Kiusallista lukea ihmisten avautumisia fb-arvontojen kommenteissa
Kun joku yritys päättää arpoa Fb-sivullaan vaikka lastenrattaat tai ilmaisen lomamatkan, en käsitä tätä ilmiötä, että ihmiset tykkäävät aivan pyytämättä avautua kommenteissa omasta tai pahimmassa tapauksessa jonkun läheisen elämäntilanteesta ja siten "perustella" miksi voiton tulisi osua juuri heidän kohdalleen. "Pyörä tulisi ystävän pojalle heillä nyt vaikea tilanne kun piti home allergian takija jättää talo, ystävällä lisäksi vaivaa jatkuva hiiva tulehdus ja työttömyys." tai "Ihana olisi päästä kylpylähoitoihin, viimeksi kävin kosmetologilla 80-luvulla työkaverini Pirkitan kanssa Imatralla asuessamme, ihoani kyllä edelleen kehutaan kauniiksi ja olen nuorekas ja nätti, varmaan koska käyn avannossa kesät talvet hihih."
Yksi kysymys: miksi? Minusta se ei ole kovin sivistynyttä, kyse on vieläpä omalla nimellään kommentoivista yleensä aikuisista ihmisistä. Eikä se välttämättä ole kovin harmitonta, jos avaudutaan jonkun muun elämästä. Samanlaisia avautumisia näkee myös uutisten kommenteissa, mutta siellä toisaalta on tarkoituskin keskustella.
Kommentit (25)
Miten kenelläkään on edes aikaa tai kiinnostusta lukea tuollaisia? Ei mulla ole aikaa kytätä, mitä itse kukin on kirjoittanut arvontoihin. Oisko sulla ap tekemisen puute?
Eniten mua ärsyttää Jenny ja läskimyytinmurtajat avautujat. BMI 40, tullaan raskaaksi ja ihmetellään kun lääkäriä kiinnostaa sikiön hyvinvointi. Kiljutaan painorauhaa ja vaaditaan vaan terveitä lapsia.
Aina on lihavilla paha mieli.
nimim. kaverini kuuluu ryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Eniten mua ärsyttää Jenny ja läskimyytinmurtajat avautujat. BMI 40, tullaan raskaaksi ja ihmetellään kun lääkäriä kiinnostaa sikiön hyvinvointi. Kiljutaan painorauhaa ja vaaditaan vaan terveitä lapsia.
Aina on lihavilla paha mieli.
nimim. kaverini kuuluu ryhmään.
Ja ilmeisesti myös itse kuulut, koska kyseessä suljettu ryhmä.
Olen lihava mutta ap on oikeassa.
Koska sinne jäivät enää tyhmimmät, niin tuntuu että noita avautumisia joka viestissä.