Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalankulkijat tukkivat eteen

Vierailija
08.09.2016 |

En ymmärrä miksi jalankulkijoiden on pakko tunkea väkisin pyöräilijän eteen liikennevaloissa. Eikö yhtään päässä raksuta, että pyöräilijä ehkä liikkuu nopeammin ja siten jalankulkijana on täysin järjetöntä mennä pyöräilijän eteen, koska pyöräilijä joutuu kuitenkin sinut ohittamaan, mikä aiheuttaa haittaa myös sinulle ylimääräisen härdellin takia.

Miksi pitää myös lähteä kulkemaan tasaisena seinänä vastakkaiselta puolelta? Miksi ei voi kulkea toisen ihmisen takana, jotta jättää reitin myös vastaantulevalle liikenteelle? Etenkin pyöräillessä on aika hankala puikkelehtia jos ei jätetä kohtalaisen suoraa reittiä, josta pyöräilijä voi mennä. Itse jätän pyöräilijälle aina reitin jos näen pyöräilijän tulevan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene lähemmäs suojatietä itse :)  

Vierailija
2/16 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi jalankulkijoiden on pakko tunkea väkisin pyöräilijän eteen liikennevaloissa. Eikö yhtään päässä raksuta, että pyöräilijä ehkä liikkuu nopeammin ja siten jalankulkijana on täysin järjetöntä mennä pyöräilijän eteen, koska pyöräilijä joutuu kuitenkin sinut ohittamaan, mikä aiheuttaa haittaa myös sinulle ylimääräisen härdellin takia.

Miksi pitää myös lähteä kulkemaan tasaisena seinänä vastakkaiselta puolelta? Miksi ei voi kulkea toisen ihmisen takana, jotta jättää reitin myös vastaantulevalle liikenteelle? Etenkin pyöräillessä on aika hankala puikkelehtia jos ei jätetä kohtalaisen suoraa reittiä, josta pyöräilijä voi mennä. Itse jätän pyöräilijälle aina reitin jos näen pyöräilijän tulevan.

Itsehän tungette autojen eteen hidastelemaan. Nauttikaa nyt omaa lääkettänne ihan kiltisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän tungette autojen eteen hidastelemaan. Nauttikaa nyt omaa lääkettänne ihan kiltisti.

Olet ilmeisesti ihan tyytyväinen asenteeseesi. Mitä se sulle antaa?

Vierailija
4/16 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää se, että kävelijät kävelee niillä pyöräteillä!!!

Vierailija
5/16 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouse sen pyörän päältä ja taluta, niin ei ole ongelmia!

Pyöräilijät on säännönmukaisesti täysin perseestä liikenteessä.

Vierailija
6/16 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta, koska minun pitäisi olla jo suojatiellä, että eteeni ei pääsisi. Pyöräni ei nimittäin ole piste, vaan noin metrin pitkä, enkä voi lähteä jos sivuillani on tiiviisti ihmisiä.

Vierailija
7/16 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullutkaan että asenteen pitäisi antaa jotain.

Sinä ilmeisesti pidät siitä että saat hidastella autojen edessä. Mitä SE sitten sinulel antaa?

Vierailija
8/16 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nouse sen pyörän päältä ja taluta, niin ei ole ongelmia!

Pyöräilijät on säännönmukaisesti täysin perseestä liikenteessä.

Miksi pitäisi taluttaa, kun tuossa on sallittua pyöräillä, eikä lain mukaan saa tarpeettomasti estää toisen liikkumista? Jalankulkijan kuuluisi antaa tilaa pyöräilijälle, kun sen tekemiseen ei selvästi ole mitään järkevää estettä.

Vierailija
9/16 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan siellä, jossa pyöräteitä ei ole. Minun on siis pakko tulla sinne hidastelemaan. Jalankulkijan ei sen sijaan ole mikään pakko tunkea eteeni tarpeettomasti. Sama kun minä taluttaisin pyöräni ensimmäisen liikennevaloissa seisovan auton eteen ja kaikki joutuisivat ohittamaan minut. Mikä järki siinä olisi?

Vierailija
10/16 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdotonta, koska minun pitäisi olla jo suojatiellä, että eteeni ei pääsisi. Pyöräni ei nimittäin ole piste, vaan noin metrin pitkä, enkä voi lähteä jos sivuillani on tiiviisti ihmisiä.

mitäs olet niin kiltin näköinen ja hyvänhajuinen :)

Vierailija
11/16 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että jalankulkijat seisovat suojatien kohdalla pyöräkaistalla odottamassa ylitystä? Se on toki tyhmää. 

Avauksen jälkimmäisestä osasta päättelen, että kuulut niihin pyöräilijä -tolloihin, jotka polkevat katukäytävällä, vaikka vieressä olisi ajorata ja sen toisella puolella fillarikaista. Ja oikein liikennemerkki sitä osoittamassa. 

Vierailija
12/16 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mahtaa johtua se, että pyörätien ollessa tukossa (esim. auto, tietyö) pyöräilijät katsovat oikeudekseen sujauttaa JALKAkäytävän kautta ohi?

En yhtään jaksa sympata sua ap, niin kauan kuin isoin ongelma liikenteessä on (minun kannaltani tietysti) pyöräilijät viuhtomassa väärissä paikoissa ja hurjilla nopeuksilla.

Vierailija
13/16 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että jalankulkijat seisovat suojatien kohdalla pyöräkaistalla odottamassa ylitystä? Se on toki tyhmää. 

Avauksen jälkimmäisestä osasta päättelen, että kuulut niihin pyöräilijä -tolloihin, jotka polkevat katukäytävällä, vaikka vieressä olisi ajorata ja sen toisella puolella fillarikaista. Ja oikein liikennemerkki sitä osoittamassa. 

Tarkoitan sitä, että pyörätietä ja jalkakäytävää ei ole erotettu toisistaan. Odotan pyörän päällä valoissa ja joku kävelee ohitseni ja pysähtyy eteeni. Ei suoraan eteen, mutta sen verran eteen, että en voi lähteä ennen kuin hän lähtee liikkeelle. Pahimmassa tapauksessa edessäni onkin jo seinä ihmisiä ja joudun polkemaan kaikkien noiden takana, vaikka olin valoissa ensin. En voi mennä lähemmäs tietä, koska pyörässä on eturengas. Tästä johtuen etuvasemmalle ja etuoikealle jää vääjäämättä tilaa, johon ihmisiä voi tunkea.

Nämä ihmiset voisivat joko jäädä taakseni tai vaihtoehtoisesti kerääntyä sivulleni, jolloin minulle jää vapaa reuna, josta jatkan matkaa.

Vierailija
14/16 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä mahtaa johtua se, että pyörätien ollessa tukossa (esim. auto, tietyö) pyöräilijät katsovat oikeudekseen sujauttaa JALKAkäytävän kautta ohi?

En yhtään jaksa sympata sua ap, niin kauan kuin isoin ongelma liikenteessä on (minun kannaltani tietysti) pyöräilijät viuhtomassa väärissä paikoissa ja hurjilla nopeuksilla.

Varmaankin siitä syystä, että kun jotain tukitaan, niin se on aina pyörätie, eikä korvaavaa reittiä ole pyöräilijälle käytännössä koskaan järjestetty jos este on lyhyt. Kukaan ei jaksa hyppiä jatkuvasti pois pyörän selästä, kun puolen kilometrin välein joku on pysäköinyt autonsa pyörätielle. Näissä tapauksissa suorastaan odotetaan, että pyöräilijä rikkoo lakia ja oikaisee pyörätien kautta.

Tietenkin tuolloin pitää mennä jalankulkijoiden ehdoilla, mutta ei jalankulkijankaan tule tarpeettomasti kulkea leveästi.

Vierailija
15/16 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitäs olet niin kiltin näköinen ja hyvänhajuinen :)

Sait minut nauramaan. Kiitos kommentista.

Vierailija
16/16 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullutkaan että asenteen pitäisi antaa jotain.

Sinä ilmeisesti pidät siitä että saat hidastella autojen edessä. Mitä SE sitten sinulel antaa?

Lupaan, että yritän olla hidastelematta, mutta noihin 100 km/h nopeuksiin pitää vielä vähän treenata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä