Mikä se sana on jolla Porilaiset kutsuu mokkapaloja?
Joku tosi kummallinen, pitkähkö ja suussa pyöreä sana. Ei kuulosta lainkaan kuvaavalta, eli ei esimerkiksi suklaaruutu.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Tuolla leivonnaisella on vaikka kuinka monta eri nimeä. Mä oon kuullut Masaliisan ja mokkaruutujen lisäksi ainakin: Brownies, kihlakakku, kihlatorttu, suklaapelti, suklaapalat, suklaakakku, mummontorttu sekä monta paikkakunnan nimellä varustettua siis xxxx:n torttu (jossa xxx on joku paikka/kaupunki).
Niin onkin, mutta yksi asia niille on yhteinen: Paska maku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla leivonnaisella on vaikka kuinka monta eri nimeä. Mä oon kuullut Masaliisan ja mokkaruutujen lisäksi ainakin: Brownies, kihlakakku, kihlatorttu, suklaapelti, suklaapalat, suklaakakku, mummontorttu sekä monta paikkakunnan nimellä varustettua siis xxxx:n torttu (jossa xxx on joku paikka/kaupunki).
Suomalaisten koulujen luokkaretkirahoista tai urheiluseurojen junioritoiminnan rahoituksesta katoaisi heti 50%, jos mokkapalojen myynti kiellettäisiin lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten koulujen luokkaretkirahoista tai urheiluseurojen junioritoiminnan rahoituksesta katoaisi heti 50%, jos mokkapalojen myynti kiellettäisiin lailla.
Onko aikomus kieltää??
Mä olen aina luullut, että masaliisa on se versio, jossa on vaalea pohja ja mokkakuorrutus. Jaa. Mikähän se sitten on?