Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi raskaana ollessa tekee mieli kaikkea kiellettyä?

Vierailija
09.09.2016 |

Tajusin olevani raskaana kun heräsin keskellä yötä siihen, että tekee ihan hirveästi mieli maksalaatikkoa.
Seuraavana päivänä kaupassa tuijotin hullunkiilto silmissä maksalaatikkopakettia. Maksalaatikon sijaan ostoskoriin sujahti kuitenkin raskaustesti. Maksalaatikkohimo oli liian outoa, sillä en ikinä ole siitä tykännyt.

Salmiakki! Voi luoja. Voisin kirjoittaa kokonaisen kirjan salmiakista. Sairaalakassiin pakkasin ensimmäisenä muutaman rotan rykäisy tikkarin.

Nyt olen jo monta kuukautta himoinnut juustoja. Olisin valmis melkein mihin tahansa jos saisin täydellisen juustotarjottimen nenäni eteen ja niitä olisi turvallista syödä.
Harkitsinkin jo että kirjoitan miehelle kauppalistan, mitä kaikkea varaa jääkaappiin kun kotiudutaan vauvan kanssa.

Kylmäsavu- ja graavilohi. Jo 8 kuukautta olen näitä himoinnut päivittäin.

Listaan voisi lisäillä vielä vaikka mitä.
Tämä on kolmas raskaus ja ensimmäinen, jossa on tälläisiä ruokahimoja.
Ensimmäisessä raskaudessa teki mieli vain paahdettua ruisleipää ja toisessa tuijotin kuola valuen muurauslaastia.

Onko muilla odottajilla ollut tällaista?

Ehkä tämä johtuu vain siitä että kun tiedän noiden olevan kiellettyjä niin himoitsen niitä sen takia. Ja kun vauva syntyy niin ei teekkään enää mieli.

Pianhan se selviää, 3 viikkoa laskettuun aikaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta teillä nykyisillä raskaana olevilla. 90-luvulla kiellettiin vain alkoholi, tupakka ja maksa uutena asiana. Ystäväni vaihtoi neuvolaa, kun terv.hoitaja kehotti välttämään maksamakkaraa kovin sanoin.

Minä söin kaikkea nykyään kiellettyä.

Vierailija
2/6 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt salmiakkia ja maksalaatikkoa hyvillä mielin raskaana ollessa. Maksalaatikkoa tosin vain kerran, koska ei sillä lähtenyt nälkä. Jokainen toki päättää itse muten vaikeaksi raskausajan haluaa säätää. Itse en ole ottanut paineita. Maksamakkaraa olen syönyt myös ja juonut ykkösoluen silloin tällöin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini ruoan kanssa oli minun himo kiellettyihin. Kokeilin siksi niitä alkoholittomiakin, mutta ne maistui vain väljähtneelle mehulle, josta on poistettu sokeri. Kuohuviinit sen sijaan toimivat alkoholittomana loistavasti 😊

Vierailija
4/6 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin välillä maksamakkaraa syönyt sen 30g päivässä.

Salmiakkia tai lakritsia en syö. Yhden adhd lapsen äitinä en ota mitään riskejä.

Ap.

Vierailija
5/6 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mikä siinä on.

Mulla on ollut hirveät itkut siitä, olisin halunnut käyttää korkokenkiä, mutta en pystynyt (selkä olisi tehnyt tenän kuten esikoista odottaessa jolloin yritin esittää trendikästä odottajaa ja käytin korkoja).

Eikä oikein olisi ollut tilaisuuksiakaan liihotella korkokengillä, mitä niillä olisin hiekkalaatikon reunalla tehnyt. Mutta se ajatus korkokengistä ja se että ne oli "kielletty" oli surkea ja oikeutti itsesääliin.

Toinen oli se, että olisin halunnut nauttia terassilla oikein fantsuja drinksuja, monivärisiä, päivänvarjollisia... Mutta kun ei.

Siis sinällään ihan typeriä asioita. Mutta juuri sillä hetkellä ne oli ihan tunteissa.

Vierailija
6/6 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tekee mieli pipareita ja glögiä.

Onneksi vauva syntyy ennen joulua.

Nyt kun mainitsit juustot niin niitäkin alkoi tehdä mieli. Onhan niitä toki sellaisiakin mitä saisi syödä, mutta kun tekee mieli juuri niitä kiellettyjä pehmeitä juustoja.

Tuo muurauslaasti oli aika paha :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi