Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvallisuusvälien pitäminen olisi estänyt kuolemankolarit

Vierailija
08.09.2016 |

http://www.ess.fi/uutiset/paijathame/art2300277
Siis edelläajava onnistui väistämään kaistalle tulleen auton, mutta puskurissa roikkujat paukuttivat sitten päin. Videota pihdataan suotta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsonut linkkiä, mutta noin yleisesti: nopeusrajoitusten mukaisesti ajaminen estäisi tehokkaasti tuon perässä roikkumisen. Ajan lähes 1000 km viikossa, enkä ole koskaan saanut ylinopeussakkoja (tämä mainintana, ennen kuin joku tulee huutamaan kaahariksi). Ajan reippaasti ja rajoitusten mukaan, eikä noita perässä roikkujia ilmene kuin hyvin harvoin. Aja rajoitusten mukaan, niin takana olevilla ei mene hermot: ei perseessäroikkumista tai vaarallisia ohitustilanteita. 

Vierailija
2/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katsonut linkkiä, mutta noin yleisesti: nopeusrajoitusten mukaisesti ajaminen estäisi tehokkaasti tuon perässä roikkumisen. Ajan lähes 1000 km viikossa, enkä ole koskaan saanut ylinopeussakkoja (tämä mainintana, ennen kuin joku tulee huutamaan kaahariksi). Ajan reippaasti ja rajoitusten mukaan, eikä noita perässä roikkujia ilmene kuin hyvin harvoin. Aja rajoitusten mukaan, niin takana olevilla ei mene hermot: ei perseessäroikkumista tai vaarallisia ohitustilanteita. 

Sie puhut iha paskaa, miksiköhän? Jos ajaa rajoituksen mukaan, perässäroikkuja ilmestyy välittömästi ja kärkkyy ohituspaikkaa. Voisin laittaa vaikka kymmenen videota takakamerastani näistä mulkeroista. Ja ei, tiedän nopeuteni aivan oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuusväli?

Kuolemankolari?

Vierailija
4/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katsonut linkkiä, mutta noin yleisesti: nopeusrajoitusten mukaisesti ajaminen estäisi tehokkaasti tuon perässä roikkumisen. Ajan lähes 1000 km viikossa, enkä ole koskaan saanut ylinopeussakkoja (tämä mainintana, ennen kuin joku tulee huutamaan kaahariksi). Ajan reippaasti ja rajoitusten mukaan, eikä noita perässä roikkujia ilmene kuin hyvin harvoin. Aja rajoitusten mukaan, niin takana olevilla ei mene hermot: ei perseessäroikkumista tai vaarallisia ohitustilanteita. 

Nimenomaan jos ajaa rajoitusten mukaan niin perässäroikkujia tulee ja ohittajia viuhuu ohitse paikan tullen. Kokemusta on paljon.

Vierailija
5/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katsonut linkkiä, mutta noin yleisesti: nopeusrajoitusten mukaisesti ajaminen estäisi tehokkaasti tuon perässä roikkumisen. Ajan lähes 1000 km viikossa, enkä ole koskaan saanut ylinopeussakkoja (tämä mainintana, ennen kuin joku tulee huutamaan kaahariksi). Ajan reippaasti ja rajoitusten mukaan, eikä noita perässä roikkujia ilmene kuin hyvin harvoin. Aja rajoitusten mukaan, niin takana olevilla ei mene hermot: ei perseessäroikkumista tai vaarallisia ohitustilanteita. 

Perässäroikkuja ON syypää! Nopeusrajoitus on SUURIN SALLITTU nopeus, jota ko tieosuudella SAA ajaa saamatta sakkoja. Nopeusrajoitus EI tarkoita, että ko nopeutta pitää ajaa tiellä oli mikä oli. Käytännössä esimerkiksi yöllä, sumussa, kovassa sateessa, liukkaalla, tmv, on syytä usein ajaa hieman hiljempaa.

Kaikissa tilanteissa turvaväli sen sijaan on välttämätön! Vaarannat tiellä itsesi lisäksi muut, mikäli roikut puskurissa.

Vierailija
6/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katsonut linkkiä, mutta noin yleisesti: nopeusrajoitusten mukaisesti ajaminen estäisi tehokkaasti tuon perässä roikkumisen. Ajan lähes 1000 km viikossa, enkä ole koskaan saanut ylinopeussakkoja (tämä mainintana, ennen kuin joku tulee huutamaan kaahariksi). Ajan reippaasti ja rajoitusten mukaan, eikä noita perässä roikkujia ilmene kuin hyvin harvoin. Aja rajoitusten mukaan, niin takana olevilla ei mene hermot: ei perseessäroikkumista tai vaarallisia ohitustilanteita. 

haha hahhahahahh hahhahaha

Kyllä se vastuu on jokaisella itsellään. Persekärpänen ei voi syyttää edessä ajavaa omasta perseilystään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli aiemmin taipumus ajaa liian lähellä edellä ajavaa ihan tahattomastikin mutta kun käytän maantieajossa autossa olevaa ACC:ta (tutkalla automaattisesti säätyvä vakionopeussäädin) niin tuo pitää automaattisesti järkevän välin edelläajavaan. Pitäisi jossain vaiheessa säätää pakolliseksi lisävarusteeksi uusiin autoihin.

Vierailija
8/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti ajatellut että auton takapuskurissa pitäisi olla vilkkuvalo joka varoittaa milloin takana tuleva on liian lähellä.

Samoin kovissa nopeuksissa hätäjarrutusvalot vilkkuisivat äkkijarrutustilanteissa. Takana tuleva ei välttämättä tiedä onko kyseessä lievä hidastus vai lukkojarrutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä ajan joka aamu töihin ja nopeusrajoitus alueella on 100km/h. Ajan mittarin mukaan noin 110km/h eli lienee ok nopeus. Silti roikutaan puskurissa ja ohitellaan joka välissä. Mikään ei riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän