Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri antoi koirallensa lapseni nimen

Vierailija
08.09.2016 |

Olemme asuneet tässä rivitalossa kohta 2vuotta ja meillä on kaksi lasta. Vanhempi on 5vuotias ja sanotaan nyt että hänen nimensä on Ella. Yksinelävä, äkänen naapurimies, joka hyvin tietää lastemme nimet vaikka emme kauheesti olla tekemisissä, hankki koiran viikko sitten. Huutelee nyt sitten pihalla "Ellaa" koko ajan. Ärsyttää ihan suunnattomasti, teki sen aivan varmasti ihan piruuttaan!! Kiitos että sain avautua.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja piti kysyä että onko muilla ollut yhtä vitsikkäitä naapureita, ja ärsyttikö teitä?

Vierailija
2/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on myös niinkin että nyt on alettu antamaan koiran nimiä lapsille. En ymmärrä itse koko nimihössötystä. Se on aivan se ja sama mikä nimi kelläkin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu kirjoittaa 2 vuotta ja 5-vuotias. Ärsyttää tämä av:n tapa kirjoittaa numeraalit yhteen seuraavan sanan kanssa.

Vierailija
4/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea melkein olen kuullut, mutta tämä on uutta. Hyödynnä tuo jotenkin. Huuda itse tytärtäsi pihalta kovalla äänellä, niin äijää alkaa ärsyttää, kun koira reagoi milloin mitenkin. Voi alkaa jopa hämmästyksestä räkyttämään, mistä pääsevät naapurit valittamaan. Oma on syynsä. Päässä jotain häikkää?

Vierailija
5/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu kirjoittaa 2 vuotta ja 5-vuotias. Ärsyttää tämä av:n tapa kirjoittaa numeraalit yhteen seuraavan sanan kanssa.

Hyvä että tartuit ollennaiseen

Vierailija
6/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon yleisempi av-tyyli on kirjoittaa 2-vuotta.

Vierailija
7/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, me taas annettiin esikoiselle miehen ystävän koiran nimi. Tästä on aikaa nyt 15 vuotta, koirakaima on jo kuollut ja anoppikin leppynyt :)

Vierailija
8/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on myös niinkin että nyt on alettu antamaan koiran nimiä lapsille. En ymmärrä itse koko nimihössötystä. Se on aivan se ja sama mikä nimi kelläkin on.

Voitko antaa esimerkin koiran nimestä, jota myös annetaan lapsille? Tuskin tarkoitat nyt Mustia tai Rekkua kuitenkaan? Kai ne nimet pääsääntöisesti on ihmisten nimiä? Mutta ei sillä nyt väliä, ennemmin se ett kiusallaan antaa ihan saman nimen, vähän kuin jokin passiivisaggressiivinen mielenosoitus?

Vierailija
9/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koirallani on myös ihmisen nimi. Tai sitten joillain ihmisillä on koiran nimi? Miksi kaikki pitää ottaa niin vakavasti. Minulle olisi aivan sama jos joku nimeäisi koiransa minun nimiseksi. Olisipahan kerrankin mukava kaima ;)

Vierailija
10/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea melkein olen kuullut, mutta tämä on uutta. Hyödynnä tuo jotenkin. Huuda itse tytärtäsi pihalta kovalla äänellä, niin äijää alkaa ärsyttää, kun koira reagoi milloin mitenkin. Voi alkaa jopa hämmästyksestä räkyttämään, mistä pääsevät naapurit valittamaan. Oma on syynsä. Päässä jotain häikkää?

Mieli tekisi kyllä, mutta en halua kiusata koiraa turhaan, olen kuitenkin aika eläinrakas. Mutta kyllä se varmasti hämmentää sitä kun välillä joudun pakosta huutamaan omaa Ellaani pihalta jne. Ärsyttävää...

Vierailija
11/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko antaa esimerkin koiran nimestä, jota myös annetaan lapsille? Tuskin tarkoitat nyt Mustia tai Rekkua kuitenkaan? Kai ne nimet pääsääntöisesti on ihmisten nimiä? Mutta ei sillä nyt väliä, ennemmin se ett kiusallaan antaa ihan saman nimen, vähän kuin jokin passiivisaggressiivinen mielenosoitus?

Jere ja Anu nyt ainakin.

Vierailija
12/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on myös niinkin että nyt on alettu antamaan koiran nimiä lapsille.

Mietin ihan samaa! Se ap:n muksu mikään "Ella" ole vaan kuitenkin joku Vili tai Bella.

Toisaalta koirilla on yhä enenevässä määrin myös ihmismäisiä nimiä, joten sallittakoon toisinkin päin...

Vierailija
13/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jere ja Anu nyt ainakin.

Jaa, no miellän ne ensisijaisesti ihmisnimiksi, mutta ei sillä nyt väliä. Käy kummallekkin, samaa mieltä siitä.

Vierailija
14/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veetiä on aika paljon annettu koirille nimiksi, kuten Helmeäkin. Samoin Lunaa, joka onkin yleisin koiran nimi.

Vierailija
15/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs antoi tuttavansa lapsen nimen kissalleen ja lapselleen koiransa nimen. Koira oli tosin jo autuaammilla metsästysmailla.

Vierailija
16/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on myös niinkin että nyt on alettu antamaan koiran nimiä lapsille.

Mietin ihan samaa! Se ap:n muksu mikään "Ella" ole vaan kuitenkin joku Vili tai Bella.

Toisaalta koirilla on yhä enenevässä määrin myös ihmismäisiä nimiä, joten sallittakoon toisinkin päin...

Ei, nyt ei ole kysymys todellakaan mistään pehmolelulle sopivasta nimestä, vaan ihan tavallisesta suomalaisesta naisen nimestä (joka ei mielestäni edes sovi koiralle, vaikka se nyt ei ole olennaista)

Vierailija
17/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole fiksua antaa koiralle ihmisen nimi. Kyllä se ärsyttää. Vaikka olisinkin nyt niin mielensäpahoittaja, niin silti.

Oma koirani on ihan muuta nimeltään. Maailma on sanoja pullollaan.

Vierailija
18/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieli tekisi kyllä, mutta en halua kiusata koiraa turhaan, olen kuitenkin aika eläinrakas. Mutta kyllä se varmasti hämmentää sitä kun välillä joudun pakosta huutamaan omaa Ellaani pihalta jne. Ärsyttävää...

Täytyy myöntää, että en itsekään noin toimisi. Ärsytti vaan sen verran, etten voinut olla vastaamatta. Sarjassamme "kotitekoista uhoa, mitä ei koskaan toteuteta". Ja koiraihminen minäkin :) Mutta ikävä teko kyllä tuo nimeäminen, vielä kun ei ollut vahinko!

Vierailija
19/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei ole arvokkaampi kuin eläin.

Jos olette eläneet sellaisessa harhassa, voin kertoa että sen on teille teidän oma jäävi mielenne sanonut.

Ihminen on itse ihmisen kehoon syntyneenä jäävi sanomaan että on arvokkaampi ja koiraa yläpuolella.

Vierailija
20/30 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia se sitä huutelee, eihän koira saa olla irrallaan pihalla!