alkoi. Mun oli ihan pakko mennä vessaan ja sanoin kaverille, että kaiken saa myydä ja mieti ite mikä hinta, mitään kauhean arvokasta ei ole, paitsi tämä ja tämä ja tämä, näitä älä myy alle xx markkaa. Jossain vaiheessa päivää aloin etsimään farkkutakkiani, joka mulla oli ollut päällä. Etsin sitä aikani siitä meidän omista tavaroista pöydän alta, muttei löytynyt ja kysyin kaverilta. Hän meni ihan kapleaksi ja sanoi että myi yhden farkkutakin ihan aamusta :D Täysin oma vikani, olin jättänyt sen ilmeisesti siihen pöydälle tai rekin päälle tavaroita purkaessani ja joku luuli sitä tietenkin kauppatavaraksi ja kaveri myös. No, ei se nyt kauhean arvokas ollut, mutta kivan mallinen ja varmaan arvokkaampi kuin se tyyliin 8 markkaa mitä siitä oli saatu.
Helposti myyjä saattanut luulla myyntitavaraksi, jos tämän tyyppinen kirppis kyseessä. Mullakin oli aina kaikenlaista siskon ja äidin tavaraa mukana, en niin kaikkea rekisteröinyt ja tuollaisessahan hinnat heitetään vaan ilmaan ja sitten tingitään tai tehdään kaupat.
11, kiitti naurusta! Täällä onkin nykyään liian vähän naurattavia ketjuja.
kirppismuija kirjoitti:
70 e ei ole kovin kallis takki. Ainakaan villakangastakki.
Villatakki. Villatakki. Ei villakangastakki. Tiedätkö eron?
70 € villatakista on melko paljon, ei toki kauheasti, mutta ei nyt halpakaan. Villakangastakista se on halpa hinta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kaverin kanssa pöytä - niitähän piti mennä aina aamuviideltä jonottamaan, joten oltiin siinä jo tovi touhuttu ja myynti alkoi. Mun oli ihan pakko mennä vessaan ja sanoin kaverille, että kaiken saa myydä ja mieti ite mikä hinta, mitään kauhean arvokasta ei ole, paitsi tämä ja tämä ja tämä, näitä älä myy alle xx markkaa. Jossain vaiheessa päivää aloin etsimään farkkutakkiani, joka mulla oli ollut päällä. Etsin sitä aikani siitä meidän omista tavaroista pöydän alta, muttei löytynyt ja kysyin kaverilta. Hän meni ihan kapleaksi ja sanoi että myi yhden farkkutakin ihan aamusta :D Täysin oma vikani, olin jättänyt sen ilmeisesti siihen pöydälle tai rekin päälle tavaroita purkaessani ja joku luuli sitä tietenkin kauppatavaraksi ja kaveri myös. No, ei se nyt kauhean arvokas ollut, mutta kivan mallinen ja varmaan arvokkaampi kuin se tyyliin 8 markkaa mitä siitä oli saatu.
Helposti myyjä saattanut luulla myyntitavaraksi, jos tämän tyyppinen kirppis kyseessä. Mullakin oli aina kaikenlaista siskon ja äidin tavaraa mukana, en niin kaikkea rekisteröinyt ja tuollaisessahan hinnat heitetään vaan ilmaan ja sitten tingitään tai tehdään kaupat.
Takki oli Villatakki ei villakangastakki. Neuletta. Tottakai se että jätin sen siihen korin päälle oli minun vahinkoni, mutta kun ensin etsimme takkia ja sitten vasta myyjä muisti että olisi sen tyyppisen takin 5€ hintaan ja olivat etsineet hintaa. Niin kai se myyjä oli huomannut että se takki ei ollut mikään kirpputori tavara, varmaan tuoksuikin käyttämälleni hajuvedelle sen verran voimakkasti. Tuskin sinunkaan kaverisi olisi mitään merkkifarkkutakkia lähtenyt noin vain myymään 8mk?
Ei pidä paikkaansa, sillä kirppareilla ei myydä hinnoittelemattomia tuotteita.
Ja haluatko nyt illan ratoksi arvata, mikä voisi olla ainakin yksi hyvä syy?
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki kirpparit ole itsepalvelukirppareita eikä valmiiksi hinnoiteltuja kuten Kontti.
Mistä kassa sitten niille tempaisee hinnan? Viivakoodista... ?
Vierailija kirjoitti:
No kerroppa nyt, kun niin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ostanut farkkutakin kirppikseltä kympillä. Kotona laitoin sitä pesuun ja tutkin taskut. Rintataskussa oli 60€. Hyvä ostos.
Vierailija kirjoitti:
Tässä oli myyjä paikalla, hän tietää hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki kirpparit ole itsepalvelukirppareita eikä valmiiksi hinnoiteltuja kuten Kontti.
Mistä kassa sitten niille tempaisee hinnan? Viivakoodista... ?
Ei oo vittu todellista.
OPETTELE LUKEMAAN!! Ja ennen kaikkea, koita ymmärtää lukemasi.
Vierailija kirjoitti:
Kontti ei ole kirpputori!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontti ei ole kirpputori!
No älä.
Vierailija kirjoitti:
2/5. Aihe oli uusi ja ihan hauska!
Minä antaisin jopa 3/5.
Me ei myyty kirpulla koskaan hinnattomia tuotteita. Syynä ei ollut aloituksessa oleva, vaan se, että ei haluttu myydä liian halvalla huijareille. Koska aika usein ne hinnat oli revitty juurikin paremmista tuotteista, ku haluttiin huijata tyhmää myyjää myymään tuote eurolla. Meillä siis tuote meni takaisin hinnoitteluun ja laitettiin seuraavana päivänä uudestaan myyntiin. Karsi huijareita aika hyvin mutta välillä kokeilivat aina uutta työntekijää. Jälleenmyyjät on myös kauhistus kirppisalalla.
Ammattitaitoinen myyjä olis nähny ap:n takin olevan varmasti parempaaa matskua, joten 5€ on aika vähän. Mä vaatisin myyjältä takin kokonaishinnan takaisin, tuohan on varkaus. Tosin olisin vaatinu sen heti, enkä 15. pvä.
Tapahtui siis kaksi viikkoa sitten. Nyt olet nämä kaksi viikkoa märehtinyt asiaa ja päättänyt, että nyt on aika vaatia korvauksia kirpparin myyjältä. Luuletko, että myyjä edes haluaa muistaa sinua, jos nyt sinne menet ja esität jotain vaatimuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja haluatko nyt illan ratoksi arvata, mikä voisi olla ainakin yksi hyvä syy?Silloin kun kyse on yritäjän omista tuotteista, hän saa määrätä hinnan vaikka lapussa lukisi mitä. Huonoa asiakaspalvelu on, jos pyytää ennemän kuin hintalapussa seisoo, mutta kiitosta tulee kun antaa alea, suostuu tinkimiseen. Joskus asiakkaat irrottavat tahallaan hintalappuja tai ne vain hukkuu. Silloin kassalla myyjä, varsinkin jos on paikassa yrittäjänä, kertoo hinnan, tai ei myy tuotetta. Jos tuote ei ole yrittäjän oma, on hintalappu se tosite, minkä mukaan yrittäjä laskee tilityksen myyjälle. Jos yrittäjä on myynyt jonkun tuotteen ilman että hintalappu on otettu talteen, yrittäjä maksaa sen omasta pussistaan.
Kirpputoreja on paljon, joten kuvailtu tapahtuma voi olla aito. Myyjä ei ole asiasta vastuussa mutta hyvään asiakaspalveluun olisi heti kuulunut tarjota hyvitystä, siitäkin huolimatta että tulee tappiota.
Siihen ei voi vedota, millaisessa kunnossa tuote on, koska kirpputoreilla myydään myös uusia tuotteita.
Ei välttämättä ole provo, tällä paikkakunnalla jolla asun on juuri tuollainen hyväntekeväisyyskirppis, jonne ihmiset lahjoittaa tavaraa ja myyjä päättää hinnan. Onhan tuo nyt todella ikävää, muuta vaikutat itse vähän yksinkertaiselta, kun jätät takkisi lojumaan mihin sattuu. Kyllä pitäisi tulla mieleen, että nyt ollaan kirpparilla ja joku voi napata sen matkaansa. Vaikka vaatteita olisi mahdollista sovittaa, pitäisi ne OMAT vaatteet pitää mukana sovituskopissa tai vähintään näköetäisyydellä kokoajan. Ostaja ja myyjä eivät ole selvännäkijöitä, eivätkä osaa ajatella, että jossain yksinään lojuva takki olisikin toisen asiakkaan oma. Mielestäni kirpputori ei ole vastuussa asiakkaan huolimattomuudesta.
Olin ystäväni kanssa itsepalvelukirpparilla ja ystävä meni sovittamaan vaatetta pukukoppiin ja jätti takkinsa myyntipöydälle ja jäin odottamaan pöydän viereen. Paikalle saapui asiakas joka alkoi katselemaam ystäväni takkia ja kerroin hänelle että takki ei ole myynnissä. Olisikohan takki myyty jos ystäväni olisi ollut yksin liikkeellä (tosin ehkä ei olisi jättänyt takkia siinä tapauksessa pöydälle lojumaan).
Pakko kysyä, miksi et ole tehnyt kahteen viikkoon asialle mitään? Ei se myyjä varmaan edes muista sua enää, siellä käy joka päivä uusia kasvoja...
Se antaa kyllä suuntaviivoja siihen, miten pitkäksi aikaa ap jätti villatakkinsa myyntiin.
Painon olisi voinut vielä ilmoittaa, niin voisimme pohtia, oliko pukeminen ja riisuminen kuinka sujuvaa.
Ap, ei myyjän voi edellyttää muistavan, miltä joka ikinen joskus tullut lahjoitusvaate näyttää. Ihan itse sinä jätit takkisi myyntiin. Jos myyjä on reilu, hän voisi maksaa sinulle summan, jonka villatakista sai. Ei missään nimessä enempää.
Tästä tulee mieleen mamma, jonka mielestä hänen lapsensa hajottamaan hedelmäsosepurkki on kauppiaan vastuulla 😸