HS/Mielipide: Nettiauervaaran uhrin kertomus
Nimimerkki Auervaaran uhri mielipidepalstalla: Kolmen vuoden onnellinen parisuhde päättyi tylysti – rakkaani paljastui sarjapettäjäksi
Luotin kumppaniini, kun hän kertoi olevansa äitinsä kanssa mökillä Hämeessä marjoja ja sieniä poimimassa, kirjoittaa nimimerkki Auervaaran uhri.
MIELIPIDE 9.9.2016 2:00
Helsingin Sanomat
TYÖSSÄKÄYVÄNÄ aikuisena naisena etsin vakavaa seurustelusuhdetta netin deittipalvelusta. Kohtasin palvelun kautta miehen, joka otti minuun yhteyttä ja halusi samoja asioita kuin minä.
Yhteinen taipaleemme alkoi yli kolme vuotta sitten. Kolme vuotta elimme tiiviissä parisuhteessa, matkustimme, jaoimme ilot ja murheet. Yhteinen sävel oli löytynyt ja olin saanut rinnalleni sielunkumppanin, rakkaan ja ystävän, joka oli valmis jakamaan kanssani kaiken.
Suunnittelimme yhteen muuttamista, kihlausta ja yhteistä loppuelämäämme. Mies antoi ymmärtää, että olen hänen elämässään ainoa nainen ja että hän halusi jakaa elämänsä kanssani. Olimme kumpikin löytäneet ”sen oikean”.
Runsaan kolmen vuoden päästä totuus paljastui. Koko parisuhteemme ajan mies oli pyörittänyt naisrinkiä selkäni takana Etelä-Suomen alueella. Elämäni romahti. Olin luottanut kumppaniini täysin enkä ollut osannut epäillä miestä netin Auervaaraksi, jolla oli vain kiinnostus hyötyä taloudellisesti ja seksuaalisesti kaikista naisista.
Naisia, joihin miehellä oli suhde, löytyi lyhyeltä ajalta lähes 20. Todellinen luku on huomattavasti suurempi.
Tämän kaiken mahdollisti miehen luottamusta herättävä ammatti: palomies. Hän on työvuorossa päivän, sen jälkeen hänellä on kolme vuorokautta vapaata.
Luotin kumppaniini, kun hän kertoi olevansa äitinsä kanssa mökillä Hämeessä marjoja ja sieniä poimimassa. Tai että hän vei tytärtään ja poikiaan harrastuksiin. Tai että joku hänen lapsistaan oli yötä hänen rivitalokaksiossaan. Luotin kumppani sanoihin, koska vietin aikaa yhdessä myös hänen lastensa ja vanhan äitinsä kanssa.
Minulle selvisi, että kaikki nämä muut naiset oli peitelty selityksillä äidistä tai lapsista. Mies oli puuhissaan äärimmäisen tarkka: hän oli suunnitellut jokaisen yksityiskohdan huolellisesti ja oli järjestelmällinen, jottei jäisi kiinni. Tarina taustalla ei muuttunut, vaikka vuodet vierivät ja naiset vaihtuivat.
En osannut kuvitellakaan, että kukaan ihminen voi valehdella tuolla tavalla ja pettää toisen luottamuksen.
Mies käytti omia lapsiaan ja vanhaa 75-vuotiasta äitiään osana valheiden verkkoa. Hän käytti hyväkseen myös ammattinsa puhtoista mielikuvaa: palomiehenä hän oli sankari ja pelastaja, joka auttaa työkseen muita ihmisiä.
Mies jatkaa edelleen toimintaansa etsien uusia uhreja internetin deittipalstoilta.
Auervaaran uhri
Kommentit (27)
Tietysti on hyvä, että näistä varoitetaan.
Mutta henkilökohtainen tilitys pettymyksestä on kuitenkin vähän noloa. Itseäni on kustu linssiin parisuhteissa myös, aika pahastikin. Mutta sen pelasin mitä oli varaa hävitä, tai vähän enemmänkin. Makselen niitä velkoja lopun ikääni jossain muodossa.
Tietenkin varoitan tytärtäni isänsä kaltaisista miehistä. Että on tiettyjä rajoja mitä ei ylitetä. Kuten omat raha-asiat hoidetaan itse, yhteiset yhdessä.
Ja että toista ei voi omistaa. Jos ihmiset ei jostain syystä sovi yhteen, niin tämä on vapaa. Vaikka se kuinka särkisi sydäntä, niin kynnysmatoksi ei kuitenkaan tarvitse suostua.
en tajua miten te naiset annatte auervaaroille rahaa kun en saanut eksältä edes irtokarkkeja hänen pussistaan :) Millainen tarina avaa rahapussinne?
"Auervaara" viittaa henkilöön, jonka varsinainen tarkoitus on huijata rahaa. Ei niinkään pelimieheen.
Auervaaran uhri on nyt osannut itsekin keksiä liikuttavan tarinan, jossa viaton, ihana nainen joutuu pahan ja ilkeän miehen pettämäksi.
Nyt tarvitaan vaan joku ritari valkealla hevosella tai mersulla karauttamaan paikalle ja korjaamaan tämän ihanuuden ennalleen.
Tarinahan tarvitsee onnellisen lopun!
Vierailija kirjoitti:
"Auervaara" viittaa henkilöön, jonka varsinainen tarkoitus on huijata rahaa. Ei niinkään pelimieheen.
Noin varmaan on, mutta toisaalta, miksei auervaara voisi tarkoittaa ylipäätään sellaista ihmistä, joka valehtelee itsestään jotain olennaista, johtaa toista harhaan ja saa toisen luottamaan ja sitoutumaan itseensä.
Tai jos auervaara on varattu tuollaiselle rahahuijarille, niin sitten voisi ottaa sukunimen joltain sarjapettäjältä, joka vai nauttiakseen huijaa naisia seuraansa.
Minulla olisi tarjota yksi tällainen sukunimi, alkaa L-kirjaimella.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän tässä kirjoitetaan:
"Olin luottanut kumppaniini täysin enkä ollut osannut epäillä miestä netin Auervaaraksi, jolla oli vain kiinnostus hyötyä taloudellisesti ja seksuaalisesti kaikista naisista."
"Nykypäivän Auervaara iskee Tinderissä – 3 tositarinaa katalista hurmureista"
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001216649.html
Näin auervaara vie naiselta rahat
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000780591.html
http://yle.fi/uutiset/auervaara_napsii_naisen_toisensa_peraan__huijatut_kertovat_tarinansa/7985780
Aika tomppeli saa nainenkin tuossa olla. Jos niitä naisia on oikeasti ollut 20 samaan aikaan ja vielä joka kolmas päivä töissä niin eiväthän he ole nähneet kuin kerran kuussa, sillä oletuksella että jokaisen naisen luona vietetään yö järjestyksessä. Vai onko palomies sittenkin pettänyt häntä yhden yön jutuilla 20 kertaa? Nainen on tainnut kulkea laput silmillään pari vuotta vaikka kaikki ystävät olisivat todennäköisesti tajunneet jutun heti. Eikö nainen tavannut miehen ystäviä? Vai miten hänet esiteltiin lapsille ja vanhalle äidille?
Mistä mies jäi kiinni? Mistä nainen tietää tuon toisten naisten lukumäärän, ainakin 20? Näitä herra ja neiti auervaaroja varmasti on ja sydämen särkyminen on ihmiselle järisyttävä asia.
Tyhmät naikkoset särkevät itseään myös ilman "auereita".
Mustasukkaisen naikkosen vainoamiskompleksi tekee naisen elämästä myös yhtä helvettiä. Mies varmaan tulee hakemaan sellaista tuijottelun ja häirinnän jälkeen? Kyllä, virkateitse.
Mutta kuka on käskenyt mennä verkkoon hakemaan seuraa vaikka olisi oma ojassa?
Vierailija kirjoitti:
Mutta henkilökohtainen tilitys pettymyksestä on kuitenkin vähän noloa. Itseäni on kustu linssiin parisuhteissa myös, aika pahastikin. Mutta sen pelasin mitä oli varaa hävitä, tai vähän enemmänkin. Makselen niitä velkoja lopun ikääni jossain muodossa.
Tietenkin varoitan tytärtäni isänsä kaltaisista miehistä. Että on tiettyjä rajoja mitä ei ylitetä. Kuten omat raha-asiat hoidetaan itse, yhteiset yhdessä.
Ja että toista ei voi omistaa. Jos ihmiset ei jostain syystä sovi yhteen, niin tämä on vapaa. Vaikka se kuinka särkisi sydäntä, niin kynnysmatoksi ei kuitenkaan tarvitse suostua.
Henkilökohtainen tilitys pettymyksestä ei ole lainkaan noloa. Noloa on valehtelu, huijaaminen ja rakastuneen ihmisen hyväksikäyttö joko taloudellisesti, seksuaalisesti tai emotionaalisesti.
Rehellisellä ei ole mitään hävettävää.
Vierailija kirjoitti:
Mistä mies jäi kiinni? Mistä nainen tietää tuon toisten naisten lukumäärän, ainakin 20? Näitä herra ja neiti auervaaroja varmasti on ja sydämen särkyminen on ihmiselle järisyttävä asia.
Suomi24:n keskustelupalstalta todennäköisesti löysi muitakin uhreja, kun kuulutti perään.
Oikein toimittu, hankaloittaa tämän "palomiehen" toimintaa jatkossa. Näpäkkä nainen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi24:n keskustelupalstalta todennäköisesti löysi muitakin uhreja, kun kuulutti perään.
Oikein toimittu, hankaloittaa tämän "palomiehen" toimintaa jatkossa. Näpäkkä nainen :)
Linkki keskusteluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki keskusteluun?
En löytänyt vielä juuri sitä keskustelua (ja äijästä on muuten varoiteltu täällä AV:lläkin, ketju oli tässä taannoin esillä, avattu tämän kesän aikana, tarkemmin en valitettavasti muista. Sama tapaus kuitenkin, sillä tarina äidin auttamisesta mökillä oli tuttu. Luultavasti miehestä on mainintoja myös tässä pitkässä ketjussa:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/10157954/varmasti-pahin-pelimies-kautta-…
Itse en ehkä menisi noin selvän huijarin lankaan, mutta valitettavasti on vielä taitavampiakin, hienovaraisia miehiä, joilla todella on erittäin sitova, matkustustakin vaativa työ joka mahdollistaa sivusuhteet eri paikkakunnilla. Tuollaiseenkaan tulee tuskin oikeasti sisimmässään luotettua, mutta itse ainakin jatkoin suhdetta niin kauan kunnes todisteita pettämisestä ei ollut. Tunteet sitovat ihmisen vahingollisiin tilanteisiin.
Mammat itse on ehkä suuri osa parisuhteissa, mutta kannattaa silti pysyä kärryillä ja seurata näitä juttuja, niin osaatte varoittaa ajoissa sinkkuystäviänne. Vaikka ystävänne olisi muuten fiksu ja koulutettu itsenäinen nainen, niin salamaihastuminen sokaisee ja arvostelukyky pettää. Silloin tarvitaan ystävän neuvoja, vaikka itsellä epäilys kolkuttaisi sisimmässä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pidät toisen omistamisyrityksenä sitä, että odottaa uskollisuutta ja että odottaa että toinen ei varasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän tässä kirjoitetaan:
"Olin luottanut kumppaniini täysin enkä ollut osannut epäillä miestä netin Auervaaraksi, jolla oli vain kiinnostus hyötyä taloudellisesti ja seksuaalisesti kaikista naisista."
Miehiin yleensä aina liitetään tuo ajatus, että tarkoitus oli saada seksiä, raha on siinä vain bonus. Tuo on se tulkinta. Parisuhteessa kuitenkin on harrastettava seksiä, ei se muuten ole parisuhde. Eli voi olla että mies oli vain rahan perässä ja sitä saadakseen oli mentävä sänkyyn.
Tässä on se kun halutaan omaa tasoa parempi mies niin ollaan valmiita ohittamaan varoitusmerkit. Pääasia että mies on komea ja lipevä. Hyvä kun näistä taas puhutaan.Hyviä miehiä on paljon vapaana, mutta eivät kelpaa naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pidät toisen omistamisyrityksenä sitä, että odottaa uskollisuutta ja että odottaa että toinen ei varasta?
Ehkä sinä et ole tätä vielä kokenut. Toinen ihminen on ihan vapaa tekemään mitä vaan, vaikka sitoutumaan ja kunnioittamaan suhteen yhteisiä arvoja.
Mutta minä en voi halventaa itseäni pakottamalla ihmistä muuttumaan omien arvojeni mukaiseksi, jos hän ei sitä halua. Silloin on aika kunnioittaa itseään ja sanoutua irti suhteesta, joka vie enemmän kuin antaa.
Naisten ja tietysti miestenkin kannattaisi olla todella valppaana näiden nettiauervaarojen suhteen. Olen itsekin sellaiseen törmännyt. Oma auervaarani oli manselainen helsinkiläinen.